Η Βρετανία ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς ο στόχος πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έθεσε η χώρα βοήθησε να αντισταθεί η επιβράδυνση της ζήτησης σε άλλες χώρες.
Οι ταξινομήσεις νέων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν περισσότερο από το ένα τέταρτο σε 380.609 πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε τη Δευτέρα η ρυθμιστική αρχή. Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος από τα 381.970 που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ταξινομήσεις EV αυξήθηκαν κατά 21%.
Τα αυτοκίνητα με μπαταρίες κέρδισαν μερίδιο αγοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, καθώς οι κατασκευαστές προσπάθησαν να πετύχουν τους στόχους της χώρας για πωλήσεις EV. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόστιμα έως και 15.000 λίρες Αγγλίας (18.800 δολάρια) ανά όχημα για τη μη συμμόρφωσή τους, αλλά μπορούν να αποφύγουν τις κυρώσεις χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανταλλαγής πιστώσεων και υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις σε μεταγενέστερα έτη.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις EV έχουν πέσει κατακόρυφα στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κινήτρων αγοράς στα τέλη του 2023 έχει πλήξει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις σε αγορές όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία έχουν επίσης μείνει πίσω από τις προσδοκίες μετά τις περικοπές των επιδοτήσεων και την έλλειψη προσιτών μοντέλων.
Οι ταξινομήσεις υποχώρησαν λόγω και του γεγονότος ότι οι κατασκευαστές περίμεναν να λανσάρουν νέα μοντέλα EV το 2025 για να ενισχύσουν τις πιθανότητές τους να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τίθενται σε ισχύ φέτος, δήλωσε ο Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, ο οποίος σημείωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο προσπέρασε τη Γερμανία νωρίτερα τη Δευτέρα. Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν ανταποκριθούν σε αυτούς τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων του στόλου.
Δεν έπιασε το στόχο για EV η Βρετανία
Η αύξηση των πωλήσεων τον Δεκέμβριο αύξησε το συνολικό μερίδιο των EVs στην αγορά αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου στο 19,6% για το έτος – που εξακολουθεί να υπολείπεται του στόχου του 22% – με τις μειώσεις τιμών να συνεχίζονται καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να ανταποκριθούν στην ποσόστωση πωλήσεων για να αποφύγουν τα πρόστιμα. Ο στόχος αυξάνεται στο 28% φέτος. Στη Γερμανία, τα EVs αποτελούσαν το 13,5% των ταξινομήσεων το 2024.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επανεξετάζει τώρα τους κανόνες, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένες ευελιξίες για να βοηθήσει τους κατασκευαστές να τους τηρήσουν. Ορισμένοι υποστηρικτές της καθαρής ενέργειας φοβούνται ότι η αποδυνάμωση της ποσόστωσης θα μπορούσε να επιβραδύνει τη στροφή από κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ μεμονωμένων πελατών παραμένει χαμηλή. Μόνο ένας στους δέκα ιδιώτες αγοραστές επέλεξε ένα ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, με τους πελάτες επιχειρήσεων και στόλου οχημάτων να βρίσκονται πίσω από το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης.
Πηγή: ot.gr
Πηγή: in.gr