Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Boeing, τόσο εξαιτίας των αλλεπάλληλων δυστυχημάτων όσο και με τους εργαζομένους, έχουν δώσει την ευκαιρία στην ευρωπαϊκή Airbus, που είναι και ο πιο σημαντικός ανταγωνιστής της σε παγκόσμιο επίπεδο, να διατηρήσει τα ηνία και να εδραιώσει την κυριαρχία της στους αιθέρες – όσον αφορά, βεβαίως, τα πολιτικά-εμπορικά αεροσκάφη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία (βλ. σχετικό πίνακα), ως το τέλος Νοεμβρίου του περασμένου έτους ο αμερικανικός όμιλος είχε παραδώσει 318 αεροσκάφη, έναντι 528 για το σύνολο του 2023, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση κατά πάνω από ένα τρίτο. Αντιθέτως, η Airbus – μια κοινοπραξία της γερμανο-γαλλικο-ισπανικής EADS και της βρετανικής BAE Systems – βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση, καθώς όλα δείχνουν ότι το 2024 έκλεισε με τις παραδόσεις να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα, αν όχι λίγο παραπάνω σε σύγκριση με το 2023.
Ενδεικτική της τάσης που επικρατεί είναι η εικόνα που διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο: Ενώ η Boeing κατάφερε να παραδώσει μόνο 13 καινούργια αεροσκάφη (εξαιτίας και της απεργίας των μηχανικών της), ο αντίστοιχος αριθμός για την Airbus διαμορφώθηκε στα 84, ανοίγοντας και άλλο την «ψαλίδα». Αξίζει να σημειωθεί, άλλωστε, ότι το 2024 θα είναι το έκτο συνεχόμενο έτος που βρίσκει την Airbus να έχει περισσότερες παραδόσεις από την Boeing.
Πηγή: tanea.gr