«Και έσονται οι δύο εις σάρκαν μίαν». Ο λόγος για τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda και Nissan, που ανακοίνωσαν επισήμως την έναρξη των συνομιλιών για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, με φόντο τις νέες συνθήκες που δημιουργεί ο επιθετικός ανταγωνισμός από την Κίνα, ο οποίος αναγκάζει τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Σύμφωνα με την κοινή ενημέρωση, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέγραψαν μια κατ’ αρχήν συμφωνία για συνομιλίες. Η Honda είπε επίσης ότι θα επαναγοράσει έως και 1,1 τρισεκατομμύρια γιεν (7 δισεκατομμύρια δολάρια) από τις μετοχές της.
Ενιαία εταιρεία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για αυτόν τον σκοπό και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέχρι τον Αύγουστο του 2026, ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εταιρειών, προσθέτοντας ότι η Honda θα είναι σε θέση να ορίσει την πλειοψηφία των διευθυντών της εταιρείας.
Η Mitsubishi, η οποία ανήκει κατά 24,5% στη Nissan, υπέγραψε επίσης το μνημόνιο συμφωνίας και πιθανότατα θα είναι μέλος του ομίλου με την τελική απόφαση για αυτό να αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου.
Η εξαγορά της Honda ακυρώνει μια προαναγγελθείσα επαναγορά ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιεν και θα ξεκινήσει στις 6 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του 2025, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Η εταιρεία σχεδιάζει να επαναγοράσει έως και 1,1 δισεκατομμύρια μετοχές, ή σχεδόν το 24% των μετοχών της, εξαιρουμένων των κρατικών τίτλων.
Η συμφωνία
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι οι συνέργειες από τη συνδυασμένη εταιρεία θα πρέπει να οδηγήσουν σε αύξηση των λειτουργικών κερδών άνω του 1 τρισεκατομμυρίου γιεν, φτάνοντας τελικά στα 3 τρισεκατομμύρια γιεν.
«Και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν ως εξ ολοκλήρου θυγατρικές της κοινής εταιρείας χαρτοφυλακίου με τις αντίστοιχες μάρκες τους», δήλωσε ο Mibe. Η εταιρεία συμμετοχών θα περιλαμβάνει τις μάρκες τόσο της Honda όσο και της Nissan και θα περιτυλίξει τη μεγάλη μονάδα μοτοσικλετών της Honda.
Ο ανταγωνισμός από την Κίνα
Μια τέτοια συμμαχία θα οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, απέναντι στην Toyota στο εσωτερικό, και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Geely στο εξωτερικό.
Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σε κάποιο βαθμό μια υπαρξιακή απειλή που προκαλείται από την ιλιγγιώδη στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, απομακρυνόμενη από αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην Κίνα, η αυξανόμενη δημοτικότητα των εγχώριων ηλεκτρικών οχημάτων έχει οδηγήσει τις ξένες μάρκες να δίνουν μάχη για την επιβίωση.
Τι σημαίνει η συχώνευση για τη Nissan και τη Honda
Η Honda και η Nissan αναγκάστηκαν να μειώσουν το προσωπικό και την παραγωγή, ενώ η Mitsubishi έχει σχεδόν εκτοπιστεί από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Την ίδια στιγμή, η ανάκαμψη στις πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αερίου στη Βόρεια Αμερική άφησε πίσω τη Nissan, ενώ η Toyota, πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, πήρε μια ευπρόσδεκτη ώθηση. Η Nissan έχασε αυτή την ευκαιρία, λόγω της ξεπερασμένης γκάμας προϊόντων της από την οποία έλειπαν ελκυστικές επιλογές για υβριδικά.
Για τη Nissan, η συγχώνευση με τη Honda θα μπορούσε να προσφέρει την απαραίτητη ανακούφιση αφού οι ασήμαντες πωλήσεις στις ΗΠΑ και στην Κίνα προκάλεσαν τεράστια πτώση των εσόδων, αναγκάζοντας την αυτοκινητοβιομηχανία να περικόψει θέσεις εργασίας, να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα και να μειώσει την ετήσια προοπτική κερδών της κατά 70%.
«Η συνεργασία με τη Honda δεν είναι σημάδι ότι εγκαταλείπουμε τα σχέδιά μας να ανατρέψουμε [τα πράγματα για] τη Nissan», δήλωσε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Makoto Uchida.
Αν και είναι δίκαιο να πούμε ότι τα πλεονεκτήματα δεν είναι τόσο προφανή για τη Honda, μια συνεργασία με τη Nissan και τη Mitsubishi Motors θα παρείχε την κλίμακα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που επιδιώκει εδώ και χρόνια για να διατηρήσει την παρουσία της σε μια παγκόσμια βιομηχανία που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από ενοποιημένους, μεγάλους παίκτες, επισημαίνει το Bloomberg.
Πηγή: OT
Πηγή: tanea.gr