Ψηφιακά ραντεβού μετά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση: Τι άλλο αλλάζει για τους πολίτες – Γιατί διαμαρτύρονται οι γιατροί

Ψηφιακά ραντεβού μετά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση: Τι άλλο αλλάζει για τους πολίτες - Γιατί διαμαρτύρονται οι γιατροί

Αναστάτωση επικράτησε χθες σε ιατρεία, νοσοκομεία και φαρμακεία σχετικά με την αδυναμία συνταγογράφησης φαρμάκων και εξετάσεων – Αρνητικοί οι γιατροί και για το νέο σύστημα ιατρικών ραντεβού

«Αλαλούμ» προκλήθηκε χθες σε ιατρεία, νοσοκομεία, φαρμακεία λόγω των δυσλειτουργιών στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ψηφιακή αναβάθμιση των συστημάτων υγείας της ΗΔΙΚΑ, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία στους πολίτες. Επόμενος «σταθμός» στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της Υγείας είναι το νέο σύστημα για τα ιατρικά ραντεβού, με αρκετούς γιατρούς να είναι ήδη αρνητικοί θεωρώντας ότι θα δημιουργήσει εμπόδια αντί να διευκολύνει τους πολίτες.

Θύελλα αντιδράσεων προκλήθηκε χθες για την πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, η οποία για μεγάλο ποσοστό των γιατρών δε λειτουργούσε. Οι ιατρικές ενώσεις εξέδωσαν ανακοινώσεις η μία πίσω από την άλλη, προτάσσοντας το πρόβλημα που δημιουργήθηκε για τους πολίτες, το επίπεδο δυσκολίας του νέου συστήματος αλλά και το γεγονός πως δε δόθηκε επαρκής χρόνος για την εκπαίδευση του ιατρικού κόσμου. Ενδεικτικά, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) κατέληξε να στέλνει εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ, απαιτώντας την επίλυση των παραπάνω ζητημάτων.

Παρόμοια αναστάτωση επικράτησε και στα φαρμακεία. Όπως προκύπτει από πληροφορίες, στα προγράμματα φαρμακείου η εκτέλεση των συνταγών γινόταν κανονικά, ωστόσο οι φαρμακοποιοί είχαν δυσκολία να καταχωρήσουν αποτελέσματα από rapid tests που διενεργούν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανάγκης ηλεκτρονικής καταχώρισης αποτελέσματος ενός τεστ είναι η χορήγηση αντιικών φαρμάκων που προϋποθέτει θετικό τεστ κορωνοϊού. Επιπλέον, σε αρκετές περιπτώσεις δεν ήταν δυνατές οι καταχωρήσεις αντιγριπικού εμβολιασμού, οι εγγραφές στον προσωπικό γιατρό, ο προγραμματισμός ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19.

Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, με ανάρτησή του στο «Χ» ενημέρωσε πως το νέο σύστημα συνταγογράφησης λειτουργεί ομαλά και από το Σάββατο, 18/1, όταν βγήκε στον «αέρα», έως και χθες εκδόθηκαν πάνω από 50.000 συνταγές και 40.000 παραπεμπτικά. Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες της ΗΔΙΚΑ, δεν υπήρξε «κρασάρισμα» της πλατφόρμας αλλά προβλήματα σύνδεσης για λόγους που έχουν να κάνουν με το ιστορικό και τα cookies των υπολογιστών καθώς και με την αναβάθμιση των επιμέρους λογισμικών που χρησιμοποιούν γιατροί και φαρμακοποιοί. Παράλληλα, προέκυψαν και θέματα καθυστερήσεων των δικτύων τα οποία η ΗΔΙΚΑ χθες προσπαθούσε να επιλύσει.

Επιφυλάξεις για το νέο σύστημα ψηφιακών ραντεβού

Η ΗΔΙΚΑ βρίσκεται σε μια διαδικασία αναβάθμισης των επιμέρους συστημάτων της στο πεδίο της Υγείας. Την πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ακολουθεί το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού σε γιατρούς που τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα ραντεβού σε δημόσιες δομές Υγείας και ιδιώτες γιατρούς, συμβεβλημένους με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), θα καταχωρούνται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, αλλιώς δεν θα αποζημιώνονται οι γιατροί.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο Υπουργός Υγείας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου την περασμένη εβδομάδα, πρόκειται για ένα σύστημα ασθενοκεντρικό που έχει ως μοναδικό σκοπό τη διευκόλυνση των πολιτών στην εύρεση ραντεβού με γιατρό. Μάλιστα, έχει ξεκαθαρίσει ότι όσοι πολίτες δυσκολεύονται στη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων μπορούν να συνεχίσουν να προγραμματίζουν ραντεβού μέσω τηλεφώνου με τον γιατρό τους και ο γιατρός υποχρεώνεται σε δεύτερο χρόνο να δηλώσει ηλεκτρονικά το ραντεβού.

Ο ιατρικός κόσμος διατηρεί επιφυλάξεις και για τη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος, εκτιμώντας ότι οι πολίτες μπορεί να καταλήξουν να έχουν δυσκολία πρόσβασης σε γιατρούς. Ενδεικτικά, ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) με επιστολή του προς το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη ζητά την άρση υποχρεωτικότητας εφαρμογής της απόφασης για τον προκαθορισμό των ιατρικών ραντεβού. «Η πλατφόρμα δεν είναι λειτουργική σύμφωνα με τις ανάγκες του ασθενή να επισκεφθεί συγκεκριμένο γιατρό (τον θεράποντα) αλλά εμφανίζει μόνο τους διαθέσιμους γιατρούς την ημέρα και ώρα που ορίζεται από τον ασθενή κατά την είσοδο στην εφαρμογή», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Νίκος Νίτσας.

Η Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδος (ΕΕΠΕ) θεωρεί ότι ο νέος τρόπος προγραμματισμού ραντεβού θα καταλήξει να εξελιχθεί «σε ένα μηχανισμό που αποσπά πλήρως τον γιατρό από την φροντίδα του ασθενή». «Συχνά η ταχύτητα του συστήματος είναι τόσο αργή που καθιστά την ολοκλήρωση ακόμη και των πιο βασικών ενεργειών αδύνατη. H κατάσταση αυτή απομακρύνει τους ασθενείς και τους λιγοστούς ιατρούς που έχουν απομείνει ως συμβεβλημένοι ή μη, από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, με άμεσο αποτέλεσμα την αναζήτηση ακριβών ιδιωτικών ασφαλιστικών λύσεων», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Διαβάστε επίσης

Φραγκούλης: Οι αρρυθμίες της συνταγογράφησης δεν είναι το πρόβλημα – Πηγή του κακού οι αποζημιώσεις

Τα cookies ταλαιπωρούν τους γιατρούς – Οι οδηγίες της ΗΔΙΚΑ

Με προσλήψεις και βραχιολάκι επιχειρεί ο Άδωνις Γεωργιάδης να μειώσει το χρόνο αναμονής στα Επείγοντα – Το πλήρες σχέδιο που ανακοινώθηκε



Πηγή: ygeiamou.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ