Ειδικοί έχουν αναφέρει στο in πόσο σπάνια μπορεί να είναι μια σύγκρουση μεταξύ ενός στρατιωτικού και ενός πολιτικού αεροσκάφος στον αέρα. Παρ’ όλα υτά συνέβη στις ΗΠΑ για πρώτη φορά πριν 65 χρόνια, σκοτώνοντας 134 άτομα.
Στις 16 Δεκεμβρίου 1960, ένα Douglas DC-8 της United Airlines με προορισμό το αεροδρόμιο Idlewild (σημερινό «Τζον Κένεντι») στη Νέα Υόρκη συγκρούστηκε στον αέρα με ένα στρατιωτικό TWA Lockheed L-1049 Super Constellation που κατευθυνόταν στο αεροδρόμιο LaGuardia.
Το τραγικό περιστατικό έγινε γνωστό ως αεροπορικό δυστύχημα στο Park Slope ή το ατύχημα του Miller Field καθώς είνα τα δύο σημεία συντριβής. Το μεν πολιτικό συνετρίβη στο Miller Field στο Staten Island και το DC-8 στο Park Slope του Μπρούκλιν.
Τουλάχιστον ένας επιβάτης έπεσε σε ένα δέντρο πριν τα συντρίμμια χτυπήσουν στο έδαφος.
Ήταν το πρώτο που συνέβη με απώλεια του κύτους και το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε ένα στρατιωτικό Douglas.
Το ατύχημα ήταν η πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στον κόσμο εκείνη την εποχή και παραμένει το πιο θανατηφόρο ατύχημα στην ιστορία της United Airlines, σκοτώνοντας και τους 128 επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη και έξι άτομα στο έδαφος.
Σύμφωνα με τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης του Douglas, το αεροσκάφος βρισκόταν σε απόσταση 12 μιλίων (19 χλμ.) από την πορεία του και για 81 δευτερόλεπτα κατέβαινε με 3.600 πόδια ανά λεπτό ενώ επιβράδυνε από περισσότερους από 400 κόμβους (460 mph). 740 km/h) σε 301 κόμβους τη στιγμή της σύγκρουσης.
Ένας από τους δεξιούς κινητήρες του Douglas χτύπησε τον πολιτικό αεροσκάφος ακριβώς μπροστά από τα φτερά του, σχίζοντας ένα τμήμα της ατράκτου. Τότε το στρατιωτικό αεροσκάφος (Constellation) άρχισε να κάνιε βουτιά, με τα συντρίμμια να συνεχίζουν να πέφτουν καθώς διαλύονταν κατά τη διάρκεια της σπείρας του προς το έδαφος.
Η αρχική πρόσκρουση έσκισε τον κινητήρα του Douglas από τον πυλώνα του. Έχοντας χάσει έναν κινητήρα και ένα μεγάλο μέρος της δεξιάς πτέρυγας, το Douglas παρέμεινε στον αέρα για άλλα 90 δευτερόλεπτα.
Το Douglas συνετρίβη στο τμήμα Park Slope του Μπρούκλιν στη διασταύρωση της Seventh Avenue και της Sterling Place, σκορπίζοντας συντρίμμια και βάζοντας φωτιά σε δέκα πολυκατοικίες, μια εκκλησία, ένα γραφείο τελετών, ένα κινέζικο πλυντήριο και ένα delicatessen. Έξι άνθρωποι στο έδαφος σκοτώθηκαν.
Ένας ένοικος σε μια από τις πληγείσες πολυκατοικίες είπε ότι η οικογένειά του επέζησε επειδή βρισκόταν στο μοναδικό δωμάτιο του διαμερίσματός τους που δεν καταστράφηκε.
Η συντριβή άφησε μια τάφρο που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του μήκους της μέσης του Sterling Place. Οι μάρτυρες νόμιζαν ότι είχε εκραγεί βόμβα ή ότι ο λέβητας ενός κτιρίου είχε εκραγεί.
Το αεροπλάνο της γραμμής συνετρίβη στη βορειοδυτική γωνία των στρατιωτικών εγκαταστάσεων Miller Field, με ορισμένα τμήματα του αεροσκάφους να προσγειώνονται στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.
Τουλάχιστον ένας επιβάτης έπεσε σε ένα δέντρο πριν τα συντρίμμια χτυπήσουν στο έδαφος.
Δεν υπήρξε επικοινωνία ασυρμάτου με ελεγκτές κυκλοφορίας από κανένα αεροπλάνο μετά τη σύγκρουση, αν και το LaGuardia είχε αρχίσει να παρακολουθεί ένα εισερχόμενο, γρήγορα κινούμενο, αγνώστου ταυτότητας αεροπλάνο από το Πρέστον.
Αιτίες για της σύγκρουσης
Σύμφωνα με έκθεση του Συμβουλίου Πολιτικής Αεροναυτικής των ΗΠΑ: Η United Flight 826 προχώρησε πέρα από το όριο εξουσιοδότησης της και τα όρια του εναέριου χώρου που είχε παραχωρηθεί στην πτήση από τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας.
Eπιπλέον, ένας παράγοντας που συνέβαλε ήταν η υψηλή ταχύτητα του στρατιωτικού αεροσκάφους καθώς πλησίαζε τη διασταύρωση του Preston, σε συνδυασμό με την αλλαγή απόστασης που μείωσε το ύψος κατά μήκος της διαδρομής κατά περίπου 11 μίλια.
Η έκθεση σημειώνει «διάφορα βήματα για τη βελτίωση και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Συστήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας» με βάση την έρευνα της συντριβής.
Τα βήματα που αναφέρονται περιλαμβάνουν καλύτερη αναφορά δυσλειτουργιών εξοπλισμού επικοινωνιών/πλοήγησης, μετασκευή αεροπλάνων με εξοπλισμό μέτρησης απόστασης, βελτιωμένες τεχνικές μεταβίβασης για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και πρόσθετους κανόνες ταχύτητας κατά την προσέγγιση ενός αεροδρομίου προορισμού.
Με πληροφορίες από Wikipedia
Πηγή: in.gr