Μισθολογική και όχι συντάξιμη η προϋπηρεσία στο Δημόσιο πριν το διορισμό -…

Αυξάνονται πάλι τα χρέη του Δημοσίου σε ιδιώτες

Του Κώστα Κατίκου

Κλείνουν οριστικά οι πόρτες για χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους που ήθελαν να αναγνωριστεί ως συντάξιμη η προϋπηρεσία που διένυσαν στο Δημόσιο πριν το διορισμό τους. Το υπουργείο Εργασίας απάντησε αρνητικά στη Βουλή, λέγοντας πως ο χρόνος της εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων σε φορείς του δημοσίου πριν τον διορισμό τους ως μονίμων υπαλλήλων, αναγνωρίζεται μόνον ως συνεχόμενος στο δημόσιο, μόνον για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και δεν είναι συντάξιμος.

Εάν δηλαδή ένας υπάλληλος έχει απασχολήσει με σύμβαση ορισμένου χρόνου για δύο έτη σε φορέα του Δημοσίου και στη συνέχεια διορίστηκε μόνιμος στην ίδια θέση με διαγωνισμό, δεν θα μπορεί να συνυπολογίσει τα δύο χρόνια της προϋπηρεσίας του στο συνολικό χρόνο που θα έχει στο δημόσιο από το διορισμό του και μετά, παρά μόνον αν πρόκειται για να πάρει είτε τη μισθολογική ωρίμανση, είτε τη βαθμολογική του εξέλιξη. Ως προς τη σύνταξη, ο χρόνος της προϋπηρεσίας του θα συνυπολογιστεί μεν για να συμπληρωθούν οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, όχι όμως ως θεμελιωτικός με διατάξεις του δημοσίου, αλλά με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.

Στην πράξη, μια γυναίκα υπάλληλος που το 2012 είχε 25 έτη υπηρεσίας με ανήλικο τέκνο εκ των οποίων όμως τα 3 έτη ως συμβασιούχος, ή ως υπάλληλος με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και τα 22 χρόνια ως μόνιμη δεν θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με διατάξεις ανήλικου τέκνου γιατί δεν θα έχει 25ετία το 2012, αλλά 22 έτη επειδή η προϋπηρεσία των 3 ετών δεν θα θεωρηθεί συντάξιμη στο Δημόσιο. Η εν λόγω ασφαλισμένη, για να βγεί στη σύναξη με διατάξεις ανήλικου παιδιού, θα πρέπει να αναγνωρίσει πλασματικό χρόνο.

Διευκρινίσεις για το θέμα αυτό έδωσε το υπουργείο Εργασίας στη Βουλή μέσω απάντησης του υφυπουργού Π. Τσακλόγλου σε ερώτηση του βουλευτή Ν.Δ, Θ. Καράογλου που αφορούσε επιλαχόντες σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. 

Στην απάντηση αναφέρονται τα εξής: “Με το άρθρο 28 του ν. 4440/2016 αναγνωρίστηκε για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη στους επιλαχόντες του πανελλήνιου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. του έτους 1995, το χρονικό διάστημα από 01.01.1997 έως την ημερομηνία διορισμού τους σε κενές ή συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις φορέων του δημοσίου. Ωστόσο, η μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση ενός χρόνου δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως και την αναγνώρισή του ως συντάξιμου.

Oι χρόνοι που αναγνωρίζονται ως συντάξιμοι από το Δημόσιο προβλέπονται ρητώς και περιοριστικώς στην ισχύουσα συνταξιοδοτική νομοθεσία (Π.Δ. 169/2007, όπως ισχύει). Σύμφωνα δε με τις γενικές αρχές της ασφαλιστικής/συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, για να θεωρηθεί ένας χρόνος ως συντάξιμος, προκειμένου να θεμελιωθεί σχετικό δικαίωμα, θα πρέπει να υφίσταται ασφάλιση και κατ’ επέκταση καταβολή των προβλεπόμενων ασφαλιστικών εισφορών. Στην προκειμένη περίπτωση, η αναγνώριση του ν. 4440/2016 αφορά δικαιώματα μισθολογικής και βαθμολογικής φύσης και είναι διάφορη κάθε συνταξιοδοτικής αναγνώρισης.

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον οι αιτούντες είχαν εργασθεί και ασφαλισθεί κατά το προγενέστερο του διορισμού τους χρονικό διάστημα, ο χρόνος αυτός θα συνυπολογιστεί για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης”.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ