Τα εργοτάξια κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα επισκέφθηκε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Υπενθυμίζεται ότι το κυρίως τμήμα του έργου, συνολικού μήκους 24 χλμ., διακρίνεται στα υποτμήματα: “Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς” και “Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα”.
Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο σηράγγων (μήκους περίπου 2.150 μέτρων και 2.460 μέτρων αντίστοιχα), επτά γεφυρών και έξι ισόπεδων κόμβων.
Στην παρούσα φάση έχει υποβληθεί το σύνολο των μελετών του έργου και ολοκληρώνεται ο έλεγχος και η έγκριση αυτών, ενώ, παράλληλα, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες σε τμήματα αυτού και έχουν κατασκευαστεί οδοί πρόσβασης προς τα τεχνικά του έργου και τα στόμια εισόδου και εξόδου των σηράγγων.
Επιπλέον, έχει προχωρήσει η κατασκευή κάποιων γεφυρών, μετά την έγκριση των σχετικών μελετών, καθώς και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή των στομίων εισόδου των σηράγγων.
Για τις ιδιωτικές εκτάσεις, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη.
Έχει απορροφηθεί το 15% του οικονομικού αντικειμένου του έργου.
Επίσης, κατασκευάζεται το τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους περίπου 4 χλμ.
Στην παρούσα φάση έχουν υποβληθεί οι μελέτες του έργου στο σύνολό τους, εκτελούνται πρόδρομες χωματουργικές εργασίες και κατασκευάζονται τεχνικά έργα και τοίχοι αντιστήριξης.
Η διαδικασία συντέλεσης των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται η παρακατάθεση στους δικαιούχους.
Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, με την πρόοδο υλοποίησης να είναι, σήμερα, στο 20%.
“Επισκεφθήκαμε, σήμερα, εργοτάξια που εκτελούν εργασίες σε ένα σημαντικό έργο, τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα”, ανέφερε κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και πρόσθεσε: “Η πορεία των εργασιών, παρά τα εμπόδια, εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα επιταχυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού έχουν αντιμετωπιστεί, σχεδόν, όλες οι υφιστάμενες δυσκολίες.
Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, όπως είχαμε δεσμευτεί, το καλοκαίρι του 2027″.
Πηγή: capital.gr