Τα 4 μοιραία λεπτά που έφεραν τη καταστροφή και οδήγησαν 179 ανθρώπους στον θάνατο στη Νότια Κορέα

Τα 4 μοιραία λεπτά που έφεραν τη καταστροφή και οδήγησαν 179 ανθρώπους στον θάνατο στη Νότια Κορέα

Ο χρόνος που μεσολάβησε μεταξύ της στιγμής που ο πιλότος ανέφερε την προσβολή από πουλιά και την συντριβή του αεροσκάφους θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί για την εξιχνίαση μιας από τις χειρότερες αεροπορικές καταστροφές στον κόσμο εδώ και χρόνια.

Με ήδη 30 λεπτά καθυστέρηση, ο πιλότος του αεροσκάφους της Jeju Air με 181 επιβαίνοντες ετοιμαζόταν να προσγειωθεί στον προορισμό του στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα το πρωί της Κυριακής, όταν ο πύργος ελέγχου τον προειδοποίησε για σμήνη πουλιών στην περιοχή, όπως αναφέρουν οι Νew York Times.

Δύο λεπτά αργότερα, στις 8:59 π.μ., ο πιλότος ανέφερε «χτύπημα πουλιών» και «κατάσταση έκτακτης ανάγκης», δήλωσαν αξιωματούχοι. Είπε στον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν ότι θα έκανε «επανακύκλωση», δηλαδή θα ματαίωνε την πρώτη προσπάθεια προσγείωσης και θα έκανε κύκλο στον αέρα για να προετοιμαστεί για μια δεύτερη προσπάθεια. Αλλά προφανώς δεν είχε αρκετό χρόνο για να κάνει όλο τον κύκλο.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Αντ’ αυτού, μόλις ένα λεπτό αργότερα, ο βετεράνος πιλότος – με σχεδόν 7.000 ώρες πτήσης στην καριέρα του – προσέγγισε τον διάδρομο προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση, από βορρά προς νότο. Και τρία λεπτά αργότερα, στις 9:03 π.μ., το αεροπλάνο του, η πτήση 7C2216 της Jeju Air, προσέκρουσε σε μια τσιμεντένια κατασκευή στο νότιο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης μέσα σε μια μπάλα φωτιάς,.

Στο άνω κορεατικό βίντεο φαίνεται πως ο κινητήρας 2, ο οποίος τροφοδοτεί τα υδραυλικά έχει υποστεί βλάβη.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_middle_2”); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_m2”); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

Tα 4 λεπτά από τη σύγκρουση με πουλιά και την πολύνεκρη συντριβή είναι το κλειδί

Όλοι εκτός από δύο από τους 181 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν Νοτιοκορεάτες που επέστρεφαν στην πατρίδα τους μετά από χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ταϊλάνδη.

Πλάνα από την προσγείωση του Boeing 737-800 στο αεροδρόμιο έδειχναν ότι γλιστρούσε στον διάδρομο χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης. Καθώς κατρακυλούσε με την κοιλιά του, τυλιγμένο από κάτι που έμοιαζε με σύννεφα σκόνης, καπνού και σπινθήρων, δεν φάνηκε να μπορεί να επιβραδύνει την ταχύτητά του πριν προσκρούσει στην τσιμεντένια κατασκευή 820 πόδια μετά το τέλος του διαδρόμου.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_middle_3”); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_3’); });

«Ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί ο πιλότος βιαζόταν τόσο πολύ να προσγειωθεί», δήλωσε ο Χουάνγκ Χο-γουόν, πρόεδρος της Korea Association for Aviation Security.

Όταν οι πιλότοι σχεδιάζουν να κάνουν προσγείωση με κοιλιά, συνήθως προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο, απορρίπτοντας επιπλέον καύσιμα από τον αέρα και δίνοντας χρόνο στο προσωπικό εδάφους να προετοιμαστεί για την έκτακτη ανάγκη, δήλωσε ο κ. Χουάνγκ. Αλλά ο πιλότος της Jeju Air προφανώς αποφάσισε ότι δεν είχε τέτοιο χρόνο, είπε. «Μήπως έχασε και τους δύο κινητήρες;» δήλωσε ο κ. Χουάνγκ . «Η απόφαση να προσγειωθεί τόσο βιαστικά ήταν ανθρώπινο λάθος;»

Τα μαύρα κουτιά από το Boeing 737 έχουν ανακτηθεί

Οι αξιωματούχοι ανέκτησαν το «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου, έναν ηλεκτρονικό καταγραφέα πτήσης που περιέχει φωνητικά και άλλα δεδομένα πτήσης που θα βοηθούσαν στη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων. Η συσκευή είχε υποστεί μερική ζημιά, οπότε μπορεί να χρειαστεί χρόνος για την ανάκτηση των δεδομένων, δήλωσε ο Τζου Γιονγκ  Γουάν, διευθυντής πολιτικής αερομεταφορών στο Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών.

Καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, οι αξιωματούχοι φρόντισαν να μην προβούν σε προληπτικές δηλώσεις σχετικά με ερωτήματα που προκύπτουν από τη συντριβή, όπως το αν και οι δύο κινητήρες του αεροπλάνου ήταν εκτός λειτουργίας κατά την προσγείωση.

Ωστόσο, οι ειδικοί που παρακολούθησαν το υλικό από την προσγείωση δήλωσαν ότι το αεροπλάνο φαίνεται να αντιμετώπισε έναν μοιραίο συνδυασμό παραγόντων που έκανε τη συντριβή πολύ χειρότερη από ό,τι θα μπορούσε να είναι.

Το αεροδρόμιο Μουάν διαθέτει κανονικά έναν διάδρομο προσγείωσης μήκους 2.8 χλμ. Αλλά όταν το αεροπλάνο της Jeju Air προσγειωνόταν, μόνο 2.5 χλμ. από αυτόν ήταν χρησιμοποιήσιμα λόγω των εργασιών κατασκευής που βρίσκονται σε εξέλιξη για την επέκταση του διαδρόμου. Την Κυριακή, το αεροπλάνο έχασε επίσης τη συνήθη ζώνη προσγείωσης και αντ’ αυτού προσγειώθηκε ακόμα πιο μακριά από το κανονικό σημείο που έπρεπε να ακουμπήσει.

Φαίνεται πως δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει αντίστροφη ώση, να λειτουργούν οι κινητήρες ανάποδα δηλαδή

Καθώς προσγειωνόταν, ο πιλότος του αεροπλάνου φάνηκε επίσης να μην μπορεί να ελέγξει τους κινητήρες και το σύστημα προσγείωσης, στερώντας του δύο από τα τρία βασικά μέσα επιβράδυνσης του αεροπλάνου: το φρένο του συστήματος προσγείωσης και τις αντίστροφες ωθήσεις των κινητήρων, δήλωσαν ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας.Είπαν ότι το αεροπλάνο δεν φαίνεται επίσης να είχε ενεργοποιήσει τα πτερύγια των πτερύγων του, ένα άλλο μέσο μείωσης της ταχύτητας.

Το αεροπλάνο πήγε τόσο γρήγορα που ξεπέρασε τον διάδρομο προσγείωσης και έπεσε κατευθείαν πάνω σε μια τσιμεντένια κατασκευή που περιβαλλόταν από ένα χωμάτινο ανάχωμα. Η κατασκευή είχε κατασκευαστεί για την εγκατάσταση της κεραίας εντοπισμού, η οποία βοηθά τον πιλότο να διατηρήσει τη σωστή πορεία προσέγγισης.

Ο κ. Τζου δήλωσε ότι μια τέτοια δομή από σκυρόδεμα βρέθηκε και σε άλλα αεροδρόμια στη Νότια Κορέα και στο εξωτερικό. Είχε κατασκευαστεί σύμφωνα με τους κανονισμούς, αλλά η κυβέρνηση σχεδίαζε να διερευνήσει αν οι κανόνες θα πρέπει να αναθεωρηθούν μετά τη συντριβή της Jeju Air.

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες, συμπεριλαμβανομένου του κ. Χουάνγκ, δήλωσαν ότι αν δεν υπήρχε τέτοια τσιμεντένια κατασκευή ή αν η κεραία είχε τοποθετηθεί σε μια πιο εύθραυστη βάση, το αεροπλάνο θα μπορούσε να είχε αποφύγει την τραγωδία. Αλλά τόνισαν επίσης ότι το πρόβλημα του αεροπλάνου άρχισε πριν χτυπήσει την κατασκευή.

Το πρόβλημα στον κινητήρα δεν προεξοφλεί πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης

«Το πρόβλημα στον κινητήρα δεν σημαίνει απαραίτητα πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης- τα δύο δεν σχετίζονται απαραίτητα», δήλωσε ο Πάεκ Σέουνγκ Τζου, καθηγητής δημόσιας ασφάλειας στο Open Cyber University of Korea.

«Αλλά σε αυτή την περίπτωση, φαίνεται ότι συνέβησαν και τα δύο, αναγκάζοντας το αεροπλάνο να αποφασίσει να κάνει προσγείωση με την κοιλιά μέσα σε λίγα λεπτά».

«Ακόμα και αν το αεροπλάνο είχε χάσει τον έναν κινητήρα από την πρόσκρουση πουλιού, ο πιλότος θα μπορούσε να είχε τη δυνατότητα να λειτουργήσει μια υδραυλική αντλία για να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης με την ισχύ του άλλου κινητήρα», δήλωσε ο Γ.Ι Γιουνγκ, ειδικός σε θέματα αεροπορίας στο Πανεπιστήμιο Khyungwoon της Νότιας Κορέας.

Και οι αναλυτές είπαν ότι αν χάνονταν και οι δύο κινητήρες, ο πιλότος θα μπορούσε να κατεβάσει χειροκίνητα το σύστημα προσγείωσης. Αλλά δεδομένου του βιαστικού τρόπου με τον οποίο ο πιλότος προσπάθησε να προσγειωθεί, ίσως να μην είχε αρκετό χρόνο, είπαν. «Ερωτήματα όπως αυτά δεν θα απαντηθούν μέχρι να εξετάσουν τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου», δήλωσε ο κ. Γιουνγκ.

Όλοι οι κινητήρες έχουν περάσει τεστ να αντέχουν εισροή πουλιών στους κινητήρες

Τα μεταναστευτικά πουλιά ταξιδεύουν κατά μήκος της δυτικής ακτής της κορεατικής χερσονήσου, επειδή οι παλιρροιακές εκτάσεις της παρέχουν ιδανικές θέσεις ανάπαυσης και διατροφής.

Το αεροδρόμιο Μουάν περιβαλλόταν από τέτοια μέρη και ήταν πιο επιρρεπές σε χτυπήματα πουλιών από ό,τι άλλα αεροδρόμια στη Νότια Κορέα, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία σχετικά με τα χτυπήματα πουλιών. Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα ερευνήσουν αν το αεροδρόμιο είχε εφαρμόσει τις κυβερνητικές συστάσεις για την απομάκρυνση των πτηνών.

Οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα εξετάσουν επίσης αν η Jeju Air έκανε περικοπές στην ασφάλεια, ενώ προσπαθούσε να μεγιστοποιήσει το κέρδος. Η Jeju Air είναι ο μεγαλύτερος από τους εννέα αερομεταφορείς χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας και είναι από τους πιο επιθετικούς στην προσέλκυση επιβατών.

Τα αεροπλάνα της εργάζονται περισσότερες ώρες από τα αεροπλάνα των ανταγωνιστών της, δήλωσαν οι αξιωματούχοι. Μέσα σε 48 ώρες από τη συντριβή του στο Μουάν, το αεροπλάνο της Jeju Air είχε πραγματοποιήσει δώδεκα ταξίδια εντός της Νότιας Κορέας ή προς την Κίνα, την Ταϊβάν, τη Μαλαισία και την Ιαπωνία.

Θα επιθεωρηθούν όλα τα 737 της σειράς 800 της Boeing που πετούν στην Νότια Κορέα

Η κυβέρνηση δήλωσε επίσης ότι θα διεξάγει επιθεωρήσεις ασφαλείας σε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας. Έκαναν τη δήλωση αυτή αφού ένα επιβατικό αεροσκάφος Boeing 737-800 της Jeju Air που αναχώρησε από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ τη Δευτέρα, με προορισμό το νότιο νησί Jeju, ανέφερε πρόβλημα με τον μηχανισμό προσγείωσης μετά την απογείωση και επέστρεψε στο Γκίμπο.

Η Jeju Air δήλωσε ότι το πρόβλημα διορθώθηκε ενώ το αεροπλάνο βρισκόταν στον αέρα, αφού ο πιλότος συμβουλεύτηκε το συνεργείο συντήρησης στο έδαφος.

«Αλλά ο πιλότος ήθελε ακόμα να επιστρέψει στο αεροδρόμιο για έλεγχο για λόγους ασφαλείας», δήλωσε ο Σονγκ Κίονγκ Χουν, στέλεχος της Jeju Air.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ