Στην ανάπτυξη προβληματισμού γύρω από τις διαφορετικές μορφές υποστήριξης των εκπαιδευτικών επικεντρώνεται το γλωσσολογικό συνέδριο Τζαρτζάνεια 2025, που θα διεξαχθεί στον Τύρναβο.
Το Συνέδριο πραγματοποιείται στο φόντο θεσμικών αλλαγών όπως τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε μια κοινωνική συνθήκη όπου η ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής αλληλεπίδρασης ενώ διαρκώς αναδεικνύονται οι όλο και πιο διαφοροποιημένες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα είτε στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται να αντιμετωπίσουν μια σειρά από προκλήσεις: να γνωρίζουν τις τελευταίες τάσεις στη γλωσσική διδασκαλία, να εξοικειώνονται με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο και να βρίσκουν τρόπους να προσαρμόζουν το γλωσσικό μάθημα σε αυτές, να είναι σε θέση να κατανοούν το κοινό της τάξης τους και να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του, να αισθάνονται επαρκείς και αποτελεσματικοί σε αυτό που κάνουν, να ανταποκρίνονται σε διαδικασίες αξιολόγησης.
Tο γλωσσολογικό συνέδριο στα Τζαρτζάνεια 2025 διοργανώνεται για έβδομη φορά στον Τύρναβο στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2025. Η διοργάνωση του Συνεδρίου γίνεται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Τυρνάβου, του Εργαστηρίου Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Συνδέσμου Φιλολόγων νομού Λάρισας.
Τα μέλη της ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας καλούνται να υποβάλουν προτάσεις εισηγήσεων για παρουσίαση έως τις 27 Απριλίου 2025. Οι προτάσεις των εισηγήσεων (15´+5΄για ερωτήσεις/συζήτηση) θα παρουσιάζουν κατά προτίμηση ερευνητικά αποτελέσματα και θα αξιολογηθούν ανώνυμα από τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής ως προς τη συνάφειά τους με τη θεματική του συνεδρίου, τη σαφήνεια των στόχων, τη μεθοδολογική επάρκεια και την πρωτοτυπία τους.
Κάθε σύνεδρος μπορεί να συμμετάσχει με μία ατομική εισήγηση ή με μία σε συνεργασία. Παράλληλα, με στόχους την επίτευξη ενός ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στους διάφορους φορείς εκπαίδευσης και την ανάδειξη των βιωμάτων των εκπαιδευτικών προβλέπεται να διοργανωθεί έκθεση με θέμα: «Εμπειρίες επιμόρφωσης: H φωνή των εκπαιδευτικών».
Στην έκθεση καλούνται οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα στην πρωτοβάθμια (Nηπιαγωγείο και Δημοτικό) και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να καταθέσουν με δημιουργικούς τρόπους, προσωπικά βιώματα, απόψεις, συναισθήματα κ.ά. από τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες επιμόρφωσης. Ενδεικτικά, μπορούν να κατατεθούν γραπτές αφηγήσεις, video, podcast, προτάσεις για δρώμενα, εικαστικές δημιουργίες κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην έκθεση θα πρέπει να στείλουν τις ολοκληρωμένες δημιουργίες τους έως τις 18 Μαΐου 2025 ώστε να κριθούν από επιτροπή. Οι προτάσεις που θα εγκριθούν θα περιληφθούν στην έκθεση και θα εμφανιστούν σε διακριτό χώρο στον τόμο των πρακτικών, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Η επιστημονική επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα παρατηρήσεων και προτάσεων για διορθώσεις και επανυποβολή, όπως αντίστοιχα προβλέπεται για τις περιλήψεις που θα υποβληθούν στα 7α Τζαρτζάνεια.
Οι εκπαιδευτικοί των οποίων οι δημιουργίες θα γίνουν αποδεκτές, θα πρέπει να παρευρίσκονται στο Συνέδριο. Η συμμετοχή στην έκθεση δεν αποκλείει τη δυνατότητα υποβολής περίληψης για παρουσίαση στα 7α Τζαρτζάνεια. Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν για ομιλητές/ομιλήτριες και ακροατές/ακροάτριες. Λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή του Συνεδρίου (διαμονή, μετακινήσεις, παράλληλες πολιτισμικές εκδηλώσεις και άλλες πρακτικές πληροφορίες) θα ανακοινωθούν στις αρχές Σεπτεμβρίου 2025. Για πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Συνεδρίου: https://tzartzaneia.tirnavos.gr/.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr