Πολιτική Τραμπ: Θα ακριβύνουν τα αγαπημένα μας καλλυντικά;

Πολιτική Τραμπ: Θα ακριβύνουν τα αγαπημένα μας καλλυντικά;

Η επιβολή δασμών σε εισαγόμενα προϊόντα έχει απασχολήσει τις ΗΠΑ εδώ και πολλές δεκαετίες, με ιδιαίτερη ένταση κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ. Οι δασμοί είναι φόροι που επιβάλλονται σε αγαθά που εισάγονται από άλλες χώρες και συνήθως αποσκοπούν στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και στη μείωση της εισαγωγής ξένων προϊόντων. Στην προεκλογική του εκστρατεία για το 2024, ο Τραμπ υποσχέθηκε ότι θα επιβάλλει ακόμη υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές, με προτάσεις για 10-20% σε όλα τα εισαγόμενα προϊόντα και 60-100% σε προϊόντα από την Κίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες από άρθρο του Allure, αν αυτές οι υποσχέσεις υλοποιηθούν, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ενδέχεται να δουν αυξήσεις στις τιμές πολλών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Η βασική σκέψη πίσω από την επιβολή δασμών είναι ότι η αύξηση των τιμών των εισαγόμενων αγαθών θα ενθαρρύνει την κατανάλωση εγχώριων προϊόντων, προωθώντας την αμερικανική παραγωγή και ενισχύοντας την απασχόληση. Ωστόσο, οι οικονομολόγοι επισημαίνουν ότι αυτό δεν ισχύει πάντα στην πράξη. Όταν αυξάνονται οι τιμές των εισαγόμενων αγαθών, οι εγχώριες τιμές μπορεί να ακολουθήσουν την ίδια πορεία, καθώς οι αμερικανικές εταιρείες εκμεταλλεύονται την αύξηση των τιμών για να ανεβάσουν και τις δικές τους. Για παράδειγμα, όταν ο Τραμπ επέβαλε δασμούς στα εισαγόμενα πλυντήρια, οι τιμές των αμερικανικών πλυντηρίων αυξήθηκαν επίσης, καθώς οι κατασκευαστές ακολούθησαν την αυξητική τάση.

Στον τομέα των καλλυντικών, η επιβολή υψηλότερων δασμών θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών για πολλά δημοφιλή προϊόντα. Για παράδειγμα, μία ενυδατική κρέμα 60 δολαρίων που εισάγεται από την Ευρώπη, ενδέχεται να αυξηθεί κατά 12 δολάρια, φτάνοντας τα 72 δολάρια, αν επιβληθεί δασμός 20%. Ωστόσο, οι οικονομολόγοι επισημαίνουν ότι ακόμη και προϊόντα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ δεν είναι απαλλαγμένα από την επίδραση των δασμών, καθώς πολλά από αυτά περιλαμβάνουν εισαγόμενα υλικά, όπως πρώτες ύλες ή συσκευασίες, οι οποίες μπορεί να δουν αύξηση στις τιμές τους λόγω των δασμών.

Ορισμένες εταιρίες ενδέχεται να μειώσουν το κόστος παραγωγής μέσω αναδιοργάνωσης της αλυσίδας εφοδιασμού τους ή συνεργασίας με άλλους προμηθευτές. Άλλες ενδέχεται να προχωρήσουν σε αλλαγές στα συστατικά ή στη σύνθεση των προϊόντων τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στην ποιότητα των καλλυντικών ή ακόμη και στην εμφάνισή τους.

Για παράδειγμα, οι εταιρείες καλλυντικών που χρησιμοποιούν συστατικά ή συσκευασίες από χώρες όπως η Κίνα ή η Ευρώπη, θα μπορούσαν να δουν αυξήσεις στις τιμές αυτών των υλικών, κάτι που θα οδηγήσει σε ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα. Ιδιαίτερα η συσκευασία αποτελεί ένα σημαντικό κόστος για πολλές εταιρείες καλλυντικών, και πολλές εταιρείες αγοράζουν συσκευασίες από χώρες με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, όπως η Κίνα. Αν οι δασμοί αυξηθούν, οι εταιρείες ενδέχεται να αναζητήσουν άλλες χώρες παραγωγής ή να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους για να περιορίσουν το κόστος.

Μικρές επιχειρήσεις στον τομέα των καλλυντικών, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα ή την επιρροή των μεγάλων εταιρειών, ενδέχεται να πληγούν περισσότερο από την αύξηση των δασμών. Χωρίς την υποστήριξη νομικών ή πολιτικών μηχανισμών για να επιτύχουν εξαιρέσεις ή προσαρμογές, μπορεί να χρειαστεί να αυξήσουν τις τιμές ή να μειώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους για να αντισταθμίσουν τις αυξημένες δαπάνες. Παράλληλα, ορισμένες εταιρείες ενδέχεται να προσπαθήσουν να περιορίσουν την επίδραση των αυξήσεων μέσω στρατηγικών όπως η διαφοροποίηση της παραγωγής, η μετακίνηση της παραγωγής σε άλλες χώρες ή η αναζήτηση νέων προμηθευτών.

Αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των καλλυντικών προϊόντων που εισάγονται από χώρες με υψηλούς δασμούς, όπως η Κίνα και η Ευρώπη, και αυτή η τάση ενδέχεται να έχει αντίκτυπο στη ζήτηση των καταναλωτών. Ωστόσο, η αντίδραση των καταναλωτών στην αύξηση των τιμών εξαρτάται από την ευαισθησία τους στις μεταβολές των τιμών. Κάποιοι καταναλωτές μπορεί να μην παρατηρήσουν ή να μην ενοχληθούν από μια μικρή αύξηση, ενώ άλλοι, κυρίως σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, ενδέχεται να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές.

Οι εταιρείες καλλυντικών πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν αυτές τις αλλαγές με ποικίλους τρόπους. Ορισμένες ενδέχεται να μειώσουν το κόστος παραγωγής μέσω αναδιοργάνωσης της αλυσίδας εφοδιασμού τους ή συνεργασίας με άλλους προμηθευτές. Άλλες ενδέχεται να προχωρήσουν σε αλλαγές στα συστατικά ή στη σύνθεση των προϊόντων τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στην ποιότητα των καλλυντικών ή ακόμη και στην εμφάνισή τους.

Πολιτική Τραμπ: Θα ακριβύνουν τα αγαπημένα μας καλλυντικά; appeared first on | Ό,τι έχει σημασία για τις γυναίκες.

Πηγή: marieclaire.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ