H έναρξη εφαρμογής νέων ρυθμιστικών κανόνων για τα καύσιμα και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα οδηγεί σχεδόν νομοτελειακά σε αυξήσεις της τάξης του 12% με 15%, ανάλογα με το δρομολόγιο, πιθανότατα θα επιφέρει και αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Ωστόσο, κυβέρνηση και ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν θέλουν να προχωρήσουν σε αυξήσεις, καθώς ανησυχούν για πλήγμα στη ζήτηση και εντέλει στην οικονομική τους βιωσιμότητα. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, που ήδη έχει ενεργοποιήσει μια σειρά κονδυλίων προκειμένου να στηρίξει τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στην πράσινη μετάβασή τους, αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες να αναλάβει πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Επίσης θα επιχειρηθεί η στήριξη του κλάδου και από άλλες πλευρές, όπως για παράδειγμα με την αύξηση της διάρκειας των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας (άγονων γραμμών) σε 12 έτη, που δίνει μια μακροπρόθεσμη χρηματοδοτική ορατότητα. Στο τραπέζι αναμένεται να μπει και η απευθείας παρέμβαση για μείωση του κόστους των καυσίμων στην πηγή, δηλαδή στις εταιρείες εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων και ειδικότερα στα νέα καύσιμα του κανονισμού SECA και στα βιοκαύσιμα (Fuel EU), μέτωπα από τα οποία προκύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό του αυξημένου κόστους φέτος.
Πηγή: capital.gr