Δ. ΠΑΠΑΛΕΞΗΣ: Παρουσίαση προγράμματος της παράταξης «ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ» στο επιμελητήριο Λάρισας

Την επίσημη έναρξη του προεκλογικού του αγώνα για την διεκδίκηση της Προεδρίας του Εμπορικού Επιμελητηρίου Λάρισας έκανε ο συνδυασμός «Επανεκκίνηση» με επικεφαλής τον κ. Δημήτρη Παπαλέξη. Ο Κ. Παπαλέξης παρουσίασε τις προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού επισημαίνοντας πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για ριζικές αλλαγές.

Χαρακτηριστικό απόσπασμα από την εκπομπή «Κοίτα να δεις!» :

Απόσπασμα από την παρουσίαση του προγράμματος:

Κεντρικές πολιτικές και διεκδικήσεις

·Πρωτοβουλίες για την ανάκαμψη της Θεσσαλικής Οικονομίας από τις φυσικές καταστροφές

Μελέτη καταγραφής του παραγόμενου προϊόντος που θα χαθεί από την Θεσσαλία τα επόμενα 5 έτη από τις φυσικές καταστροφές, καθώς και δημιουργία κοστολογημένης πρότασης δημιουργίας ταμείου Αποκατάστασης και Ανάκαμψης των Θεσσαλικών Μικρομεσσαίων Επιχειρήσεων.

·Δημιουργία εμπορευματικού κέντρου με έδρα την Λάρισα

Μία συζήτηση που έχει ξεκινήσει τα τελευταία τρία χρόνια για την δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου στην Θεσσαλία. Ιδανικός τόπος υλοποίησης αποτελεί η περιοχή του Συκουρίου στην Π.Ε. Λάρισας, καθώς διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα διασύνδεσης του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου. Ως νέα διοίκηση θα είμαστε πρωτεργάτες στην ουσιαστική ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της περιοχής μας. Μία τέτοια επένδυση θα επιφέρει τεράστια οφέλη για την τοπική οικονομία. Είναι αυτονόητο πως η χρηματοδότηση της μελέτης εφαρμογής αλλά και ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων θα αποτελέσει βασική προτεραιότητα της νέας διοίκησης.

·Δημιουργία εμπορικού αεροδρομίου στην Λάρισα

Ένα μείζον θέμα το οποίο θα διασυνδέσει άμεσα την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας με τις παγκόσμιες αγορές. Μία επένδυση η οποία θα προσδώσει τεράστια υπεραξία στα τοπικά παραγόμενα προϊόντα τόσο από τον τομέα της αγροδιατροφής όσο και από άλλους κυρίαρχους κλάδους της τοπικής αγοράς (δομικά υλικά, έπιπλα, υγεία, υπηρεσίες ομορφιάς κτλ). Η χρηματοδότηση μιας μελέτης εφαρμογής αλλά και ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων θα αποτελέσει βασική μας προτεραιότητα.

· Δημιουργία πρότυπου εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου

Αξιοποίηση μεγάλων άεργων κτιριακών εγκαταστάσεων για την δημιουργία ενός πρότυπου εκθεσιακού κέντρου, το οποίο θα βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον αυτοκινητόδρομο με άμεση πρόσβαση και από τον αστικό ιστό. Η διαχείριση του εκθεσιακού κέντρου θα γίνει από την Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Λάρισας.

·Δημιουργία στρατηγικής προσέγγισης μεγάλων ξένων πανεπιστημίων – Δημιουργία Σχολής Διοίκησης Γεωργικών Μονάδων

Ως νέα Διοίκηση του Επιμελητηρίου Λάρισας θα προσεγγίσουμε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού προκειμένου να δημιουργηθεί στην Λάρισα Σχολή Διοίκησης Γεωργικών Μονάδων. Η διασύνδεση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με την αγροτική παραγωγή και την μεταποίηση αγροτικών προϊόντων αποτελεί πλέον την σημαντικότερη τομή για την μετεξέλιξη της αγροτικής παραγωγής και την δημιουργία νέων επιχειρηματιών αγροτικών εκμεταλλεύσεων και πρότυπων μονάδων μεταποίησης.

·Ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας στους τομείς

o   Αγροδιατροφής

o   Μετάλλων – Δομικών Υλικών

o   Ενέργειας

o   Ιατρικός Τουρισμός

Πολιτικές του Επιμελητηρίου ανά άξονα προτεραιότητας

Πρώτος άξονας: Εκπαίδευση – Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

1.Δημιουργία Εβδομαδιαίων Σεμιναρίων.

Τα σεμινάρια θα χωρίζονται σε θεματικές ενότητες για τον κάθε κλάδο ξεχωριστά (π.χ. σεμινάριο αγροτική προώθησης προϊόντων σε τελικούς πελάτες), αλλά και σε γενικά σεμινάρια (π.χ. φορολογική αντιμετώπιση των ελεύθερων επαγγελματιών)

Με αυτό τον τρόπο χτίζουμε ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης σε εβδομαδιαία βάση για τα μέλη του Επιμελητηρίου με χαμηλό κόστος για το ίδιο το Επιμελητήριο.

2.Καθιέρωση θεσμού Υποτροφιών Μεταπτυχιακών Σπουδών μελών του Επιμελητηρίου.

Το Επιμελητήριο, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της Ελλάδος, θα παρέχει προς τα μέλη του προγράμματα υποτροφιών.

3. Μείωση της Νεανικής και Γυναικείας ανεργίας.

Μέσω της ανάδειξης νέων επαγγελμάτων με βάση τις ανάγκες της αγοράς και καθοδήγηση Πανεπιστημίων και Τεχνικών Σχολών για την δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών.

4. Δημιουργία προγράμματος ανάδειξης της σημαντικότητας των τοπικής καταναλωτικής συνείδησης.

Με την συνεργασία της Πρωτοβάθμιας, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας. Το πρόγραμμα θα διδάσκεται εντός των σχολικών μονάδων.

5.Δημιουργούμε πρόγραμμα Ανάδειξης της Επιχειρηματικότητας για τους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου.

Προσφέροντας τους πληροφορίες για σχολές με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, με στόχο την δημιουργία μετά τις σπουδές της δικής τους επιχείρησης.

6. Γραφείο Εύρεσης Εργασίας

Η δημιουργία του γραφείου ευρέσεως εργασίας θα συνδράμει στην διευκόλυνση των επαγγελματιών στην απευθείας προώθηση πιθανών εργαζομένων από την βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί. Το Επιμελητήριο, θα προχωρήσει σε μια καμπάνια ενημέρωσης για την αναζήτηση βιογραφικών, βιογραφικά τα οποία σε συνέχεια της ζήτησης από την εταιρεία θα αποστέλλονται για συνέντευξη. Ο ρόλος του Επιμελητηρίου θα είναι η δημιουργία database, με γνώμονα πάντα την προστασία προσωπικών δεδομένων, στοχεύοντας στην διευκόλυνση και την βοήθεια των εταιρειών.

Δεύτερος άξονας: Εξωστρέφεια – Εξαγωγές

1.Ενίσχυση εξαγωγών

I.Δημιουργία δικτύου επικοινωνίας με τους εμπορικούς ακολούθους από χώρες στόχους

II. Ενημέρωση για τις διαθέσιμες εκθέσεις με βάση τον κλάδο και την χώρα που στοχεύουν οι επιχειρήσεις

2. Αδελφοποίηση με Επιμελητήρια ξένων χωρών

Η αδελφοποίηση των Επιμελητήριων (memocollaboration) είναι σημαντική και επιτακτική προκειμένου να επιδιώκονται δράσεις και από άλλες χώρες στην περιοχή μας. (π.χ. η διασύνδεση ενός τοπικού παραγωγού με έμπορο απευθείας στην Γερμανία χωρίς μεσάζοντες). Αντίστοιχες δράσεις μπορούν να αφορούν σε θέματα παραγωγής, μεταποίησης και παροχής υπηρεσιών στην εκάστοτε περιοχή.

3. Πανθεσσαλικό Συνέδριο Ανάπτυξης

Διήμερο συνέδριο στοχευμένο στους πέντε βασικούς τομείς της Οικονομίας της περιοχής μας (Αγροτικός Τομέας, Εμπόριο-Μεταποίηση, Τουρισμός / Αγροτουρισμός, Υποδομές & Ενέργεια, Υγεία)

4. Συνεργασία με Επιμελητήρια Εξωτερικού στην Ελλάδα

Η Συνεργασία με τα Επιμελητήρια θα επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα ως προς τα μέλη μας όσον αφορά συμμετοχή σε εκθέσεις, b2b συναντήσεις, ευκαιρίες νέων συνεργασιών.

5. Πλατφόρμα αναζήτησης εξαγωγών.

Το Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τους συμβούλους θα δημιουργήσει σύστημα ενημέρωσης προς τα μέλη για την ζήτηση στο εξωτερικό. Αντίστοιχα και για ευκαιρίες συνεργασίας.

Τρίτος άξονας: Υποστήριξη μελών

1.Δημιουργία Κέντρου Υποστήριξης Επιχειρήσεων (Κ.Υ.Ε.).

Το Κέντρο θα καταγράφει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα μέλη μας με τις δημόσιες υπηρεσίες και θα προσπαθεί να δημιουργεί τις συνθήκες επίλυσης τους.

2. Δημιουργία Οργανισμού Μικροπιστώσεων.

Ο Οργανισμός αυτός θα δημιουργηθεί από το Επιμελητήριο Λάρισας με αδειοδότηση της Τράπεζας της Ελλάδος και θα χρηματοδοτεί μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις με δάνεια έως 20.000€ χωρίς εγγυήσεις παρά μόνο με την αξιολόγηση του επιχειρηματικού τους σχεδίου.

3. Πλατφόρμα Αναζήτησης Χρηματοδοτήσεων και Συγχρηματοδοτούμενων Ευρωπαϊκών Κονδυλίων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την covid εποχή έχει δεσμεύσει κονδύλια προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματική κοινότητα. Ένα μεγάλο μέρος των κονδυλίων προορίζεται για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η πλατφόρμα θα συγκεντρώνει όλα τα ενεργά και αναμενόμενα προγράμματα παρέχοντας άμεση πληροφόρηση στο μέλος μας.

4. Δημιουργία Ενεργειακών Κοινοτήτων με κλάδους ΜμΕ με μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Στις ενεργειακές κοινότητες θα συμμετέχει ως εταίρος το Επιμελητήριο Λάρισας

5. Το ‘Ψηφιακό Συρτάρι του Επαγγελματία’

Δημιουργούμε το ‘Ψηφιακό Συρτάρι του Επαγγελματία’, ένα icloud φάκελο αποθήκευσης όλων των εγγράφων που μπορεί να λάβει ο επαγγελματίας από το Επιμελητήριο Λάρισας, δίνοντας του την δυνατότητα αποθήκευσης και επαναχρησιμοποίησης του.

6. Δημιουργία Πλατφόρμας Διασύνδεσης των Επιχειρήσεων Μελών μας.

Η πλατφόρμα θα προωθεί εκπτωτικές πολιτικές και προσφορές στα μέλη μεταξύ τους. Δημιουργούμε έτσι μία κουλτούρα αλληλοϋποστήριξης των μελών μας.

7. Στήριξη των μικρών καταστημάτων των περιφερειακών πόλεων και συνοικιών.

Δημιουργούμε για πρώτη φορά μία πλατφόρμα προβολής των προσφορών και των εκπτώσεων στα περιφερειακά καταστήματα και στα συνοικιακά. Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές δωρεάν και θα τους ενημερώνει για τις προσφορές των καταστημάτων που υπάρχουν στην περιοχή τους.

8. Στήριξη όλων των Εμπορικών Συλλόγων των Δήμων του Νομού μας.

Το Επιμελητήριο Λάρισας εδώ και χρόνια μισθώνει στις περισσότερες περιφερειακές πόλεις του νομού μας υποκαταστήματα παραχωρώντας τα στους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους. Ως νέα διοίκηση θα επιδιώξουμε την αγορά χώρων σε όλες τις πόλεις του νομού και θα παραχωρηθούν άμεσα μακροχρόνια στους Εμπορικούς μας Συλλόγους, διασφαλίζοντας την βιωσιμότητα τους και την απεξάρτηση τους από την εκάστοτε Διοίκηση του Επιμελητηρίου.

9. Ενίσχυση των ρόλων των Εμπορικών Συλλόγων και των λοιπών Κλαδικών Σωματείων.

Δημιουργούμε εργαλεία και δράσεις που θα δώσουν άμεση υποστήριξη προς τα μέλη, αλλά και θα τονώσουν και την σημαντικότητα των φορέων αυτών.

10. Κυβερνοασφάλεια: Βοήθεια για τις επιχειρήσεις

Το Επιμελητήριο θα προσφέρει μια συγκεκριμένη υπηρεσία για το θέμα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, βοηθώντας τις εταιρείες να εντοπίσουν τους κινδύνους πληροφορικής στους οποίους εκτίθενται: κυβερνοεπιθέσεις, διαδικτυακές απάτες, κλοπή ταυτότητας και πολλά άλλα.

Μέσω αυτής της υπηρεσίας, η εταιρεία θα μπορεί να κατανοήσει εάν προστατεύει τα δικά της δεδομένα, αλλά και των πελατών και των προμηθευτών, χρησιμοποιώντας κατάλληλα μέτρα και εργαλεία. Η έγκαιρη γνώση αυτών των καταστάσεων και των σημείων πρόσβασης ή των τρωτών σημείων που γνωρίζουν ήδη οι χάκερ υπολογιστών, βοηθάει συγκεκριμένα έναν επαγγελματία, ακόμη και χωρίς τεχνολογικές δεξιότητες, να κάνει ένα πρώτο βήμα προς την μεγαλύτερη ασφάλεια της δομής του.

Τέταρτος άξονας: Προβολή και προώθηση τοπικών προϊόντων

1.StreetFoodFestival

To StreetFoodFestival είναι πολύ διαδεδομένο στην κουλτούρα των Ευρωπαίων και ειδικά σε θέματα γαστρονομίας. Σε κεντρικά σημεία του Δήμου θα γίνεται μια μικρό – έκθεση (δωρεάν είσοδος) προκειμένου εταιρείες της περιοχής να διαφημίσουν τα γαστρονομικά τους προϊόντα. Πολλά Επιμελητήρια ανά την Ευρώπη σε παρόμοια events καλούν και έναν διάσημο μάγειρα προκειμένου με τα προϊόντα της περιοχής να δημιουργήσουν ένα έδεσμα για τους πολίτες.

2.Coffee Festival

Οι μεγάλες αλυσίδες καφέ και οι εταιρείες παραγωγής (σε συνεργασία με το Επιμελητήριο διοργανώνουν ένα Φεστιβάλ Καφέ, το οποίο μπορεί να λάβει χώρα στην Λάρισα και να προάγουν όχι μόνο τα προϊόντα αλλά και τεχνικές παραγωγής.

3.Διοργάνωση Εκθέσεων σε συνεργασία με Περιφέρεια Θεσσαλίας, Δήμο Λάρισας και εταιρείες διοργάνωσης εκθέσεων

Διοργάνωση 3 ετήσιων σημαντικών Εκθέσεων

Agrotica (Νοέμβριος) (3μέρες)

Epiplo-EXPO (Μάρτιος) (3μέρες)

Food & Beverage EXPO (Μάιος) (3μέρες)

Health and Beauty (Σεπτέμβριος ή Οκτώβριος)

4.Δημιουργία masterevents ανά δήμο

Σε κάθε δήμο του Νομού Λάρισας, το Επιμελητήριο σε συνεργασία με τον εκάστοτε Δήμο, θα διοργανώνει εκδηλώσεις (π.χ. γιορτή Φέτας Ελασσόνα, γιορτή Κάστανου Αγιάς κτλ) προκειμένου να καθιερωθεί ο εκάστοτε δήμος του νομού με τουλάχιστον δύο μεγάλα γεγονότα – εκδηλώσεις.

Πέμπτος άξονας: Κλαδικές έρευνες και έρευνες τοπικής αγοράς

1.Κλαδικές – Τοπικές Έρευνες

Το Επιμελητήριο σε συνεργασία με εταιρείες ερευνών θα παρέχει ετησίως τουλάχιστον 4 έρευνες στοχευμένες σε κλάδους ενδιαφέροντος (Μεταποίηση, εξαγωγές κτλ.)

2.Έρευνες για τα μέλη του Επιμελητηρίου

Έρευνες διάγνωσης αναγκών των μελών, έρευνες για θέματα εξωστρέφειας, επιχειρησιακής ετοιμότητας, ψηφιακής ωριμότητας κτλ.

 

 

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ