Έντονη κριτική στον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση στη Λάρισα, άσκησε ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης Δ. Δεληγιάννης, υποστηρίζοντας ότι η φιλοσοφία της δημοτικής αρχής έχει εισπρακτικό χαρακτήρα και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών σε μια δύσκολη περίοδο.
“Με ψήφους μόνο των Δημοτικών της Συμβούλων, χωρίς να δεχτεί ουσιαστικά καμία πρόταση της αντιπολίτευσης, επιβάλλει στην πόλη ένα δικό της Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ),
ερήμην των πολιτών. Και με την αίσθηση ότι προετοιμάζεται η «παράδοση» στα καθαρά ιδιωτικά συμφέροντα της στάθμευσης της πόλης. Που έχει ως αποτέλεσμα ο Δήμος να παραχωρεί έναντι πινακίου φακής μία δημοτική υπηρεσία με έσοδα και να καθορίζει ο ιδιώτης την τιμολογιακή πολιτική. Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο τις προηγούμενες ημέρες και η άρνηση του Δημάρχου να δεσμευτεί για την ανάκτηση των δύο δημοτικών
πάρκινγκ από το Δήμο καθώς επίκειται η λήξη της σύμβασης παραχώρησης είναι ενδεικτική”, πρόσθεσε ο κ. Δεληγιάννης.
Η πρόταση της “Συμπαράταξης”
Όσον αφορά την πρόταση της μείζονος αντιπολίτευσης για την ελεγχόμενη στάθμευση περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1.Για τους μόνιμους κατοίκους
Με την πρόταση της Δημοτικής Αρχης, μειώνονται κατά 755 θέσεις οι θέσεις των Μονίμων Κατοίκων, σε σχέση με την δική μας μελέτη. Οι θέσεις αυτές των μονιμων κατοίκων μετατρέπονται σε θέσεις με πληρωμή.
•Να ενεργοποιήσει άμεσα τις θέσεις Μονίμων Κατοίκων στις συνοικίες του Σιδ. Σταθμού και των Αμπελοκήπων. Διαφορετικά, οι κάτοικοι εκεί θα υποστούν άμεση επιβάρυνση μετά την εφαρμογή του ΣΕΣ.
•Την πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης για τουw Μόνιμους Κάτοικους του λόφου του Φρουρίου στο Δημοτικό χώρο της οδού Γεωργιάδου.
•Την απόδοση «Καρτών Μονίμων Κατοίκων» ως αναγκαία προϋπόθεση για την έναρξη λειτουργίας του Συστήματος. Διαφορετικά η παραβατικότητα θα είναι δεδομένη και
ανεξέλεγκτη και οι Μόνιμοι Κάτοικοι θα δεινοπαθούν καθημερινά για να παρκάρουν στις θέσεις που δικαιούνται.
2.Για τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης
•Να υπάρξει εδώ και τώρα ρητή δημόσια δέσμευση ότι με τη λήξη των Συμβάσεων Παραχώρησης των δύο Δημοτικών Υπόγειων Χώρων Στάθμευσης (ΟΥΗΛ & πλατεία Αγ. Μπλάνα) η λειτουργία τους θα γίνει από το Δήμο.
•Την πρόβλεψη άμεσης λειτουργίας των 3 Περιφερειακών Δημοτικών χώρων στάθμευσης με συνολικά 724 θέσεις (Αλκαζάρ, Βόλβης & Κατερίνης, οδός Παπανδρέου) με πρόβλεψη δωρεάν μετάβασης με λεωφορείο από και προς το κέντρο. Είναι απαραίτητη η λήψη μέτρων για τον περιορισμό της εισόδου στο κέντρο αυτοκινήτων επισκεπτών προερχόμενα από περιοχές εκτός πόλης.
•Την πρόβλεψη μεσοπρόθεσμης λειτουργίας 3 Δημοτικών υπόγειων χώρων στάθμευσης με συνολικά 1245 θέσεις
3.Για την τιμολογιακή πολιτική
•Την υιοθέτηση της δικής μας Τιμολογιακής πολιτικής αντί αυτής που προτείνεται και που επιβαρύνει κατά 35% όλους τους χρήστες. Ενώ, και για τους εργαζόμενους στο κέντρο η επιβάρυνση που επιφυλάσσει η ΔΑ αγγίζει σε περιπτώσεις μέχρι και τα 1000 ευρώ/έτος.
• Τον καθορισμό ελάχιστης χρέωσης της 1/2 ώρας αντί της 1 ώρας που έτσι επιβαρύνει τους χρήστες
• Την πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης «βραχείας διάρκειας» με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του αριθμού σταθμεύσεων ανά θέση στάθμευσης στο κέντρο
•Την πρόβλεψη της «Κάρτας Ωραρίου» για τους εργαζόμενους του κέντρου για μειωμένο κόστος στις θέσεις του ΣΕΣ και δωρεάν στάθμευση στις θέσεις μονίμων κατοίκων
• Το ωράριο του ΣΕΣ να είναι σε αντιστοιχία του ωραρίου καταστημάτων αντί του «ολοκληρωτικού» ολοήμερου των 6 ημερών.
•Όχι στην προαναγγελία εντός του προτεινόμενου κανονισμού για την
επαναφορά των οδών Ελ. Βενιζέλου και Μεγ. Αλεξάνδρου από περιορισμένης ήπιας κυκλοφορίας ξανά σε οδούς πλήρους κυκλοφορίας όλων των οχημάτων.
•Αστυνόμευση με δύο (2) οχήματα εξοπλισμένα με Scanner από την αρχή λειτουργίας του ΣΕΣ που θα συνδράμουν καθοριστικά στο έργο της υποστελεχωμένης Δημοτικής Αστυνομίας στον εντοπισμό της παραβατικότητας του ΣΕΣ.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr