Με αφήγημα «μεταρρυθμίσεων», όπως η καθιέρωση μόνιμου μοντέλου προσδιορισμού του κατώτατου μισθού και η ρύθμιση της εκπαίδευσης και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών, που μεταξύ άλλων εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, καθώς και με διαρκή… προσκλητήρια πίεσης στην αντιπολίτευση – ευθέως ή εμμέσως και πρωτίστως στο ΠΑΣΟΚ –, επιδιώκει ο Κυριάκος Μητσοτάκης να σβήσει τα φώτα (της εσωστρέφειας) από το εσωκομματικό πεδίο.
Τα μέτωπα
δυσφορίας
Στόχος του, να στρέψει τον προβολέα στην κυβερνητική καθημερινότητα με κινήσεις που θα μπορούν να κλείνουν παλιότερα ή νέα μέτωπα δυσφορίας των πολιτών. Οι αναφορές του από το Μαξίμου αφενός στις προεκλογικές δεσμεύσεις-στόχους ιδίως για τον κόσμο της εργασίας, αφετέρου στο δίπτυχο «πολιτική σταθερότητα – δημοσιονομική ισορροπία» αποτελούν μηνύματα (και) στο εσωτερικό της κυβερνητικής παράταξης.
Ο ίδιος άλλωστε χάραξε πέντε φορές on camera ορίζοντα το 2027, επιμένοντας άρα σε λήξη της τετραετίας. Επιπλέον, με στοχευμένες παραπομπές σε Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο πρόταξε τη σημασία της πολιτικής σταθερότητας: ένα «μέγεθος», κατά τα δικά του λόγια, «το οποίο αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ αυτονόητο δεδομένο».
Μιλώντας για «μικρά και μεγάλα βήματα» της χώρας «σε όλους τους τομείς», ο Μητσοτάκης κάρφωσε την «πολιτική μιζέρια» και με την αποστροφή «στη Βουλή θα φανούν πολλά» έδειξε ότι περιμένει στη γωνία την αντιπολίτευση για τη στάση της απέναντι στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες.
Ενδεικτικά τα «πυρά» του Μαξίμου στο ΠΑΣΟΚ (με άμεσες αντεπιθέσεις από τη Χαριλάου Τρικούπη) για τον ΑΣΕΠ αλλά και εκ νέου χθες για το «παρών» από ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ στον προτεινόμενο για τη θέση Συνηγόρου του Πολίτη, καθηγητή Δημήτρη Σωτηρόπουλο. Το σχετικό «καρφί» του Παύλου Μαρινάκη ήρθε ενόσω συνεδρίαζε το Υπουργικό, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να μιλάει για «υποτιθέμενη αλλαγή στάσης και νοοτροπίας» του Νίκου Ανδρουλάκη. «Η χώρα θα συνεχίσει να πορεύεται με μια αντιπολίτευση του “όχι σε όλα”» είπε ταυτίζοντας ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.
Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Στο μεταξύ ο Μητσοτάκης χαρακτήρισε «γενναία μεταρρύθμιση» την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, μιλώντας για «άθλια κομματική εκμετάλλευση», «στημένους ακτιβισμούς» και «παράφωνες συναυλίες», αναφερόμενος στο μέτωπο που είχε ζορίσει την κυβέρνηση τον χειμώνα του 2023. Στην αναφορά του στη δοκιμαζόμενη από τις σαρωτικές πλημμύρες Ισπανία, ο Μητσοτάκης σχολίασε ότι κανείς «δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση» και ανέδειξε τον ρόλο της Πολιτικής Προστασίας, της «σωστής λειτουργίας του 112 και των προληπτικών εκκενώσεων», της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο. «Είναι ένα πεδίο στο οποίο η Ελλάδα πρωτοστατεί» είπε, εκτιμώντας ότι θα αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Ελένη Ευαγγελοδήμου
Πηγή: tanea.gr