Με πολλαπλά καύσιμα θα επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών για το…

Κερδισμένη η ελληνική ναυτιλία από την διαπραγμάτευση για τα πράσινα...

Της Αναστασίας Βαμβακά

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία σε θέματα βιωσιμότητας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το 14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link με θέμα “Best Industry Practices – Building Long Term Value Through Sustainability”.

Σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος βρίσκεται στην Κίνα τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την σημασία της προσεχούς συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο για την λήψη αποφάσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

Με το “Βραβείο Ναυτιλιακής Αειφορίας 2024” τίμησε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών τον Εμάνουελ Γκριμάλντι.  Ο Πρόεδρος του ICS Emanuele Grimaldi αρχικά ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο και ηγετικό ρόλο στον παγκόσμιο χώρο. Χαρακτήρισε την πράσινη μετάβαση, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την έλλειψη ναυτικών ως τις μεγάλες προκλήσεις της ναυτιλίας ενώ αναφέρθηκε  και στον “προστατευτισμό” που τον θεωρεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές του κλάδου.

Τα ναυτιλιακά καύσιμα και η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων. Ο  Πρόεδρος και COO της Tsakos Energy Navigation , κ. Γιώργος Σαρόγλου  ανέφερε ότι το LNG θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους στόχους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν διαθέτει εκτενείς υποδομείς, όπως το fuel oil και συνεπώς απαιτούνται επενδύσεις για την ανάπτυξή τους. Για την ώρα, η tramp ναυτιλία θα εστιαστεί στις προοπτικές του LNG διότι οι προοπτικές άμεσης υιοθέτησης άλλων καυσίμων είναι περιορισμένες.

Σε σχέση με τα βιοκαύσιμα, ο κ. Βασίλειος Πετούσης Energy & Sustainability Manager της Seanergy Maritime Holdings Corp, σημείωσε ότι συνιστούν επιλογή για την βραχυπρόθεσμη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας. Ωστόσο, κατά κύριο λόγο συνιστούν εναλλακτικό καύσιμα διότι δεν θα υπάρχουν οι απαιτούμενες ποσότητες στο μέλλον. Ο κ. Κωσταντίνος Καπετανάκης, CEO της MM Marine και Head of Shipping, της Miverva Bunkering επεσήμανε ότι η προμήθεια βιοκαυσίμων δεν είναι ιδιαίτερη πρόκληση. Δυσκολότερο είναι να βρεθούν οι απαραίτητες ποσότητες τη σωστή στιγμή και συνεπώς η ναυτιλία θα χρειαστεί να βασιστεί σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια και όχι στη spot αγορά.

Ο κ. Πολυδάκης, , Bunker Director της Star Bulk Carriers Corp, έδωσε έμφαση στα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τις προοπτικές ενός κόμβου ανεφοδιασμού καυσίμων. Κατά τον ίδιο είναι τρεις: πρώτον, ισχυρή ναυτιλιακή κίνηση, δηλαδή υψηλής όγκος μεταφερόμενων φορτίων. Δεύτερον, φθηνό εμπόρευμα, δηλαδή τιμές καυσίμων. Τρίτον, αποδοτικές αλυσίδες εφοδιασμού.

O δρ. Νικόλαος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Deputy Chairman της Contships Management εστιάστηκε στην ανάγκη περιορισμού των καυσίμων που διερευνώνται. “Είναι αδύνατον να αναπτυχθούν υποδομές για όλα τα καύσιμα τα οποία δυνητικά μπορούν να αποτελέσουν λύση στην πρόκληση αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Οι ελλιπείς υποδομές δεν είναι πρόκληση μονάχα λόγω του κόστους και του χρόνου κατασκευής τους αλλά και καθώς επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των προμηθευτών καυσίμων” ανέφερε για αυτό και  είναι αναγκαίο να καταλήξουμε σε ένα καύσιμο.

Ο κ. Καπετανάκης  τοποθετήθηκε σε αυτή την αναφορά, τονίζοντας ότι δεν θα υπάρξει άμεσα ένα κυρίαρχο καύσιμο και συνεπώς θα πρέπει η ναυτιλία να παραμείνει εστιασμένη σε ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων. 

Σε άλλο πάνελ του συνεδρίου, σε σχέση με τις τεχνολογίες δέσμευσης του άνθρακα, ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος ανέφερε πολλοί από τους τεχνολογικούς γίγαντες στο πλαίσιο της πολιτικής αντιστάθμισης του άνθρακα αναμένεται να αξιοποιήσουν την εν λόγω αγορά. Μέχρι το 2030 σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ