Θα σας ακουστεί παράξενο αλλά ένας από τους βασικούς λόγους που 7 χρόνια μετά την πρώτη ταινία επιστρέφει «Η Ληστεία του Αιώνα» είναι εξαιτίας μιας μάρκας αμαξιών. Θα σας το εξηγήσουμε αναλυτικά παρακάτω.
Από αγωνιώδεις σκηνές ληστείας μέσα σε μία από τις ασφαλέστερες θυρίδες διαμαντιών του κόσμου μέχρι ηλεκτρισμένες καταδιώξεις αυτοκινήτων στη Μεσόγειο, η ταινία «Η Ληστεία του Αιώνα 2» προσφέρει δράση υψηλής έντασης που θα κρατήσει το κοινό που αρέσεκται στις περιπέτειες καθηλωμένο για πάνω από 2 ώρες.
Μια συναρπαστική καταδίωξη αυτοκινήτων, πάνω από την ύπαιθρο και μέσα από ελικοειδείς, ορεινούς δρόμους, είναι ο σκηνικός χώρος δράσης της αναμενόμενης ταινίας. Ο σκηνοθέτης Κρίστιαν Γκούντεγκαστ έστησε σκηνές δράσης έχοντας ήδη στο μυαλό του τη χρήση της Porsche Taycan. «Τα οχήματα έπρεπε να είναι απίστευτα γρήγορα και να φαίνονται εξίσου εντυπωσιακά», θυμάται ο παραγωγός Τοόλι. «Το Taycan είχε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα – και ακόμη περισσότερα».
«Ήθελα να είναι οργανωμένο και άρτιο», προσθέτει ο Γκούντεγκαστ. «Υπάρχει ένας πολύ συγκεκριμένος τρόπος για να διεξαχθεί μια μάχη με όπλα μεταξύ οχημάτων. Δούλεψα με τον σύμβουλό μου, Σλόφκο Ίλιτς, και ήθελα αυτή η σκηνή να είναι η πρώτη καταδίωξη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ιστορία του κινηματογράφου». Και το πέτυχε!
Ωστόσο, ο Γκούντεγκαστ ποτέ δεν περίμενε διεκδικήσει να έχει στις σκηνές του Porsches.
Ήταν τυχερός, καθώς η Porsche διέθετε πέντε ειδικά σχεδιασμένα Taycan που προορίζονταν για καταστροφή, καθώς δεν είχαν κατασκευαστεί για χρήση στον δρόμο. Η ομάδα της ταινίας Den of Thieves 2 (αυτός είναι ο πρωτότυπος τίτλος) τα εξασφάλισε. «Ήταν σα να κερδίσαμε το λαχείο της Porsche. Ήταν δώρο εξ ουρανού», λέει ο Τοόλι.
Ο Γκούντεγκαστ εξήγησε στους εκπροσώπους της Porsche πώς θα ενσωματωθούν τα αυτοκίνητα στη συναρπαστική καταδίωξη και δεν άργησε να τους πείσει. «Ερωτεύτηκαν την ιδέα», λέει. «Λάβαμε υποστήριξη αξίας εκατομμυρίων δολαρίων… και τα αυτοκίνητα. Η Porsche ήταν ένας απίστευτος συνεργάτης».
Για να μη φανεί χορηγούμενο κείμενο από τη συγκεκριμένη εταιρία κατασκευής αμαξιών, ας διαχωρίσουμε τη θέση μας υπογραμμίζοντας ότι η Porsche αποφεύγει να δίνει αυτοκίνητα σε ταινίες καταστροφής καθώς δεν θέλει τα προϊόντα της να ταυτίζονται με ατυχήματα.
Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα στάλθηκαν από την Porsche στη Γερμανία, και δύο εκπρόσωποι της εταιρείας παρευρέθηκαν κατά την προπαραγωγή και τη βασική κινηματογράφηση τους. Οι παραγωγοί ενοικίασαν μια μεγάλη αποθήκη, προσέλαβαν ειδικευμένους τοπικούς τεχνικούς και ειδικούς στα αυτοκίνητα, και ξεκίνησαν τη «βρώμικη» δουλειά. Τα πέντε μοντέλα Taycan Turbo S που χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία προσαρμόστηκαν για τους συγκεκριμένους ρόλους τους, διασφαλίζοντας ότι οι γεμάτες δράση σκηνές μπορούσαν να εκτελεστούν με ασφάλεια και ακρίβεια.
Το «Hero» Car παρέμεινε αμετάβλητο, χρησιμεύοντας ως το κομψό όχημα που εμφανίζεται στα κοντινά πλάνα των ηθοποιών. Το «Pod» Car, μια πρωτοποριακή καινοτομία με χειριστήρια οδήγησης που είχαν μεταφερθεί στην οροφή, επέτρεψε στους ηθοποιούς να εκτελούν με ασφάλεια έντονες σκηνές ακροβατικών. Το «Biscuit Rig» Car, σχεδιασμένο ως πλατφόρμα κάμερας, αποτύπωσε δυναμικές λήψεις πολλαπλών γωνιών. Εν τω μεταξύ, τα δύο «Stunt Cars» υπέστησαν εκτενείς επανασχεδιασμούς για ελιγμούς υψηλής ταχύτητας, με τροποποιήσεις στα συστήματα ανάρτησης και φρένων για απόλυτη ακρίβεια στην οδήγηση.
«Ο Κρίστιαν σχεδίασε κάποιες πραγματικά τρελές σκηνές με αυτοκίνητα», λέει ο Σίγκελ. «Οι χαρακτήρες μας οδηγούν μέσα από τα βουνά της Ευρώπης, πετάγονται έξω από τα αυτοκίνητα ενώ πυροβολούν. Είναι μια έντονη εμπειρία που δεν έχει ξαναδεί κανείς. Το μυαλό του Κρίστιαν είναι τόσο ευρηματικό και δημιουργικό».
Η δουλειά μέσα στα Porsches, που δεν είχαν σχεδιαστεί για πλήρη επαναφόρτιση όπλων, απαιτούσε ευελιξία. «Πρέπει πάντα να γίνεται εκπαίδευση στα όπλα», σχολιάζει ο Γκούντεγκαστ. «Υπήρχαν συνεχώς πυροβολισμοί προς τα πίσω. Άνθρωποι πετάγονταν έξω, πυροβολούσαν, ξαναέμπαιναν, επαναγεμίζαν, ξαναπυροβολούσαν, τραυματίζονταν, παραλίγο να τραυματιστούν. Όλα διαλύονταν την ίδια στιγμή».
Ο Μπάτλερ απόλαυσε την εκπαίδευση, αλλά η εκτέλεση των ακροβατικών και η χρήση όπλων μέσα στο αυτοκίνητο ήταν απαιτητική. «Υπήρχαν τόσοι πολλοί ελιγμοί με τα όπλα μέσα στο Porsche, που όσο όμορφο κι αν είναι, δεν σχεδιάστηκε για τέτοιου είδους δράση. Έπρεπε να σηκωνόμαστε από το κάθισμα, να στρέφουμε τα πόδια μας, και όλα αυτά ενώ οδηγούσαμε με πλήρη ταχύτητα».
Σχετικά με τιςτοποθεσίες, η ταινία γυρίστηκε στην Τενερίφη, το μεγαλύτερο από τους Καναρίους Νήσους. Για λόγους παραγωγής, η Τενερίφη σχεδιάστηκε για να προσομοιάζει στη Νότια Γαλλία.
Ο σκηνοθέτης Γκούντεγκαστ εξηγεί ότι ο σχεδιαστής παραγωγής Σεμπαστιέν Ινιζάν κατανόησε απόλυτα τα τοπία της ταινίας, έχοντας περάσει χρόνο στους κορυφαίους διαμαντένιους κόμβους του κόσμου και καταγράφοντας χιλιάδες φωτογραφίες τους.
«Τα σκηνικά ήταν εκπληκτικά», δηλώνει ο εκτελεστής παραγωγός Φίλιπ Γουέιλι. «Ο Σεμπαστιέν κατάφερε να αποδώσει με ακρίβεια κάθε λεπτομέρεια της Διαμαντένιας Συνοικίας – τις λεπτομέρειες, τα αυτοκίνητα στους δρόμους, τις πινακίδες, τη διακόσμηση των βιτρινών… τα πάντα».
Αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια δεν έκανε πάντα εύκολη τη ζωή των ηθοποιών. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας σκηνής ληστείας στο Hatton Bourse, ο Νικ και ο Ντόνι κρύβονται με τέσσερις ακόμα ληστές σε έναν πολύ μικρό ευρωπαϊκό ανελκυστήρα, στριμωγμένοι ανάμεσα στον τοίχο και την καμπίνα. Δεν υπήρχε κλιματισμός ή ανεμιστήρας λόγω των απαιτήσεων για απόλυτη ησυχία. Οι έξι άνδρες, ο ένας δίπλα στον άλλο, ανέβασαν τη θερμοκρασία του ήδη ζεστού χώρου ακόμη περισσότερο.
«Κάποια στιγμή γυρίσαμε μέσα σε αυτά τα μικρά δωμάτια μαζί με όλο το συνεργείο», θυμάται ο Μπάτλερ. «Φορούσαμε μαύρες νεοπρέν στολές και παχιές μαύρες μάσκες που εξέχουν περίπου μισή ίντσα από το πρόσωπό σου. Όταν τις φοράς, νιώθεις σαν να ασφυκτιάς. Δεν υπάρχει οξυγόνο, δεν υπάρχει αέρας, και είναι τόσο ζεστό που νομίζεις ότι θα πάθεις θερμοπληξία. Έξι ηθοποιοί σε έναν μικροσκοπικό χώρο, πανικοβλημένοι, ντυμένοι στα μαύρα, να ιδρώνουν σαν τρελοί».
Όμως, η ανακούφιση δεν άργησε να έρθει, όπως επιβεβαιώνει ο Μπάτλερ. «Και τότε έρχεται ο Κρίστιαν και τα γυρίζει όλα γρήγορα, σε στιλ κινηματογράφησης “αντάρτικου“».
Η σχεδιάστρια κοστουμιών Κριστίνα Σοπένα αντιμετώπισε επίσης προκλήσεις λόγω της τοποθεσίας του νησιού, σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα ενδυμάτων και αξεσουάρ. «Οι γυναίκες στον κόσμο των διαμαντιών είναι πρώην μοντέλα, πολύ κομψές και λαμπερές», σχολιάζει ο Γκούντεγκαστ. «Στη συνέχεια, έχουμε τους Χασιδικούς Εβραίους από το Παγκόσμιο Κέντρο Διαμαντιών, τους τύπους από τα Βαλκάνια, και τους Αμερικανούς, Νικ και Ντόνι, στην Ευρώπη. Είχαμε επίσης όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες. Και είχαμε εκατοντάδες κομπάρσους. Ήταν ένα τεράστιο έργο να ντυθούν όλοι».
Μία από τις μεγαλύτερες σκηνές που δεν περιλαμβάνουν δράση γυρίστηκε σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στην Τενερίφη – με 500 κομπάρσους.
«Υπέθεσα ότι η Κριστίνα θα έλεγε στους κομπάρσους να εμφανιστούν ντυμένοι όπως θα πήγαιναν σε ένα πάρτι, με τα δικά τους ρούχα», λέει ο Σίγκελ. «Αλλά όχι. Ήταν τέσσερις το πρωί και η Κριστίνα είχε χιλιάδες κοστούμια και αξεσουάρ για να ταιριάζουν στη σκηνή. Δεν θα καταλάβαινες ποτέ ότι δεν βρισκόσουν σε ένα κομψό νυχτερινό κέντρο στη Γαλλία».
«Κάνει τους ηθοποιούς να φαίνονται υπέροχοι και διατηρεί την αληθοφάνεια», προσθέτει ο Τοόλι. «Ο Κρίστιαν συνεργάστηκε στενά μαζί της, για παράδειγμα, με τον Octopus, τον αρχηγό της Μαφίας. Εξετάσαμε πραγματικούς Ιταλούς μαφιόζους, και το στυλ δεν ήταν αυτό που βλέπουμε στους Sopranos. Ήταν πολύ πιο λιτό, πιο προσγειωμένο – η εμφάνιση ενός ανθρώπου του δρόμου».
Η εμπειρία της δημιουργίας και των γυρισμάτων του Den of Thieves 2: Pantera ήταν αξέχαστη για τους δημιουργούς της, που έχουν μεγάλες ελπίδες για την υποδοχή του κοινού όταν η ταινία κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στους κινηματογράφους στις 10 Ιανουαρίου 2025.
«Αυτή είναι μια συναρπαστική περιπέτεια γεμάτη αδρεναλίνη, όπως και η πρώτη ταινία», λέει ο Τζάκσον. «Περιμένετε ψυχολογικά παιχνίδια που παίζονται συνεχώς, έτσι ώστε να πρέπει να είστε πάντα σε εγρήγορση – και θα περάσετε καλά. Ο Κρίστιαν φροντίζει να μην υπάρχουν σημεία στην ταινία όπου μπορείτε να πάτε στην τουαλέτα, οπότε μείνετε στη θέση σας και απολαύστε την ταινία».
Ο Μπάτλερ λέει: «Η “Ληστεία του Αιώνα 2” τα έχει όλα – δράμα, ένταση, δράση, κωμωδία. Είναι επίσης πολύ έξυπνο και πραγματεύεται σε βάθος τον καταπληκτικό κόσμο της ληστείας υψηλού ρίσκου».
Ο Γκούντεγκαστ καταλήγει: «Ελπίζω ότι το κοινό θα βρει την ταινία αυθεντική και συναρπαστική. Θέλω να νιώσουν την ένταση, την ψυχική και σωματική πίεση που ασκεί αυτού του είδους η ληστεία στους χαρακτήρες. Θέλω να νιώσουν σαν να βρίσκονται στο κέντρο διαμαντιών – με την αναπνοή, την εξάντληση, τον ιδρώτα, τη σιωπή – και να ζήσουν αυτήν την εμπειρία από μέσα». Η ταινία κάνει πρεμιέρα αυτή την Πέμπτη στους Ελληνικούς Κινηματογράφους.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr