MyHealth app: Γιατί δεν προχωρά η ψηφιοποίηση των διαγνωστικών εξετάσεων

MyHealth app: Γιατί δεν προχωρά η ψηφιοποίηση των διαγνωστικών εξετάσεων

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υλοποίησης, καθώς και κάλυψη του κόστους λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας από την Πολιτεία, ζητά το Συντονιστικό Όργανο Φορέων ΠΦΥ σε σχέση με το Ψηφιακό Αποθετήριο αποτελεσμάτων εξετάσεων

ΜΑΡΙΑ – ΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ

Να αναλάβει η Πολιτεία τα έξοδα εφαρμογής του Ψηφιακού Αποθετηρίου, δηλαδή της εφαρμογής ηλεκτρονικής χορήγησης αποτελεσμάτων διαγνωστικών εργαστηριακών εξετάσεων, ζητούν οι εκπρόσωποι των διαγνωστικών κέντρων.

«Σε συνέχεια της από 24/10/2024 επιστολής μας αναφορικά με το ψηφιακό αποθετήριο αποτελεσμάτων διαγνωστικών εξετάσεων ασθενούς αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε, διότι δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα από μέρους σας. Έχει παρέλθει η ημερομηνία πραγματοποίησης της διαλειτουργικότητας, η 31η Οκτωβρίου 2024, χωρίς να έχει προταθεί από εσάς κανένα σχέδιο υλοποίησης», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Όργανο Φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ).

Με τη νέα πρωτοβουλία, τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα αποθηκεύονται στο Ψηφιακό Αποθετήριο Διαγνωστικών Εργαστηριακών Αποτελεσμάτων, είτε διενεργούνται σε δημόσιες είτε σε ιδιωτικές μονάδες υγείας, και αποτελούν τμήμα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασθενούς.

Οι πολίτες, εάν είναι εγγεγραμμένοι στη άυλη συνταγογράφηση, μπορούν να βλέπουν ηλεκτρονικά τα αποτελέσματα των εξετάσεών τους, μέσω του «MyHealth app», με τη χρήση των κωδικών Taxis. Αντίστοιχα, μπορούν να εκδώσουν τα αποτελέσματα και μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Υγεία και πρόνοια» και την υποενότητα «Φάκελος υγείας» ή απευθείας στο myhealth.gov.gr. Εάν κάποιος πολίτης δεν είναι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, η πρόσβαση στον Ηλεκτρονικό Φάκελο γίνεται με τη χρήση κωδικών που τού παρέχει ο προσωπικός του γιατρός.

Υψηλή δαπάνη

«Τα κόστη που προκύπτουν στο πλαίσιο της σύνδεσης με το αποθετήριο σε συνδυασμό με τις 120 δόσεις αποπληρωμής του clawback του 2021, τις 12 δόσεις αποπληρωμής του clawback 2022 και τις 9 δόσεις για το clawback του 2023 και σε συνάρτηση του ότι οι πάροχοι δεν έχουν πληρωθεί ακόμη τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό των ίδιων, των οικογενειών τους και των συνεργατών τους. Το τεχνητό χρέος του clawback και η προσθήκη καινούργιων εξόδων καθιστά αδύνατη την επιβίωση του κλάδου», αναφέρουν οι εκπρόσωποι των φορέων ΠΦΥ.

Σημειώνουν δε ότι η ΗΔΙΚΑ έχει την πλήρη υποχρέωση της λειτουργίας και συντήρησης της εν λόγω εφαρμογής. «Τονίζουμε ότι επιθυμούμε τον εκσυγχρονισμό της ΗΔΙΚΑ, θεωρούμε, όμως, υποχρέωση της Πολιτείας την ανάληψη του κόστους εφαρμογής ή την δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας μέσω της οποίας οι πάροχοι θα αναρτούν τα αποτελέσματα των εξετάσεων στο ψηφιακό αποθετήριο», λένε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης:

ΕΟΠΥΥ: Συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας για τις στρατηγικές πρωτοβουλίες

Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Γιατρός συνταγογράφησε 1,2 εκατ. ευρώ σε φάρμακα

ΙΣΑ για υπερσυνταγογράφηση: «Θα ξεκινήσουμε άμεσα την πειθαρχική διαδικασία»

Πηγή: ygeiamou.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ