Ποιες είναι οι βασικές διαδρομές των φορτηγών πλοίων

Ποιες είναι οι βασικές διαδρομές των φορτηγών πλοίων

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τρεις είναι οι διαδρομές που πρωταγωνιστούν στις επιλογές των φορτηγών τύπου Capesize, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Κίνα, Βραζιλία και Αυστραλία ήταν και είναι παραδοσιακά οι κορυφαίες χώρες για την αγορά του χύδην φορτίου και αποτελούν λιμάνια αναχώρησης. Μόνο τον περασμένο Σεπτέμβριο, στις 10 κορυφαίες διαδρομές μεταφέρθηκαν 222 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, καταγράφοντας 765,3 δισ. τονομίλια.

Από τα κινεζικά λιμάνια αναχωρούν έξι από τις δέκα διαδρομές της αγοράς, ενώ από την Βραζιλία και την Αυστραλία τα τρία από δέκα. Το 31% (69,2 εκατ. τόνοι) των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν εκκίνησαν από τη Βραζιλία και το 57% (126,4 εκατ. τόνοι) από την Αυστραλία, με τις δύο χώρες να αποτελούν τις δύο μεγάλες δυνάμεις στις θαλάσσιες εξαγωγές εμπορευμάτων που μεταφέρονται μέσω Capesizes. Από την άλλη, το 82% αυτών των εμπορευμάτων κατέληξαν στην Κίνα, γεγονός που αναδεικνύει για ακόμα μία φορά τον καθοριστικό ρόλο της  ισχυρής οικονομίας του πλανήτη για τα φορτηγά χύδην φορτίου.

Ναυλαγορά

Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην ναυλαγορά του χύδην φορτίου κυρίως λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων είναι κάτι περισσότερο από φανερή.  Με τον κεντρικό ρόλο που κατέχουν τα κινεζικά λιμάνια στην αγορά των φορτηγών, μία αδύναμη κινεζική οικονομία συνεπάγεται και μια αδύναμη αγορά. Ναυτιλιακοί αναλυτές επισημαίνουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σε υγιή επίπεδα μέχρι το τέλος του 2024, αν και η επίτευξη των επιπέδων στα οποία έφτασε η αγορά πέρυσι μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη. 

Στα διάφορα μέτρα τόνωσης που δρομολόγησε η κινεζική κυβέρνηση, δεν υπάρχει κανένα σημάδι βελτίωσης στον κινεζικό τομέα των ακινήτων. Αυτό πιθανότατα θα συνεχίσει να επιβαρύνει την κινεζική παραγωγή χάλυβα, καθώς η οικοδομική δραστηριότητα υποχωρεί, με την ζήτηση της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα να αποτελεί βασικό κινητήριο παράγοντα για την αγορά φέτος.

Αυτή η τάση θα μπορούσε να αντιστραφεί αν συνεχιστεί η αύξηση των αποθεμάτων ή αν προκύψει μια νέα πηγή ζήτησης για χάλυβα. Το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στη δυναμική της αγοράς. Οι αναλυτές της Allied τονίζουν ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, ο πληθωρισμός και οι συνεχιζόμενες διαταραχές στις εμπορικές οδούς είναι σημαντικοί παράγοντες.

“Μια ταχεία αποκλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε, για παράδειγμα, να οδηγήσει σε ένα πιο ήπιο περιβάλλον ναύλων”, εξηγούν.
Τα φορτία βωξίτη, τα οποία εν μέρει τροφοδοτούνται από τον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, θα μπορούσαν να παράσχουν στήριξη, εξομαλύνοντας τις διακυμάνσεις στα πρότυπα του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος.

Οι αναλυτές τονίζουν επίσης την πιθανότητα θετικής εξέλιξης από έναν ψυχρό χειμώνα και τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια, καθώς ο άνθρακας παραμένει ένα προτιμώμενο καύσιμο σε περιόδους ανάγκης.

Κοιτάζοντας προς το πρώτο τρίμηνο του 2025, το φαινόμενο La Nina αναμένεται να επιστρέψει, με βροχές και διαταραχές να είναι πιθανές από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής (ECSA). Ωστόσο, ορισμένες προβλέψεις δείχνουν ότι το φαινόμενο μπορεί να είναι πιο ήπιο από το σύνηθες, ενδεχομένως μειώνοντας τον αντίκτυπό του στους όγκους εξαγωγών, καταλήγουν οι αναλυτές.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ