Ξεκινούν ξανά τα έργα επέκτασης του νότιου προβλήτα της κρουαζιέρας στον…

Ξεκινούν ξανά τα έργα επέκτασης του νότιου προβλήτα της κρουαζιέρας στον...

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε ο ΟΛΠ για την επανέναρξη των εργασιών επέκτασης του νότιου προβλήτα της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Παναγιώτης Τσώνης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΠ, στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, δόθηκε το “πράσινο φως” από το EU Funding και την Περιφέρεια Αττικής για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση και να τεθεί σε επανέναρξη το έργο της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμένα Πειραιά.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, που επιδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό δύο μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων, δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας. Αυτή τη στιγμή έχει υλοποιηθεί το 25% με 30% του έργου και είχαν απορροφηθεί 40,8εκατ. ευρώ έως τα τέλη του 2023. Ήδη η ΟΛΠ ΑΕ προγραμματίζει επένδυση στην κρουαζιέρα ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου επιβατικού σταθμού στη νέα προβλήτα η οποία θα λειτουργήσει το 2026.

Όπως είχε γίνει γνωστό το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητούσε από τον ΟΛΠ για να δώσει την έγκριση της χρηματοδότησης την επέκταση του επιβατικού σταθμού της κρουαζιέρας που θα εξυπηρετεί τα κρουαζιερόπλοια στον συγκεκριμένο προβλήτα, την υλοποίηση υποδομών σχετικά με το cold ironing, δηλαδή την παροχή ρεύματος από την ξηρά στα κρουαζιερόπλοια κατά τον ελλιμενισμό τους, τη μεταφορά των επιβατών της κρουαζιέρας με μικρά πλοιάρια σε θαλάσσιο προβλήτα του ΣΕΦ προκειμένου να μετακινούνται με πούλμαν προς την Ακρόπολη και να μην επιβαρύνεται κυκλοφοριακά το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και την προμήθεια οικολογικών λεωφορείων (eco buses) για τη μεταφορά των επιβατών.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσώνης, “έχουν ξεκινήσει ήδη οι μελέτες για 2 ακόμη θέσεις cold ironing στη νέα επέκταση κρουαζιέρας του Οργανισμού”.  Ήδη το πρώτο λιμάνι της χώρας, θα δαπανήσει πάνω από 50 -60 εκατ. ευρώ για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια από ξηράς (cold ironing), για 9 συνολικά θέσεις, που αφορούν 5 την ακτοπλοΐα και 4 την κρουαζιέρα – εκτός των δύο θέσεων που είναι σε φάση μελέτης- “Βρισκόμαστε στο στάδιο της δημοπράτησης έργων για την υλοποίηση πλέον του cold ironing για τις προαναφερόμενες 9 θέσεις πλοίων” είπε. 

Το 2023 ο ΟΛΠ υποδέχτηκε 1,5 εκατ επιβάτες και εξυπηρέτησε 770 κρουαζιερόπλοια, με τον στόχο για το 2024 να έχει ήδη πιαστεί με περισσότερους από 1.600.0000 επιβάτες να καταφτάνουν στον Πειραιά και 800 κρουαζιερόπλοια. ” Το σημαντικό είναι ότι αυξήθηκε για τον Πειραιά γύρω στο 40% το homeporting. Φανταστείτε ότι μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, εξυπηρετήσαμε 600-700.000  επιβάτες. Αυτή η μεγάλη αύξηση είναι σημαντική όχι μόνο για τον Πειραιά, αλλά για ολόκληρη την Ελλάδα. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο προκείμενου να παρουσιάζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τον επιβάτη μετά την άφιξη του, χωρίς βέβαια να δημιουργούμε κυκλοφοριακά προβλήματα στον Πειραιά και τους όμορους δήμους. Εφαρμόσαμε ήδη φέτος ένα σχέδιο με σημαντικά αποτελέσματα για τον Πειραιά, και επεξεργαζόμαστε και άλλα όπως μικρές βάρκες να μεταφέρουν τους επιβάτες στο ΣΕΦ κ.α”

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ