Ακρίβεια: Περίπου 140 εκατ. ρίχνουν σούπερ μάρκετ – βιομηχανία για μείωση τιμών σε 600 κωδικούς –

Ακρίβεια: Περίπου 140 εκατ. ρίχνουν σούπερ μάρκετ – βιομηχανία για μείωση τιμών σε 600 κωδικούς

Την δική του «πινελιά» στη μάχη με την ακρίβεια επιχειρεί να βάλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, με τις δίμηνες μειώσεις τιμών σε μερικές εκατοντάδες προϊόντων.

Ακρίβεια: Έως 15% η μείωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Η έκπτωση γίνεται επί του τιμολογίου – όπως έχει αποκαλύψει ο ΟΤ. Και πρόκειται για μία «συνεργατική» κίνηση προμηθευτών και λιανεμπόρων – οι πρώτοι βάζουν περίπου τα 2/3 της έκπτωσης και οι δεύτεροι περίπου το 1/3. Κι έτσι η μείωση των τιμών δείχνει να είναι κάπως σημαντική.

600 κωδικοί

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς το συνολικό κόστος για περίπου 600 κωδικούς – για προμηθευτές και λιανέμπορους – υπολογίζεται περί τα 130 – 140 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια του «προγράμματος» θα είναι δίμηνη.

Σ΄ αυτά συνυπολογίζεται φυσικά και το κόστος της εσωτερικής οργάνωσης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Οπως έλεγαν πηγές της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ όλη η προσπάθεια των επιχειρήσεων είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Διότι εφόσον αυτό συμβεί θα είναι δυνατή και η αύξηση της κατανάλωσης.

Η ακρίβεια, οι πολυεθνικές και τα non food

Ωστόσο οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν από την πλευρά των προμηθευτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στην πλειονότητα τους πολυεθνικές και γι΄ αυτό τον λόγο τα non food προϊόντα είναι περισσότερα. Εν αντιθέσει με τις ελληνικές βιομηχανίες που είναι κατά βάση επιχειρήσεις τροφίμων, οι οποίες ακόμη(;) είναι λίγες.

Πηγές της αγοράς όμως εκτιμούν ότι προϊόντος του χρόνου και λόγω του ανταγωνισμού θα αυξηθεί η συμμετοχή και των ελληνικών επιχειρήσεων. Ισως αυτό βέβαια να  πάρει λίγο χρόνο.

Από την άλλη πλευρά μεταξύ των δύο «εταίρων», δηλαδή προμηθευτών και λιανεμπόρων, υπάρχει η ελπίδα πως στο τέλος του χρόνου δεν θα ανανεωθεί ο καθορισμός του μικτού περιθωρίου κέρδους.

Το περιθώριο κέρδους

Και τούτο παρά το γεγονός ότι ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε προ ημερών στη Βουλή πως δεν σκοπεύει να πάρει πίσω κανένα από τα μέτρα που ως τώρα έχουν ληφθεί. Φυσικά εκκρεμεί ακόμη – στις 10 Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία – η έρευνα σε 26 επιχειρήσεις, όπως αποκάλυψε ο ΟΤ και σε 2.500 κωδικούς προϊόντων, σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης του μικτού περιθωρίου κέρδους.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη έρευνα ως τώρα και όλοι με εξαιρετική αγωνία περιμένουν τα αποτελέσματα της. Σ΄ αυτό το περιβάλλον των ελέγχων και των ρυθμίσεων επιχειρείται η νέα μείωση των τιμών!

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ