Η «μόδα» του συντηρητισμού: Στητή, ατσαλάκωτη, απομονωμένη

Η «μόδα» του συντηρητισμού: Στητή, ατσαλάκωτη, απομονωμένη

Στην τελετή της ορκωμοσίας του προέδρου Τραμπ είδαμε την πολιτική να «μιμείται» την τέχνη. Πίσω στον χρόνο, στα 1804. Τότε που ο επίσημος ζωγράφος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, Ζακ-Λουί Νταβίντ, σε έναν πίνακα μεγάλης κλίμακας (από τους μεγαλύτερους που εκτίθενται σήμερα στο Λούβρο) αναπαρέστησε τη στέψη του αυτοκράτορα Ναπολέοντα και της Ιωσηφίνας εντός του καθεδρικού ναού της Παναγίας των Παρισίων, προπαγανδίζοντας το αυτοκρατορικό μεγαλείο. Αντίστοιχα η εικόνα από τον χώρο της Ροτόντας του Καπιτωλίου στην Ουάσιγκτον έδειχνε όλα όσα δεν χωράνε σε λόγια. Απηχούσε τον νέο κανόνα, τον οποίο προσπαθούν να επιβάλουν οι ευνοούμενοι προσκεκλημένοι και οι συνοδοί τους, μεταδίδοντας έναν αέρα ψυχρής υπεροχής που αναδυόταν από τα κλασικά ανδρικά κοστούμια και τα γυναικεία ντυσίματα φορτωμένα συντηρητικούς συμβολισμούς.

Μελάνια Τραμπ

Στητή, ατσαλάκωτη, απομονωμένη

Η πρώτη κυρία αποτελεί κεφάλαιο από μόνη της ξεχωρίζοντας στην τέχνη της αποφυγής του βλέμματος.

Η Μελάνια Τραμπ χτίζει την εικόνα της στην αντίστιξη.

Το μαυροντυμένο, αυστηρό σύνολό της, με την ιβουάρ λεπτομέρεια της μπλούζας να ξεμυτίζει από τα ψηλά πέτα του παλτού, τη μετέτρεπε σε αυτόνομη παρουσία που δεν διεκδικεί να ταυτιστεί με τον σύζυγό της.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_m2”); });

Το πλατύγυρο καπέλο της όχι μόνο εμπόδισε το φιλί του, αλλά τόνισε την υποκρισία της στιγμής.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_middle_2”); });

Ενώ όση ώρα εκφωνούσε τον λόγο του με το χαρακτηριστικά αδέκαστο ύφος του η Μελάνια καθόταν στητή, παθητικά αγέρωχη, ατσαλάκωτη, με το βλέμμα ευθεία μπροστά.

Η τιμωρητική μαυροντυμένη φιγούρα της ως πρώτης κυρίας δεύτερης θητείας που ισορροπεί στα ψηλά τακούνια της απέπνεε την κατάκτησή της: η Μελάνια Τραμπ απολαμβάνει να είναι απομονωμένη στο δικό της σύννεφο.

Πίσω στο 2017, στη γαλάζια εμφάνισή της κατά την ορκωμοσία υπήρχε η αίσθηση ότι η Μελάνια Τραμπ μαζί με τον σύζυγό της είχαν κάτι να αποδείξουν. Οτι μπορούσαν να προβάλουν την εικόνα μιας σωστής, πολιτικής, αμερικανικής πρώτης οικογένειας.

Η επιλογή της τότε να φορέσει Ralph Lauren σηματοδοτούσε ότι, όπως κάθε πρώτη κυρία πριν από αυτήν, είχε πρόσβαση σε ό,τι καλύτερο είχε να προσφέρει η αμερικανική μόδα και ότι η ίδια μπορούσε εύκολα να αφομοιώσει τον ρόλο της πρώτης κυρίας.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_middle_3”); });

Ντελφίν Αρνό

«Φώναξε» τη σνομπ διάθεσή της

Τον Ιανουάριο του 2025 τα οικονομικά πράγματα και για το σύστημα της μόδας είναι διαφορετικά. Υστερα από κρίσεις πανδημίας και πολέμων, η παγκόσμια πελατεία των οίκων πολυτέλειας έχει μετατοπίσει τα γούστα της επιλέγοντας με εθνικά κριτήρια τους σχεδιαστές της προτίμησής της.

Η παρουσία μελών της γαλλικής οικογένειας Αρνό (ιδιοκτήτες του παγκόσμιου ομίλου LVMH) στις προνομιούχες θέσεις των παρευρισκομένων στη Ροτόντα επιβεβαιώνει ότι ο επιπόλαιος αυθορμητισμός του Τραμπ που ανεβοκατεβάζει τους χρηματιστηριακούς δείκτες όταν υπόσχεται αύξηση των δασμών στις εισαγωγές ίσως να είναι λόγια του αέρα.

Η Ντελφίν Αρνό, κόρη του κυρίαρχου της πολυτέλειας και φίλου του Τραμπ Μπερνάρ Αρνό, βρισκόταν επίσης εκεί ως CΕΟ του γαλλικού οίκου Dior, δίπλα στον πατέρα της και τον αδελφό της Αλεξάντρ, επίσης CEO του εξαγορασμένου από τον Αρνό αμερικανικού οίκου κοσμημάτων Tiffany’s. Το ξανθό κεφάλι της Ντελφίν Αρνό με τα ίσια μεσαίου μήκους μαλλιά, ντυμένης με μαύρο ζιβάγκο και γκρι σακάκι, ξεχώριζε ως κομψή παραφωνία.

Η ουδετερότητα της μεσημεριανής απλότητάς της «φώναζε» τη σνομπ διάθεση με την οποία αντιμετώπιζε την περίσταση. Για τη διευθύντρια του πρώτου σε πωλήσεις οίκου της γαλλικής πολυτέλειας η ορκωμοσία του αμερικανού προέδρου ήταν, ως συνήθως, business.

Λάρα Τραμπ, Λόρεν Σάντσες, Μπρουκ Ρόλινς

Με σημαία τους μια φούστα

Στην εποχή που με τραμπικό διάταγμα τα φύλα είναι δύο, οι γυναίκες του προέδρου ξεκίνησαν την ερμηνεία του ρόλου τους επιτρέποντας στα ρούχα τους να τις «φορέσουν» και να κρυφτούν στις σύγχρονες πανοπλίες τους, με τα μάτια τους στραμμένα προς εκείνον, ικανοποιώντας το γούστο τους.

Που σημαίνει μια στερεοτυπική αναπαραγωγή προτύπων θηλυκότητας όπου κυριαρχούν το σώμα με τις τονισμένες καμπύλες, τα μακριά κυματιστά μαλλιά, τα ψηλά τακούνια, τα πρόσωπα με λειασμένα χαρακτηριστικά από τις ενέσιμες θεραπείες και τεχνολογίες αντιγήρανσης νέας γενιάς.

Σε αυτόν τον ανοίκειο διαγωνισμό ομορφιάς πρώτευσαν η Λάρα Τραμπ, σύζυγος του γιου του προέδρου Ερικ Τραμπ και η Λόρεν Σάντσες, μνηστή του ιδιοκτήτη της Amazon Τζεφ Μπέζος.

Μάλιστα η Σάντσες, ιδιαίτερα ανήσυχη και νευρική, φανερά ενθουσιασμένη για την παρουσία της σε αυτό το ιστορικό γεγονός, κέρδισε μια «επιβράβευση θηλυκότητας». Το λευκό στενό ταγέρ της αποκάλυπτε τον λευκό στηθόδεσμο από δαντέλα και η κοινότητα στο Χ σχολίαζε τα επιτεύγματα μιας επαγγελματία της αποπλάνησης του ανδρικού βλέμματος.

Ιβάνκα Τραμπ

Ενας άσος στο μανίκι

Η Ιβάνκα Τραμπ, με το βαθυπράσινο ταγέρ της και το μικροσκοπικό καπέλο, ίχνος της νέας μεταπολεμικής μόδας που λάνσαρε ο Κριστιάν Ντιόρ το 1947, γεφύρωνε το χάσμα των διηπειρωτικών εμπορικών προβληματισμών.

Η ενδυματολογική επιλογή της ήταν άλλος ένας άσος στην επιχειρηματική τράπουλα που φαίνεται ότι παίζουν τα μέλη της προεδρικής οικογένειας.

Για τις γυναίκες του προέδρου η μόδα δεν έχει σύνορα. Οι κυρίες στη Ροτόντα δεν αρέσκονται μόνο σε εγχώριους δημιουργούς, αλλά χρησιμοποιούν το στυλ για πολιτικούς ελιγμούς.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Ιλον και οι άλλοι

Ο Ιλον και οι άλλοι

Ηταν τελικά ναζιστικός ο χαιρετισμός που έκανε ο Ιλον Μασκ κατά τη διάρκεια επινίκιας συγκέντρωσης στην…