Για πολλούς λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι αγώνες της Formula 1 γίνονται ολοένα και λιγότερο θέμα της ικανότητας των πιλότων και περισσότερο θέμα τεχνολογίας, και τώρα που επελαύνει η τεχνητή νοημοσύνη το πρωτάθλημα δεν μπορούσε να μείνει αμέτοχο.
Έτσι, στο τεράστιο τεχνολογικό κέντρο της McLaren, καλλιεργούν σιωπηλά την τεχνητή νοημοσύνη, με τον ο 60χρονο γίγαντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να έχει γίνει μανιώδης χρήστης της τεχνολογίας.
Formula 1: Πώς μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές
Στο Κέντρο Τεχνολογίας της McLaren (MTC), που βρίσκεται στο Woking της Αγγλίας, η εταιρεία εξήγησε πώς χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τις πιθανότητές της στην πίστα της Formula 1.
«Είμαστε ένας οργανισμός που χρησιμοποιεί παραδοσιακά προϊόντα τεχνολογίας μηχανικής εκμάθησης εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Νταν Κίγουορθ, διευθυντής επιχειρηματικής τεχνολογίας της McLaren, σε μια ενημέρωση τύπου στο MTC τον Οκτώβριο.
Λήψη αποφάσεν και προσομειώσεις
Χρησιμοποιώντας τη μηχανική μάθηση, η McLaren είναι σε θέση να βασίζει τη λήψη των αποφάσεών της στις πιθανότητες, που με τη σειρά της τη βοηθά να εκπαιδεύει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της, σύμφωνα με τον Κίγουορθ.
Υπάρχουν τρεις κύριοι τομείς στους οποίους η McLaren εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη σε μεγάλο βαθμό: η βελτίωση της απόδοσης του αυτοκινήτου, οι καθημερινές λειτουργίες και η εμπορευματοποίηση
Η εταιρεία έδειξε πολλά παραδείγματα τεχνολογικής καινοτομίας στο MTC, από την παρακολούθηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο μέσα στο απόρρητο δωμάτιο ελέγχου αποστολών, έως τη χρήση «ψηφιακών διδύμων» (3D ψηφιακές εκτυπώσεις αντικειμένων) πραγματικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στις ομάδες να μοντελοποιούν τις συνθήκες στις οποίες επιχειρούν τα πραγματικά οχήματα.
Ο Κίγουορθ είπε ότι υπάρχουν τρεις κύριοι τομείς στους οποίους η McLaren εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη σε μεγάλο βαθμό: η βελτίωση της απόδοσης του αυτοκινήτου, οι καθημερινές λειτουργίες και η εμπορευματοποίηση. Πρόσθεσε ότι τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης προσφέρουν νέες δυνατότητες όπως την ικανότητα λειτουργίας προσομοιώσεων ορισμένων δυνατοτήτων που μπορεί να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια αγώνων.
Αυτό θα μπορούσε να εκτείνεται από την εκπόνηση ενός ιδανικού χρόνου που πρέπει να αφιερώνει ένα αυτοκίνητο στα pit stop, μέχρι την απόφαση για το ποια ελαστικά θα προσθέσει στο όχημα κατά την αντικατάσταση ενός παλιού σετ.
Μερικά από αυτά τα σενάρια αρχίζουν να οδηγούν σε «αρκετά ακριβή» αποτελέσματα — σε «σχεδόν τρομακτικό» βαθμό, πρόσθεσε ο ίδιος.
Η Formula 1 αγκαλιάζει τις τεχνολογικές εξελίξεις
Η τεχνολογία είναι εδώ και πολύ καιρό το κλειδί της επιτυχίας όσον αφορά τα μηχανοκίνητα αθλήματα, και όχι μόνο για τη McLaren. Διάφορες ομάδες της F1 εκμεταλλεύονται τις εξελίξεις στην τεχνολογία εδώ και χρόνια.
Η Aston Martin Aramco, για παράδειγμα, προωθεί τη χρήση των λεγόμενων «λιμνών δεδομένων», μαζικών κέντρων αποθήκευσης δεδομένων, και τεχνολογίας μηχανικής εκμάθησης για να μάθει από τεράστιους όγκους δεδομένων για την πρόβλεψη προτύπων και τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων.
Η Κλέρ Λάνσλεϊ, Chief Information Officer της Aston Martin Aramco, είπε στο CNBC ότι οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης μπορούν να συνδυάζουν δεδομένα για τα ελαστικά, τον καιρό και τις συνθήκες πίστας και να χρησιμοποιούν προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για τη βελτιστοποίηση των αποφάσεων.
Σε μια ανάρτηση ιστολογίου τον Απρίλιο, είχε γράψει ότι η ταχύτητα με την οποία συμβαίνουν αυτές οι εξελίξεις είναι «πραγματικά εντυπωσιακή». Η υιοθέτηση της τεχνολογίας, θα απελευθερώνει μηχανικούς, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν πιο έντονα στην απόδοση του αυτοκινήτου, σημείωσε.
Μια άλλη ομάδα της F1 που αναπτύσσει τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει την απόδοση και τη στρατηγική της στην πίστα είναι η Visa Cash App RB που ανήκει στην Red Bull.
Ο Πίτερ Μπάγιερ, Διευθύνων Σύμβουλος της RB, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η ιταλική ομάδα F1 κάνει χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για να κόψει «εκατοντάδες χιλιοστά του δευτερολέπτου».
Μιλώντας σε μια εκδήλωση με τον συνεργάτη λογισμικού της εταιρείας Epicor στο εργοστάσιό της στη Faenza της Ιταλίας, ο Γκιγιόμ Ντεζοτέ, επικεφαλής απόδοσης οχημάτων της RB, είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην ενημέρωση των ομάδων όσον αφορά τον σχεδιασμό, καθώς «σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να τρέχετε 100 προσομοιώσεις».
Η συνδεσιμότητα είναι «η ψυχή του αθλήματος»
Ο Κίγουορθ σημείωσε ότι καμία από τις καινοτομίες που συμβαίνει στο εσωτερικό της McLaren δεν θα συνέβαινε χωρίς τη βοήθεια εργαλείων και εξοπλισμού πληροφορικής από συνεργάτες όπως οι Cisco και Google
Ένα βασικό στοιχείο πίσω από την ικανότητα της McLaren να διατηρεί τη ροή δεδομένων στις ομάδες της σε πραγματικό χρόνο είναι τα λεγόμενα κινητά κέντρα δεδομένων, κλωβοί διακομιστών που ταξιδεύουν σε διαφορετικούς αγώνες σε όλο τον κόσμο για να διατηρούν τα ψηφιακά στοιχεία της λειτουργίας online.
«Αυτά τα κινητά κέντρα δεδομένων μεταφέρονται μαζί με τα διάσημα μονοθέσια της F1 σε κάθε τοποθεσία αγώνων και συνδέονται στο διαδίκτυο από απόσταση για να επιτρέψουν την αποθήκευση και την επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο», είπε στο CNBC ο Τσιντάν Πατέλ, επικεφαλής τεχνολογίας της Cisco για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία.
Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνητή νοημοσύνη προσθέτει οφέλη είναι η εμπορευματοποίηση, σύμφωνα με τον Κίγουορθ.
Με την τεχνητή νοημοσύνη, η McLaren μπορεί να στοχεύσει καλύτερα τους θαυμαστές που βρίσκονται σε πιο εκκολαπτόμενες αγορές για τη F1, όπως οι ΗΠΑ, όπου το άθλημα έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα , για παράδειγμα, εξατομικεύοντας πληροφορίες στους οπαδούς σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.
Πηγή: ot.gr