Μόνο για «χοντρά πορτοφόλια»

Μόνο για «χοντρά πορτοφόλια»

Λονδίνο ή Παρίσι; Ποιος θα βγει νικητής στη μεγάλη μάχη των διεθνών φουάρ, των μεγάλων διοργανώσεων όπου κορυφαίες γκαλερί από όλο τον κόσμο δίνουν δυναμικά το «παρών» και παρουσιάζουν ό,τι καλύτερο έχουν στους εκλεκτούς πελάτες τους; Δεν πρόλαβε να ρίξει αυλαία η Frieze στο Λονδίνο – στην οποία ήταν αφιερωμένη η στήλη την περασμένη εβδομάδα – και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές οι VIP καλεσμένοι της Art Basel Paris είχαν ήδη επιδοθεί σε ένα σαφάρι αγορών, αφού έχουν προνομιακή πρόσβαση στην προεπισκόπηση της έκθεσης, η οποία άνοιξε για το κοινό χθες, στο Γκραν Παλέ, για πρώτη φορά φέτος, μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισής του.

Στη μετά πανδημία εποχή και σε συνδυασμό με το Brexit πολλοί εκθέτες που συμμετέχουν και στις δύο διοργανώσεις παραδέχονται ότι κρατούν τα καλά χαρτιά τους πλέον για το Παρίσι, το οποίο και προτιμούν οι αμερικανοί συλλέκτες, οι οποίοι δεν μπορούν να λείπουν από τη βάση τους επί δέκα συνεχόμενες ημέρες καθώς οι δύο φουάρ πραγματοποιούνται με διαφορά μίας εβδομάδας. Ειδικά φέτος, ωστόσο, παραδέχτηκαν εξίσου ότι οι πωλήσεις στο Λονδίνο ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους και πως ήδη από τις πρώτες ώρες η αγοραστική κίνηση βρίσκονταν σε απρόσμενα υψηλά επίπεδα.

Κι αν αυτό ήταν το κλίμα στη Frieze, όπου κυριαρχεί η πρωτογενής αγορά, χωρίς άγχος κινήθηκαν οι χώροι που συμμετείχαν στη Frieze Masters, σε απόσταση μόλις 15 λεπτών, στην άλλη άκρη του Regent Park. Αν στη λευκή τέντα, στην κάτω πλευρά του πάρκου, στη Frieze, μπορούσε να δει ο επισκέπτης κατά κύριο λόγο τις πλέον πρόσφατες δουλειές, τις τελευταίες τάσεις και τις αιρετικές προτάσεις στα εικαστικά, η αντίστοιχη τέντα στην πάνω πλευρά του πάρκου, της Frieze Masters θα μπορούσε χωρίς υπερβολή να χαρακτηριστεί ως η «σπηλιά του Αλή Μπαμπά».

Αρκεί ένας μεγάλος τραπεζικός λογαριασμός για να αποκτήσει κάποιος ό,τι έχει ποθήσει. Και όταν γράφουμε ό,τι, το εννοούμε μέχρι κεραίας. Από πορτρέτο Φαγιούμ έως πίνακα του Εντουάρ Μανέ, ο οποίος πωλήθηκε προς 4,9 εκατ. δολάρια. Από απολίθωμα του τυραννόσαυρου Ρεξ (124.000 δολάρια) έως το Φιλί του Ογκίστ Ροντέν σε έκδοση 23 εκ. (416.000 δολάρια). Από ένα κορινθιακό κράνος του 5ου αι. π.Χ. (520.000 δολάρια) έως ένα έργο της Γιαγιόι Κουσάμα (1,83 εκατ. δολάρια). Και στο αποκορύφωμα μια αιγυπτιακή σαρκοφάγος που ανήκε σε μια πριγκίπισσα του 7ου αι. π.Χ. Πλήρης, σε αρίστη κατάσταση, η οποία ήταν διαθέσιμη για όποιον μπορούσε να πληρώσει 8 εκατ. δολάρια!

Φυσικά δεν έλειπαν έργα των Πάμπλο Πικάσο, Αντι Γουόρχολ (382.000 δολάρια), Λούτσιο Φοντάνα (568.000 δολάρια), Λουίζ Μπουρζουά με το ενδιαφέρον να εκδηλώνεται έντονα και πολλά από τα έργα – ανάλογα και με την πολιτική της κάθε γκαλερί – να φέρουν ήδη από την πρώτη ημέρα τη σήμανση ότι έχουν αλλάξει χέρια.

Στο σφυρί ο «Α.Ι. Θεός» του ρομπότ Ai-Da

Παγκόσμια πρώτη σε δημοπρασία θα κάνει στις 31 Οκτωβρίου ένα έργο τέχνης με την υπογραφή της Ai-Da, του ρομπότ-καλλιτέχνη που λειτουργεί με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Το έργο που έχει ύψος 2,2 μ. θα πωληθεί μέσω του οίκου Sotheby’s και η εκτίμηση κυμαίνεται μεταξύ 130.000 και 195.000 δολαρίων. Ο τίτλος του είναι «A.I. Θεός». Πρόκειται για ένα σκοτεινό και παραμορφωμένο πορτρέτο μεγάλης κλίμακας του πατέρα της σύγχρονης πληροφορικής Αλαν Τούρινγκ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε έκθεση στα Ηνωμένα Εθνη τον Μάιο ως μέρος ενός πεντάπτυχου. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ai-Da Robot Studio, Εϊνταν Μέλερ, το εν λόγω πορτρέτο υποδηλώνει τις δυσκολίες που προειδοποίησε ο Τούρινγκ ότι θα αντιμετωπίσουμε όταν θα κληθούμε να διαχειριστούμε τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης.

Ενα βενζινάδικο έτοιμο για ρεκόρ

Ενας σπάνιος πίνακας με θέμα ένα πρατήριο καυσίμων και την υπογραφή του Εντ Ρούσα που είναι ο τελευταίος από τους καμβάδες μεγάλης κλίμακας του καλλιτέχνη από τη δεκαετία του 1960 που βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια βγαίνει σε δημοπρασία στις 19 Νοεμβρίου από τον οίκο Christie’s. Το έργο που φέρει τον τίτλο «Standard Station, Ten-Cent Western Being Torn in Half » (1964) ήταν από τα κορυφαία έργα της πρόσφατης αναδρομικής του καλλιτέχνη στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη και εκτιμάται ότι θα πωληθεί για περισσότερα από 50 εκατ. δολάρια, τιμή που θα αποτελέσει νέο ρεκόρ για τον δημιουργό. Το προηγούμενο σημειώθηκε  το 2019 με το «Hurting the Word Radio #2» (1964) να αγγίζει τα 46 εκατ. δολάρια από τον ίδιο οίκο δημοπρασιών.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αποαποικιοποίηση

Αποαποικιοποίηση

Γεννήθηκε στη Βόρεια Ινδία. Σπούδασε στο Νέο Δελχί. Εγραψε βιβλία που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες, όπως…