HSCB: Μέρος της αποζημίωσης θυμάτων απάτης να αναλάβουν οι εταιρείες τεχνολογίας –

HSCB: Μέρος της αποζημίωσης θυμάτων απάτης να αναλάβουν οι εταιρείες τεχνολογίας

Να πληρώσουν τo δικό τους μερίδιο στην αποζημίωση πελατών τραπεζών που πέφτουν θύματα απάτης καλεί τις εταιρείας τεχνολογίας η τράπεζα HSBC, υπογραμμίζοντας ότι οι εισερχόμενοι κανόνες αποζημίωσης που απαιτούν από τις τράπεζες να αποζημιώσουν τα θύματα απάτης έως και 85.000 λίρες θα αποτύχουν να ανακόψουν τη ροή της απάτης. Η τράπεζα δε επισημαίνει ότι ο χρηματοοικονομικός τομέας δεν είναι το πρόβλημα.

Ο David Callington, επικεφαλής τμήματος απάτης στην HSBC Βρετανίας δήλωσε ότι οι κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ στις 7 Οκτωβρίου θα παρακινήσουν τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών να βελτιώσουν τα συστήματα ανίχνευσης απάτης. Ωστόσο, είπε ότι αυτό δεν θα ήταν αρκετό για να αλλάξει η κατάσταση και να περιοριστούν οι περιπτώσεις απάτης σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι απώλειες από απάτες APP, στη Βρετανία, ανήλθαν σε 459,7 εκατομμύρια λίρες το 2023

Λόμπι του City παραπονιούνται εδώ και καιρό ότι τα μέλη τους έχουν αφεθεί να επωμιστούν το κόστος της απάτης σε βάρος των πελατών τους, παρά την αύξηση του αριθμού των απατεώνων που στοχεύουν καταναλωτές μέσω διαδικτυακών πλατφορμών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όπως σημείωσαν, η συντριπτική πλειονότητα των απατών με απόσπαση “εξουσιοδότησης” του θύματος (APP), στις οποίες οι άνθρωποι εξαπατώνται και στέλνουν χρήματα σε λογαριασμούς που λειτουργούν από εγκληματίες, διευκολύνθηκαν από μηνύματα κειμένου ή ψεύτικες διαδικτυακές διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το Google, το TikTok ή το Facebook Marketplace.

Περίπου μισό δισ. λίρες οι απώλειες λόγω απάτης

Οι απώλειες από απάτες APP, στη Βρετανία, ανήλθαν σε 459,7 εκατομμύρια λίρες το 2023 και ο συνολικός αριθμός των υποθέσεων αυξήθηκε σε 232.429 πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο τραπεζικός οργανισμός UK Finance.

«Το ευρύτερο οικοσύστημα και οι βασικοί παίκτες σε αυτό το οικοσύστημα πρέπει να λογοδοτήσουν», υποστήριξε ο Callington. Ενώ οι τράπεζες έπρεπε να είναι σε επαγρύπνηση, οι οικονομικές υποχρεώσεις έπρεπε να «αφορούν και αυτούς τους άλλους τομείς», είπε. «Χρειάζονται το οικονομικό κίνητρο».

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν έχει ακόμη λάβει αυστηρότερα μέτρα για τις εταιρείες τεχνολογίας και κοινωνικών μέσων και αντ’ αυτού τους έχει ζητήσει να εγγραφούν σε έναν εθελοντικό χάρτη απατών στο διαδίκτυο, στον οποίο υπόσχονται να λάβουν μέτρα για να εμποδίσουν το παράνομο υλικό και να προστατεύσουν τους ανθρώπους από ψεύτικες διαφημίσεις.

Τι ζητά η HSBC

Ο Callington είπε ότι οι απάτες APP θα πολλαπλασιαζόταν εκτός εάν ο χάρτης γίνει νόμος και ανάγκαζε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών να βοηθήσουν στην αποζημίωση των πελατών σε περιπτώσεις όπου οι προσπάθειές τους να αποτρέψουν την ηλεκτρονική απάτη αποτύγχαναν.

«Αυτό για το οποίο θα ζητούσαμε είναι μια μετατόπιση ορισμένων από αυτές τις υποχρεώσεις σε ρυθμίσεις, επομένως υπάρχει πραγματική υποχρέωση για άλλους τομείς που αποτελούν μέρος του οικοσυστήματος να αναλάβουν δράση και να προστατεύσουν τους κοινούς μας πελάτες, τους κοινούς μας χρήστες», είπε.

Οι προσπάθειες για την προστασία των καταναλωτών έχουν επικεντρωθεί μέχρι στιγμής στις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών που μετακινούν τα κεφάλαια από λογαριασμούς πελατών. Η Ρυθμιστική Αρχή Συστημάτων Πληρωμών της Βρετανίας (PSR) αναμένεται να καταστήσει υποχρεωτική την επιστροφή χρημάτων έως και 85.000 λιρών από τις 7 Οκτωβρίου, αφού οι περισσότερες εταιρείες απέτυχαν να εγγραφούν ή να εφαρμόσουν με συνέπεια, έναν εθελοντικό βιομηχανικό κώδικα που εισήχθη το 2019.

Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της ομάδας λόμπι techUK είπε ότι οι εταιρείες τεχνολογίας εργάστηκαν γρήγορα για να εφαρμόσουν τον εθελοντικό χάρτη και δεσμεύτηκαν να συνεργαστούν με τράπεζες, αρχές επιβολής του νόμου και κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής απάτης.

«Δεν υπάρχει έλλειψη κινήτρων για δράση και ο νόμος για την ασφάλεια στο διαδίκτυο θα επιβάλει περαιτέρω σημαντικές νομικές υποχρεώσεις στους παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών», είπε ο εκπρόσωπος. «Η επέκταση της ευθύνης για την επιστροφή δεν θα ήταν ούτε αποτελεσματική ούτε αναλογική. Αντίθετα, η εστίαση πρέπει να είναι στη συνεργασία για την ανάπτυξη καλύτερων τεχνικών λύσεων για τον εντοπισμό και τη διακοπή της διαδικτυακής απάτης και τη δίωξη των εγκληματιών που διαπράττουν αυτό το έγκλημα».

Από τον επόμενο μήνα, το κόστος της απάτης θα μοιράζεται εξίσου από τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών και στις δύο πλευρές της συναλλαγής, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρξει νέα επιβάρυνση για τις εταιρείες των οποίων οι λογαριασμοί λαμβάνουν μετρητά από τα θύματα. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πλήγμα για τις εταιρείες που είναι οι μεγαλύτεροι αποδέκτες απατηλών κεφαλαίων κατ’ όγκο, σύμφωνα με στοιχεία PSR, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων παικτών όπως η PayrNet, η Modulr και οι τράπεζες Zempler και Kroo.

Ο κλάδος ανακουφίστηκε, ωστόσο, αφού η PSR στράφηκε στα σχέδια για την επιβολή ανώτατου ορίου αποζημίωσης 415.000 λιρών , μετά από πιέσεις από τράπεζες, εταιρείες fintech και ορισμένους πολιτικούς. Κάποιοι υποστήριξαν ότι θα μπορούσε να έχει θέσει πολλές μικρότερες εταιρείες σε σοβαρή οικονομική πίεση. Το μικρότερο ανώτατο όριο των 85.000 λιρών, το οποίο η PSR είπε ότι θα κάλυπτε το 99% των απαιτήσεων, αναμένεται να οριστικοποιηθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ