Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν δύο νόμους: Τον κλασσικό που όλοι γνωρίζουν από μικρά παιδιά, «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» και αν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, κατά πάσα πιθανότητα είναι καραμπινάτη απάτη ή έχει παραπλανητική φωτογραφία.
Από την αποθήκη, το κατάστημα, το σπίτι ή οπουδήποτε αλλού αγοράζεις, έως την μεταφορική ή τις μεταφορικές αν μιλάμε για διεθνείς μεταφορές, υπάρχουν πολλά σημεία που κάτι μπορεί να πάει απελπιστικά στραβά. Ψάχνοντας τις πιο κουλ συλλογές «Τι παρήγγειλα Vs τι μου ήρθε» μπορεί κανείς να υποψιαστεί πως προέκυψε η στραβή.
Από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι οι αγορές μινιατούρας, με τον αγοραστή να νομίζει πως πρόκειται για έπιπλα ή αντικείμενα κανονικού μεγέθους, χωρίς να κοιτάξει τον σχετικό οδηγό. Πάντα παίζουν οι παραπλανητικές φωτογραφίες που παρουσιάζουν κάτι και πωλούν κάτι άλλο, αλλά και οι αγνοί απατεώνες που «ρίχνουν πακέτα» με πέτρες στο πακέτο της παραγγελίας.
Ταχύτατες αγορές από την άνεση του σπιτιού σου
Αν αγοράζεις παπούτσια και ειδικά ένα μοντέλο που έχεις αγοράσει ξανά, δεν είναι δύσκολο να γίνει μια επιτυχημένη παραγγελία. Όμως οι οδηγοί μεγεθών και υλικών είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να καταλάβεις αν αγοράζεις μια τραγική απομίμηση ή κάτι που ανταποκρίνεται στην περιγραφή του προϊόντος.
Σε πολλές περιπτώσεις το δείγμα είναι άριστο και τα προϊόντα έχουν κακό φιρίνισμα, είτε πρόκειται για ρούχα ή για οτιδήποτε άλλο.
Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι εξαιρετικά χρήσιμες, όταν χρειάζεσαι κάτι συγκεκριμένο και δεν προλαβαίνεις να ψάξεις σε δέκα διαφορετικά καταστήματα. Σίγουρα όμως υπάρχουν και κίνδυνοι.
Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι οι προδιαγραφές. Διαφορετικές οι ολλανδικές (πολύ ψηλός λαός), διαφορετικές οι ιταλικές (πιο αδύνατοι και fit) και διαφορετικές οι κινεζικές. Στα ρούχα το Ιταλικό Μedium είναι το ελληνικό Large προς XL, ενώ το Ολλανδικό Large είναι ελληνικό ΧL προς XXL. Οπότε στα ρούχα πάντα κοιτάμε τον οδηγό μεγεθών. Τι γίνεται όμως όταν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στη φωτογραφία;
Το πακέτο το ορθόδοξο
Αγνές απάτες πάντα συνέβαιναν και πάντα θα συμβαίνουν. Από ένα κινητό, γυαλιά ηλίου ή μια κάμερα που σου πουλάνε σε πάρκινγκ σούπερ μάρκετ, στο δείχνουν το βλέπεις και όταν στο τοποθετούν στο πακέτο του μπορεί να έχεις αγοράσει τούβλο, πέτρα ή ακόμα και πατάτα (αληθινές ιστορίες όλα).
Αντίστοιχα οι αγοραπωλησίες μεταξύ των χρηστών δεν έχουν καμία εγγύηση και αν η μήνυση κοστίζει 200€ και τα δικαστικά έξοδα πολλαπλάσια, ο πιο εύκολος δρόμος είναι το θύμα να αποδεχθεί την ήττα του και να μην ψάχνει προσφορές ή «κλεμμένα» προϊόντα από «ριχτάδικα».
Λάθος ή κακή συνεννόηση
Η κακή συνεννόηση είναι κάτι πάρα πολύ σύνηθες. Τις περισσότερες φορές τυγχάνει σε αγορές στην Ασία (Κίνα, Ινδία), όπου η συνεννόηση στα αγγλικά είναι μια υπερβατική εμπειρία που οδηγεί στη θέωση (αν βγάλετε άκρη αγιάζεις).
Δεν μοιάζει για τυχαίο λάθος
Σε κάποιες περιπτώσεις τα λάθη γίνονται ως φάρσα ή ως εκδίκηση για την επιχείρηση.
Πηγή: tanea.gr