Οι μετεωρίτες ήρθαν από την Κύρια Ζώνη

Νέα έρευνα που μελέτησε τη σύνθεση των μετεωριτών δίνει απάντηση για την προέλευση των ουράνιων αυτών σωμάτων που πλήττουν τη Γη από τη γέννησή της, πριν από περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, μέχρι και σήμερα.

Μελετώντας τη σύνθεση των μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη και τους αστεροειδείς του ηλιακού συστήματός μας, οι αστρονόμοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι περίπου το 70% των γνωστών «πληγμάτων» προήλθε από μόλις τρεις ομάδες που βρίσκονται στην Κύρια Ζώνη αστεροειδών, μεταξύ των πλανητών Αρη και Δία.

Στις μελέτες τους έκαναν ψηφιακές προσομοιώσεις που τους επέτρεψαν να μοντελοποιήσουν τον σχηματισμό και την εξέλιξη των «οικογενειών αστεροειδών» που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον Ηλιο.

Από τις συγκρούσεις στην Κύρια Ζώνη των αστεροειδών πετρώδη θραύσματα εκτοξεύονται τυχαία στο Διάστημα και κάποια από αυτά φτάνουν να χτυπήσουν τη Γη.

Σύμφωνα με την NASA κάθε μέρα πέφτουν στη Γη μετεωρίτες το συνολικό βάρος των οποίων είναι 48,5 τόνοι αλλά στην πλειοψηφία τους φτάνουν στην επιφάνεια της Γης ως μικροσκοπικοί κόκκοι άμμου. Οι επιστήμονες που αναζητούν στη Γη τα συντρίμμια διαστημικών βράχων έχουν ανακαλύψει και αρκετά που αποδείχθηκε ότι προέρχονταν από τον Άρη.

Πηγή: tanea.gr