Πλώρη για… Ευρώπη έβαλε ρωσικό πλοίο που μετέφερε όπλα από τη Βόρεια Κορέα!

Πλώρη για… Ευρώπη έβαλε ρωσικό πλοίο που μετέφερε όπλα από τη Βόρεια Κορέα!

Είναι ένα πλοίο με ρωσική σημαία και πλήρωμα, στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις τόσο από την ΕΕ όσο και από τις ΗΠΑ για μεταφορά όπλων από τη Βόρεια Κορέα. Ξεκίνησε το ταξίδι του από το Βλαδιβοστόκ, στη ρωσική Απω Ανατολή, τον περασμένο μήνα, παρέλαβε φορτίο σε ένα λιμάνι κοντά στη Σαγκάη και μόλις πρόσφατα εισήλθε στη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ – η πρώτη φορά που ένα πλοίο το οποίο εμπλέκεται σε διακίνηση όπλων για λογαριασμό της Πιονγκγιάνγκ θα εισέλθει σε ευρωπαϊκά ύδατα.

Το «Maia-1» εντοπίστηκε προχθές από την ερευνητική ομάδα Open Source Centre (OSC) αγκυροβολημένο έξω από τη νότια είσοδο της βασικής υδάτινης οδού που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη. Ο εξειδικευμένος ιστότοπος MarineTraffic, όμως, το έδειχνε χθες το απόγευμα στη Μεσόγειο, ανοιχτά του Πορτ Σαΐντ. Ο δηλωμένος προορισμός του είναι ένα ρωσικό λιμάνι στις ακτές της Βαλτικής, όπου η Μόσχα κατασκευάζει μια εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τους «Financial Times», το συγκεκριμένο πλοίο – όπως και καμιά εικοσαριά άλλα – ανήκει στην MG-Flot, μια εταιρεία στην οποία επίσης έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την ΕΕ, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και άλλους. Στον κατάλογο των κυρώσεων που κατέθεσε, η ΕΕ το χαρακτηρίζει κομμάτι «ενός δικτύου στρατιωτικών μεταφορών από ρωσικά φορτηγά πλοία». Σύμφωνα με την OSC, το «Maia-1» πραγματοποίησε τουλάχιστον εννέα ταξίδια στη Βόρεια Κορέα από τον Οκτώβριο του 2023 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024.

«Είναι ένα σκάφος που έχει κατονομαστεί από την Ομάδα Εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για τη Βόρεια Κορέα και έχει τιμωρηθεί από πολλές κυβερνήσεις για τη συμμετοχή του στη μεταφορά βορειοκορεατικών πυρομαχικών στη Ρωσία», δήλωσε ο Τζο Μπερν, ανώτερος αναλυτής της OSC.

Η άφιξη αυτού του πλοίου σε ευρωπαϊκό έδαφος – και η μετέπειτα πιθανή διέλευσή του από ύδατα κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένης της Δανίας – συνιστά μια νέα πρόκληση για την ήπειρο, την ώρα που οι ηγέτες της εξετάζουν πόσο μακριά είναι διατεθειμένοι να φτάσουν προκειμένου να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την Ουκρανία. «Μία πρόκληση για το δυτικό σύστημα κυρώσεων», που «δοκιμάζει την αποφασιστικότητά τους να αναλάβει δράση», τη χαρακτήρισε ο Τζο Μπερν.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_middle_2”); });

Φυσικό αέριο

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(“300x250_m2”); });

Σύμφωνα πάντα με την OSC, μεγάλα αντικείμενα φαίνεται να φορτώθηκαν στο πλοίο όταν βρισκόταν στο Λιμάνι Εξοπλισμού Ζανγκτζιαγκάνγκ μεταξύ 11 και 16 Ιανουαρίου: η συγκεκριμένη εγκατάσταση έχει συνδεθεί με προσπάθειες αποφυγής των κυρώσεων για την προμήθεια εξοπλισμού σε ρωσικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οι δορυφορικές εικόνες που συνέλεξε η OSC δείχνουν το σκάφος να φορτώνεται με αντικείμενα τα οποία στη συνέχεια καλύφθηκαν με μουσαμάδες για το ταξίδι. Από τότε που έφυγε από την Κίνα, πλέει σε μεγάλο βαθμό με τον αναμεταδότη AIS ενεργοποιημένο.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χωρίς ίχνος ντροπής

Χωρίς ίχνος ντροπής

Η αλήθεια είναι πως την ιδέα, την είχε πρώτος ο ίδιος ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Τη συζήτησε…