Ταινίες της εβδομάδας: Εγκλήματα, μάρτυρες και… πορνό για πρωινό

A24_MaXXXine_FirstLook_Confidential

Σίγουρα το “MaXXXine”, το τρίτο μέρος μιας τριλογίας τρόμου που μάλλον θα έχει και συνέχεια, σχολιάζει και τα ήδη που άνθισαν στα βίντεο-κλαμπ, το πορνό και το σλάσερ, και λέει μια ψυχαγωγική -κατά περίεργο τρόπο- ιστορία. Ο Ρίτσαρντ Λίνκλέικερ, που έχει γυρίσει και ταινία σε ελληνικό έδαφος, σκηνοθετεί μια παλιάς κοπής κωμική περιπέτεια που είναι βούτυρο στο ψωμάκι -ή καλύτερα του ποπ-κορν- των θερινών. Στις επανεκδόσεις βγαίνει με κόκκινο (για πολλούς λόγους που δεν θα σχολιάσουμε στον αέρα) το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» που είχε ανακοινωθεί ότι θα κάνει πρεμιέρα σε 3 εβδομάδες από τώρα, από άλλο διανομέα στο πλαίσιο πιθανής αντισυναδελφικής άντι-άμιλλας. Θα είναι νικητές οι θεατές;

ΚΑΘΕ ΠΕΡΥΣΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (Une Année Difficile)

Το «Κάθε Πέρυσι και Καλύτερα» είναι μια ψευδο-ακτιβιστική γαλλική κομεντί από τους δημιουργούς των «Άθικτων», στο ύψος -αλλά όχι στην έμπνευση- της ίδιας ταινίας, με πολλά κρατήματα αλλά και ένα σχόλιο που έχει ακροατήριο.

Δύο σπάταλοι μικροαπατεώνες εντάσσονται σε μια ακτιβιστική ομάδα με την ελπίδα ότι θα ασκήσουν πιέσεις για να τους διαγραφούν τα χρέη. Κάπου εκεί θα μάθουν ότι είναι καλό να μην είναι τα δακτυλοδεικτούμενα τσογλάνια που τους αφορά εξολοκλήρου η πάρτυ τους.

MAXXXINE

Η Maxine είναι έτοιμη για όλα αλλά στραβοπατά στα πορνοπάπουτσα της στο άνισο σενάριο που μετά από το πρώτο μέρος (τα πρώτα 45 λεπτά), παραμερίζει το φόρο τιμής στα 70s και 80s και στρέφεται στο camp ακανθώδες αστυνομικό θρίλερ. Η Μία Γκοθ, δεν γίνεται στιγμή δύο Γκοθ: ανεβαίνει ξυπόλυτη τους λόφους του Χόλυγουντ με δυναμισμό και όταν πατάει (σεναριακό) πετραδάκι συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της προς την κορυφή.

Η πορνοστάρ των ‘80s Μαξίν Μινξ (που γνωρίσαμε στα τέλη του ‘70s στο “Χ”) είναι αποφασισμένη να γίνει διάσημη πάση θυσία. Κατανοώντας «σε βάθος» ότι στον χώρο της βιντεοπορνογραφίας τα ψωμιά της είναι σχεδόν ψίχουλα από πρόσφορα πεπερασμένης λειτουργίας, θα αρπάξει την ευκαιρία και θα κερδίσει θριαμβευτικά ένα σημαντικό ρόλο σε ένα σίκουελ τρόμου (που και αυτό με τη σειρά του, μπορεί να μην είχε κάνει καριέρα στις μεγάλες οθόνες, δεν έμεινε ποτέ ξενοίκιαστο στα ράφια των βίντεο-κλαμπ). Τότε όμως ένας δολοφόνος πορνοστάρ με αμαρτωλό παρελθόν θα αναλάβει δράση.

(Ο Κέβιν Μπέικον δεν κάνει την έκπληξη αλλά η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι φτιάχνει με μηδενικά υλικά το «εργαζόμενο κορίτσι» της βιομηχανίας που παράτολμα υπογραμμίζει το φεμινιστικό μέλλον των γυναικών του χώρου).

HIT MAN

Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα το νεονουάρ “Hit Man” είναι μια έξυπνα γραμμένη κωμωδία με στοιχεία περιπέτειας που σε κερδίζει με τους ολοκληρωμένους χαρακτήρες και το εύστοχο διακριτικό χιούμορ που σε μαχαιρώνει πισώπλατα σε κάθε σκηνή.

Ο Γκάρι Τζόνσον, εργάζεται ως καθηγητής φιλοσοφίας και προβάλλει την ιδιότητα του επαγγελματία δολοφόνου κατ’ επίκληση για να ξετρυπώνει εγκληματίες καθώς δουλεύει για την αστυνομία. Σύντομα όμως θα κινδυνέψει να σπάσει τους όρκους του όταν θα υπάρξει σπίθα ανάμεσα σε μια μορφή του και μια γυναίκα που μοιάζει να κινδυνεύει και ζητά… τις υπηρεσίες του.

ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΝ ΒΕΝΣΑΝ (Vincent Must Die)

Με Μπουνιουελικές πινελιές σε Χιτσκοκικό καμβά και υπογραφή ενός κάποιου στυλίστα Μάριο Μπάβα, αυτή η παράξενη κοινωνική σάτιρα για τον φόβο του διαφορετικού αλλά και το στρίψιμο της βίδας, είναι κάτι που θα συζητάτε για εβδομάδες.

Τα κτήνη που κρύβουν μέσα τους ξυπνάνε όσο ο Βενσάντ κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Τυχαίοι άγνωστοι αρχίζουν ξαφνικά να του επιτίθενται με δολοφονικές προθέσεις, αναγκάζοντας τον να εγκαταλείψει εργασία και πόλη εργασίας. Τα γεγονότα όμως πολλαπλασιάζονται με νέους θύτες και νέα θύματα.

ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ (Saison Morte)

Αν είχε φωνή ο «Σιωπηλός Μάρτυρας», σίγουρα θα έλεγε τη μισή ιστορία της σύγχρονης κινηματογραφικής αφήγησης, όπως όμως και ο πρωταγωνιστής του, βουαγιεριστικά, αφήνει μια χαραμάδα στο θεατή ώστε ηδονοβλεπτικά να απολαύσει την παραβατική θέαση των γεγονότων.

Ένας φωτορεπόρτερ με σπασμένο πόδι παρακολουθεί από το παράθυρο του μια δολοφονία. Ανήμπορος να δράσει αρχικά συλλέγει στοιχεία εξ αποστάσεως -τα οποία συζητά με τις δύο γυναίκες που τον επισκέπτονται συχνά-, τιμωρείται κατά ένα περίεργο τρόπο για την περιέργειά του αλλά λύνει το μυστήριο δεξιοτεχνικά.

(Προτείνεται η συγκριτική παρακολούθηση του με τον «Ηδονοβλεψία» (Peeping Tom) που ήδη και αυτός προβάλλεται σε επανέκδοση).

RASHOMON

Ο Ακίρα Κουροσάβα εμπνέεται από τα διηγήματα του Ριουνοσούκε Ακουταγκάουα και δημιουργεί μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σκηνοθετώντας με ισάριθμα στιβαρά σκηνοθετικά ύφη και υφές, τέσσερις εξομολογήσεις. Το «Ρασομόν» μας πηγαίνει στην Ιαπωνία του 15ου αιώνα, όπου τέσσερις αντικρουόμενες αφηγήσεις θα επιτρέψουν στον θεατή να λύσει ένα μυστήριο μεταξύ παραβατικών ανθρώπων και θυμάτων στην Ιαπωνία του 15ου αιώνα.

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ (A Clockworking Orange)

Η ασυγκράτητα μοντέρνα μεταγραφή μέχρι και σήμερα του βιβλίου του Άντονι Μπέρτζες χαρίζει στον Στάνλευ Κιούμπριν μια αέναα επίκαιρη ταινία για την εξουσία, τη χρήση της και την εισχώρηση της βίας στην καθημερινότητα με προφανείς και αόρατες μεθόδους.

Ο αρχηγός μιας ομάδα νέων με παραβατική συμπεριφορά που δρα έξω από τους κοινωνικούς κανόνες, θα υποστεί ένα αναμορφωτικό πρόγραμμα που ο πραγματικός του σκοπός είναι η πειθήνια και άκριτη υποταγή στην εξουσία.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ