Τεχνητή νοημοσύνη: Μπροστά απο τις επιχειρήσεις διαδικτυακής εκπαίδευσης –

τεχνητή νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει σταδιακά έναν τομέα που αναπτύχθηκε εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας: Τη διαδικτυακή εκπαίδευση.

Είναι πλέον κοινός τόπος ότι οι επενδύσεις σε ομάδες εκπαίδευσης στο διαδίκτυο πέφτουν κατακόρυφα μετά την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης γεγονός που επηρεάζει και τη  χρηματοδότηση για τις εταιρείες Edtech, η οποία φτάνει στα χαμηλά της δεκαετίας καθώς ο κλάδος αγωνίζεται να ισορροπήσει και να ανταγωνιστεί μετά την πανδημία.

Τεχνητή νοημοσύνη: Τελικά πόσα δικαιώματα έχουν οι μηχανές; Το εγχείρημα της Anthropic

Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε εταιρείες διαδικτυακής εκπαίδευσης (Edtech) έχουν πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας, καθώς ο κλάδος δέχεται πιέσεις από την ταχεία άνοδο των δωρεάν εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που υποβαθμίζουν τα προϊόντα τους, επισημαίνουν οι Financial Times.

Οι επιχειρήσεις της Edtech, που προσφέρουν υπηρεσίες όπως διαδικτυακή διδασκαλία και εξάσκηση εξετάσεων, έλαβαν μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια επενδύσεων το 2024, σε σύγκριση με τα 17,3 δισεκατομμύρια δολάρια στην κορύφωση της πανδημίας το 2021, σύμφωνα με στοιχεία του PitchBook. Αυτό είναι το μικρότερο ποσό από το 2014, όταν οι εταιρείες edtech προσέλκυσαν 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η σχεδόν κατακόρυφη πτώση έχει σχέση με την αλλαγή των συνθηκών και αυτο είναι προφανές καθώς οι εταιρείες Edtech αναπτύχθηκαν εντυπωσιακά κατα τη διάρκεια της πανδημίας οταν τα σχολεία έκλεισαν μαζικά.

«Ενώ η διαδικτυακή εκπαίδευση (Edtech) προσφέρει τη δυνατότητα γεφύρωσης του χάσματος δεξιοτήτων, πολλοί επενδυτές και μαθητές πιστεύουν ότι οι πλατφόρμες απέτυχαν να εκπληρώσουν πραγματικά αυτήν την υπόσχεση», δήλωσε ο Σαμπά Μπαξαμουζα, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην πλατφόρμα επιχειρηματικότητας OneValley.

Οι ιστορίες των detech

Αντίθετα, οι επενδύσεις σε γενετική τεχνητή νοημοσύνη ανθούν. Οι επενδυτές έχουν ρίξει 51,4 δισ. δολάρια φέτος στην αναπτυσσόμενη τεχνολογία, από 16,5 δισ. δολάρια το 2021, σύμφωνα με το PitchBook.

Η Chegg, ένας όμιλος Edtech με έδρα την Καλιφόρνια, παρα την επιτυχή εμπλοκή της , αρχικά, με το Open AI το Νοέμβριο, ανακοίνωσε ότι περιόριζε επιπλέον 21%  του εργατικού δυναμικού της, μόλις έξι μήνες μετά τις τελευταίες απολύσεις της. Ανέφερε μείωση 13% στους συνδρομητές της στα 3,8 εκατομμύρια κατά το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Οι μετοχές της Chegg υποχώρησαν περίπου 84 τοις εκατό φέτος.

«Οι πρόσφατες εξελίξεις στην εμπειρία αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης και η υιοθέτηση δωρεάν παραγωγικών υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης από μαθητές έχουν οδηγήσει σε προκλήσεις για το Chegg και άλλες υπηρεσίες μάθησης απευθείας σε μαθητές», δήλωσε ο Ναθαν Σουλτζ , διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος.

«Αντί να χτίζουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, οι μαθητές συχνά βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για γρήγορες απαντήσεις, κάτι που βλάπτει τη μακροπρόθεσμη κατανόησή τους».
Πρόσθεσε ότι ο Chegg είχε μια «βαθιά κληρονομιά» και «ανθεκτική επωνυμία» και ότι το επόμενο έτος, «θα συνεχίσει να ενισχύει τη μαθησιακή εμπειρία για τους μαθητές που επιδιώκουν να μάθουν, όχι απλώς να λάβουν μια άμεση απάντηση». τεχνητή νοημοσύνη

Η Coursera, η οποία προσφέρει διαδικτυακά μαθήματα, πιστοποιήσεις και πτυχία, έχει επίσης δει τη μετοχή της να μειώνεται περισσότερο από 56 τοις εκατό φέτος. Οι μετοχές της Udemy, μιας παρόμοιας διαδικτυακής πλατφόρμας εκμάθησης, μειώθηκαν περισσότερο από 43 τοις εκατό φέτος.

Ωστόσο, η εφαρμογή εκμάθησης ξένων γλωσσών Duolingo είναι μία από τις λίγες που ανατρέπουν την τάση, με τις μετοχές της να κερδίζουν σχεδόν 60 τοις εκατό φέτος, μετά την αύξηση των χρηστών και την πληρωμή των συνδρομητών από τις νέες δυνατότητες. Ορισμένες λειτουργίες τροφοδοτούνται από το GPT-4 του OpenAI για εξατομικευμένα σχόλια.

Ενσωμάτωση

Ο ανταγωνισμός από εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξηθεί φέτος, με την OpenAI και την Google να ενισχύουν τις εκπαιδευτικές τους προσφορές.

Το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT Edu τον Μάιο, μια έκδοση του δημοφιλούς chatbot, το οποίο χρησιμοποιούν το London Business School και το Arizona State University. Η Google ανέπτυξε φέτος το LearnLM, μια οικογένεια μοντέλων προσαρμοσμένων για χρήση σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Τώρα, οι εταιρείες Edtech σπεύδουν τώρα να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στα προϊόντα τους, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τις υπηρεσίες τους.

Οι πλατφόρμες Khan Academy και Coursera έχουν ενσωματώσει βοηθούς γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Το Speak, μια πλατφόρμα εκμάθησης γλωσσών, χρησιμοποιεί το φωνητικό μοντέλο Whisper του OpenAI για να διδάξει μέσω συνομιλίας.

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μαθαίνουν περισσότερο από σχεδόν οποιονδήποτε άλλο τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η εκπαίδευση είναι ένας σπάνιος τομέας όπου το λογισμικό δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά τα πράγματα ακόμα», δήλωσε ο Κόνορ Ζούικ , διευθύνων σύμβουλος της Speak.

Η start-up με έδρα το Σαν Φρανσίσκο συγκέντρωσε πρόσφατα 78 εκατομμύρια δολάρια σε αποτίμηση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, με επικεφαλής την Accel και με συμμετοχή από το start-up fund του OpenAI, Khosla Ventures και Y Combinator.

Ο Κ. Ζούικ είπε ότι τα άτομα ήταν πρόθυμα να πληρώσουν για μια πιο εξειδικευμένη εμπειρία, αλλά πρόσθεσε ότι η Speak δεν αυτοπροσδιορίστηκε ως Εdtech. «Δεν νομίζω ότι οι επενδυτές είναι ενθουσιασμένοι με τη βιομηχανία Εdtech και δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις μετά την απόδοση του τελευταίου κύκλου. Σήμερα, η Εdtech είναι σχεδόν μια φορτωμένη λέξη».

Το μέλλον

Πολλοί στον τομέα της εκπαίδευσης είναι επιφυλακτικοί σχετικά με το εάν αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν στη βελτίωση των προοπτικών για τις εταιρείες Εdtech.

Ο Σαμπά Μπαξαμουζα της OneValley είπε ότι η ανάπτυξη ποιοτικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης σε προϊόντα Εdtech ήταν δαπανηρή και είχε προβλήματα μεροληψίας, ιδιωτικότητας και ασφάλειας. Αυτά τα εμπόδια, καθώς και η ταχύτητα της αλλαγής στον κλάδο, έχουν μειώσει την όρεξη των επενδυτών, πρόσθεσε.

Ο Τζάρεντ Κ. Χοβαρθ , νευροεπιστήμονας και ειδικός στην εκπαίδευση, είπε ότι «η σύγχρονη διαφημιστική εκστρατεία» της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης οδήγησε την edtech να «συνδέσει αυτή τη λέξη σε κάθε πτυχή των προϊόντων της – ακόμα και όταν, ή ειδικά όταν, δεν ανήκει».

«Οι εταιρείες Edtech αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από μηχανικούς, επιχειρηματίες και οικονομολόγους», είπε. «Πολύ σπάνια θα δείτε έναν ασκούμενο δάσκαλο ή παιδαγωγό οπουδήποτε στο μείγμα. Η αποτυχία τους να επηρεάσουν ουσιαστικά την εκπαίδευση είναι [επειδή] δεν κατανοούν τον τομέα που προσπαθούν να εξελιχθούν», τονίζει.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ