Μια σειρά αυτοπορτρέτων τη βοήθησε να αντιμετωπίσει την επιλόχειο κατάθλιψη

Μια σειρά αυτοπορτρέτων τη βοήθησε να αντιμετωπίσει την επιλόχειο κατάθλιψη

Λίγες μέρες μετά τον τοκετό της κόρης της, στην καρδιά της πανδημίας, το 2020, η Dola Posh βρέθηκε στο κρεβάτι ενός βρετανικού νοσοκομείου να αναρωτιέται πώς είχε αλλάξει η ζωή της και αν θα μπορούσε να ασχοληθεί ποτέ ξανά με τη μεγάλη της αγάπη: τη φωτογραφία.

Μετά από μια δύσκολη εγκυμοσύνη και μη μπορώντας να δεχτεί επισκέψεις -άλλωστε η μητέρα της βρισκόταν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, εκεί που την είχε αφήσει δύο χρόνια πριν, στο Λάγος της Νιγηρίας- ένιωσε να δοκιμάζεται ψυχικά. «Το μυαλό μου βρέθηκε σε ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Σκέφτηκα: Είμαι εγώ, το μωρό έχει βγει από μέσα μου. Είμαι ακόμα εγώ. Αλλά όχι, δεν ήμουν πλέον ο εαυτός μου» αφηγείται σήμερα, σε ένα αφιέρωμα στο BBC.

Παρόλο που δεν το είχε συνειδητοποιήσει τότε, η αίσθηση της απώλειας ταυτότητας συνδέεται με την επιλόχειο κατάθλιψη, στην οποία είναι πιο ευάλωτες οι μαύρες γυναίκες. Και η κατάσταση δεν έγινε καλύτερη όταν βγήκε από το νοσοκομείο και όλοι άρχισαν να της δίνουν τις δικές τους συμβουλές, «για το πώς να μεγαλώσω το παιδί, με έναν τρόπο που επηρέαζε το μυαλό μου. Με έκανε να νιώθω ότι δεν ήξερα τι έκανα. Δεν μου είχε δοθεί η επιλογή να είμαι μητέρα».

«Το μυαλό μου βρέθηκε σε ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Σκέφτηκα: Είμαι εγώ, το μωρό έχει βγει από μέσα μου. Είμαι ακόμα εγώ. Αλλά όχι, δεν ήμουν πλέον ο εαυτός μου».

Έφτασε σε σημείο να κάνει αυτοκτονικές σκέψεις αλλά ευτυχώς, όταν τηλεφώνησε στη μαία της, αργά τη νύχτα, εκείνη σήκωσε το τηλέφωνο και την έπεισε να δει έναν ειδικό ψυχικής υγείας, ο οποίος τη συμβούλευσε να αρχίσει να χρησιμοποιεί τη φωτογραφική μηχανή της ως ένα εργαλείο διαχείρισης των συναισθημάτων της.

Ήδη από το Λάγος είχε χτίσει τη φήμη της φωτογράφου μόδας και διασημοτήτων, σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Αλλά αυτό που απολάμβανε περισσότερο ήταν το πορτρέτο.

Στην προσπάθειά της λοιπόν να βγει από την επιλόχειο κατάθλιψη έστρεψε την κάμερα στον εαυτό της και, χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή στο κινητό για να την ελέγχει εξ αποστάσεως, άρχισε να δημιουργεί ένα portfolio.

Πλέον εμβληματική αυτής της σειράς, η φωτογραφία με το μωρό της που παραπέμπει στην Παναγία. Χωρίς ίσως να το συνειδητοποιεί, παραπέμπει στο οικογενειακό παρελθόν της, καθώς ο πατέρας της ήταν ιερέας σε μια εκκλησία της Νιγηρίας και η Posh είχε μεγαλώσει σε ένα σπίτι γεμάτο θρησκευτικές εικόνες. Τα χρώματα της εικονογραφίας, όπως και στοιχεία της ενδυμασίας σαν το πέπλο της Παναγίας, την ενέπνευσαν στα δικά της πορτρέτα.

Πλέον εμβληματική αυτής της σειράς, η φωτογραφία με το μωρό της που παραπέμπει στην Παναγία. Χωρίς ίσως να το συνειδητοποιεί, παραπέμπει στο οικογενειακό παρελθόν της, καθώς ο πατέρας της ήταν ιερέας σε μια εκκλησία της Νιγηρίας και η Posh είχε μεγαλώσει σε ένα σπίτι γεμάτο θρησκευτικές εικόνες.

«Όποτε φορούσα αυτό το πέπλο, δεν ένιωθα πια κενή. Ένιωθα περισσότερο ο εαυτός μου… Επανασυνδεόμουν με την οικογένειά μου, ένιωθα σαν να έφερα την ουσία της». Τότε άρχισε να κατανοεί τα συναισθήματά της και αποφάσισε να μοιραστεί την ιστορία της που δείχνει ότι «η μητρότητα δεν έχει μόνο χαρά. Η επιλόχειος κατάθλιψη, από την οποία υπέφερα, μου άνοιξε μια πόρτα για να μην αισθάνομαι πια ντροπή. Τώρα αρχίζω να επεξεργάζομαι τις ιστορίες και τα γεγονότα και το σκοτάδι, το πώς βγήκα από αυτό, και προσπαθώ να τα μεταφέρω σε εικόνες».

Δείτε φωτογραφίες της Dola Posh:

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Dola Posh (@dolaposh)

Μια σειρά αυτοπορτρέτων τη βοήθησε να αντιμετωπίσει την επιλόχειο κατάθλιψη appeared first on | Ό,τι έχει σημασία για τις γυναίκες.



Πηγή: marieclaire.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ