Νέα τροπή έλαβε η εξέταση των βίντεο από τις κάμερες καταγραφής στη σήραγγα του Πλαταμώνα και τη σήραγγα των Τεμπών και τα οποία προέρχονται από το Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης, τα οποία παρέδωσε στις εισαγγελικές αρχές η εταιρεία Interstar, η οποία διαχειρίζεται την επιτήρηση του τροχαίου υλικού και των υποδομών του δικτύου του ΟΣΕ.
Και αυτό γιατί ο εφέτης ανακριτής διέταξε και την έφοδο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών στο χώρο της εταιρείας στη Ραψάνη, καθώς και στα κεντρικά της γραφεία στη Μεταμόρφωση Αττικής, με τους συγγενείς των θυμάτων να σημειώνουν ότι αυτό έγινε με μεγάλη καθυστέρηση και ότι μέχρι τώρα δεν είχε λάβει καμία πρωτοβουλία.
Τι κατάσχεσαν οι Αρχές
Στα γραφεία της Μεταμόρφωσης, οι αστυνομικοί που βρέθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας 10 Φεβρουαρίου, προχώρησαν στην κατάσχεση 11 σκληρών δίσκων και τριών καταγραφικών μηχανημάτων από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Oι σκληροί δίσκοι που κατασχέθηκαν βρίσκονται ήδη στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας για να γίνει η αντιπαραβολή με τα βίντεο που είχαν κατατεθεί πριν από λίγες μέρες και να διαπιστωθεί η γνησιότητά τους.
Σύμφωνα με την εντολή του ειδικού εφέτη ανακριτή κ. Μπακαΐμη, οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες, Απόστολος Βασιλάκος και Σταύρος Μπατζόπουλος, καλούνται το συντομότερο δυνατό λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης να πιστοποιήσουν αν τα βίντεο που κατατέθηκαν στην ανάκριση, όπου εμφανίζεται το εμπορικό τρένο πριν τη μοιραία σύγκρουση, είναι γνήσια, κι αν σε αυτά υπάρχει δεξαμενή η άλλοι βυτίο πάνω στο εμπορικό τρένο που να σχετίζεται με μεταφορά παράνομου υλικού.
Επίσης, ο κ. Μπακαΐμης αναμένεται να ζητήσει από τα στελέχη της ΔΕΕ να εξετάσουν αν τα βίντεο αυτά περιλαμβάνονταν στο αρχικό υλικό που είχε δοθεί από την Hellenic Train και τον ΟΣΕ στις Αρχές.
Όπως αποκάλυψε ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, η ΕΛ.ΑΣ. με τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών θα αξιολογήσει αν πράγματι είχε διατηρηθεί στον σκληρό δίσκο το συγκεκριμένο υλικό ή αν μπορεί να είναι σκηνοθετημένο, ενώ οι δικαστικοί πραγματογνώμονες θα εξετάσουν το υλικό για να δουν αν αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία του Intercity τη μοιραία εκείνη νύχτα.
Κατάσχεση με καθυστέρηση δύο ετών
Ωστόσο, αυτό που τονίζει η πλευρά των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών είναι ότι χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα για να διατάξει την κατάσχεση στοιχείων ο εφέτης ανακριτής.
«Η κατάσχεση οπτικού υλικού στη συγκεκριμένη εταιρεία έγινε για πρώτη φορά χθες (σ.σ. Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου)» δήλωσε ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της αδικοχαμένης Μάρθης. Όπως τόνισε, μέχρι στιγμής όποιο υλικό είχε δοθεί στις Αρχές, είχε αποσταλεί από την Interstar στον εφέτη ανακριτή.
«Δεν είμαι ικανοποιημένος από τον τρόπο της ανάκρισης στην υπόθεση» συμπλήρωσε ο κ. Ψαρόπουλος, τονίζοντας ότι «το υλικό ακόμα και αν θεωρηθεί γνήσιο δεν απαντά όχι μόνο στα αίτια της φωτιάς και της ανάφλεξης, αλλά και στο πού, πότε και τι φορτώθηκε στην εμπορική αμαξοστοιχία στον σταθμό της Θεσσαλονίκης, γιατί δεν υπάρχει υλικό από εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης».
Ακόμα, ο Αντώνης Ψαρόπουλος σημείωσε ότι ακόμα δεν έχει απαντηθεί τι ώρα ξεκίνησε το δρομολόγιό της η εμπορική αμαξοστοιχία 63503, τονίζοντας ότι υπάρχουν αμφιλεγόμενες καταθέσεις και στοιχεία. «Ενώ έπρεπε να ξεκινήσει στις 21:00, ξεκίνησε με 40 λεπτά καθυστέρηση» πρόσθεσε.
«Οι απαντήσεις που δίνονται, έρχονται από άτομα που θα έπρεπε να είναι ελεγχόμενοι και ίσως σύντομα να είναι και κατηγορούμενοι» κατέληξε ο κ. Ψαρόπουλος.
Δεν απαντούν στα αίτια της πυρκαγιάς
Όπως υπογραμμίζουν οι πραγματογνώμονες των οικογενειών των θυμάτων, τα βίντεο που παρουσιάζει η Interstar, δεν απαντούν στο βασικότερο ερώτημα που έχει τεθεί από πλευράς τους: σε τι οφείλεται η έκρηξη και η πυρκαγιά που ακολούθησε μετά την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων.
«Τα τρία βίντεο που έχουν καταγράψει τη σύγκρουση και την έκρηξη των τρένων είναι τα μοναδικά πραγματικά και αντικειμενικά στοιχεία της τραγωδίας» σημείωσε ο πραγματογνώμονας της ΕΔΑΠΟ, Κώστας Λακαφώσης, μιλώντας στο MEGA.
«Είναι το μοναδικό πραγματικό και αντικειμενικό δεδομένο πάνω στο οποίο μπορούμε να βασιστούμε για να κάνουμε υπολογισμούς και να αποδείξουμε πράγματα» συμπλήρωσε ο κ. Λακαφώσης, εξηγώντας ότι οι υπόλοιπες αναλύσεις παρουσιάζουν «κενά» καθώς δεν έγιναν όπως έπρεπε.
Αναφορικά με την έρευνα για τα αίτια της φωτιάς ο Κώστας Λακαφώσης εξήγησε ότι χρησιμοποιώντας τα δεδομένα των βίντεο έχουν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές και έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένη ποσότητα και είδος καυσίμου. «Αν αυτή την ποσότητα δεν μπορούμε να τη βρούμε στα επίσημα δεδομένα του τρένου, τότε σημαίνει ότι συμβαίνει κάτι άλλο» συμπλήρωσε.
«Εμείς αναζητούμε κάτι που σε ποσότητα κυμαίνεται σε 3 – 3,5 τόνους, θα γνωρίζουμε ακριβώς σε λίγες ημέρες, μιας και η δοκιμές στα υπολογιστικά μοντέλα διαρκούν περίπου 40 ώρες η κάθε μία» πρόσθεσε ο Κώστας Λακαφώσης.
Πηγή: in.gr