Η Καρίνα Κανελλάκη διευθύνει τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης

kanellaki_2

Οι Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής αρχιμουσικοί οι οποίοι έχουν καταφέρει να φτάσουν στο πόντιουμ της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νέας Υόρκης είναι ελάχιστοι. Χρειάστηκαν πολλές δεκαετίες μετά τον εμβληματικό Δημήτρη Μητρόπουλο (1896-1960), ο οποίος υπήρξε για έντεκα χρόνια από το 1949 έως το 1960 ο μουσικός διευθυντής της ορχήστρας, για να έρθει το πλήρωμα του χρόνου για κάτι τέτοιο. Από το 2013 ξεκίνησε η σχέση του ομογενούς αρχιμουσικού Κωνσταντίνου Κιτσόπουλου με την ορχήστρα, ενώ το 2016 ανέβηκε στο πόντιουμ της ιστορικής ορχήστρας και ο κορυφαίος Έλληνας μουσικός, βιολονίστας και αρχιμουσικός, Λεωνίδας Καβάκος.

Τον προηγούμενο Απρίλη η νεαρή, αλλά ήδη καταξιωμένη, με πολλές διεθνείς διακρίσεις και παρουσία και στην Ευρώπη, αρχιμουσικός Καρίνα Κανελλάκη, έγινε η πρώτη γυναίκα με ελληνική καταγωγή που διηύθυνε τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές. Η Καρίνα Κανελλάκη επανήλθε και φέτος στη Νέα Υόρκη, την εβδομάδα που μας πέρασε για μια σειρά συναυλιών με την ορχήστρα.

Για την ίδια αυτή η εμφάνιση είναι, όπως έγραψαν πέρσι οι «New York Times», και ένα είδος επιστροφής στη γενέτειρά της, αφού η νεαρή αρχιμουσικός μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη. H επίσης μουσικός μητέρα της Sheryl κατάγεται από το Tennessee. O πατέρας της είναι ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Martin Canellakis, με μεγάλη καριέρα στις ΗΠΑ. Ο Martin Canellakis γεννήθηκε στην Κίνα και είναι ελληνικής και ρωσοεβραϊκής καταγωγής, μεγάλωσε πρώτα στην Αυστραλία και αργότερα στη Γαλλία, όπου πραγματοποίησε και τις πρώτες του σπουδές στη μουσική προτού πάει στη Νέα Υόρκη και τη διακεκριμένη ακαδημία Juilliard School of Music.

Η Καρίνα Κανελλάκη (Karina Canellakis) σπούδασε αρχικά βιολί στο διακεκριμένο Curtis Institute της Φιλαδέλφεια, μεταξύ άλλων με την διακεκριμένη σολίστ Ida Kavafian. Στη συνέχεια, η Κανελλάκη είχε μια σχετικά σύντομη καριέρα ως βιολονίστα σε ορχήστρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Το 2011 ξεκίνησε τις σπουδές της στη διεύθυνση ορχήστρας στο επίσης κορυφαίο Juilliard School της Νέας Υόρκης. Το 2014 αντικατέστησε τον Jaap van Zweden στο Ντάλας στην Όγδοη του Σοστακόβιτς χωρίς μάλιστα πρόβα, ενώ το 2015 με την Chamber Orchestra of Europe αντικαθιστώντας και πάλι την τελευταία στιγμή τον σπουδαίο Nikolaus Harnoncourt (1929-2016) έκανε το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο. Το 2016 κέρδισε το Georg Solti Conducting Award. Από τότε η πορεία της είναι εντυπωσιακή, αφού έχει διευθύνει μια σειρά σπουδαίες ορχήστρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ, ανάμεσά τους τη Συμφωνική της Βοστώνης, τη Συμφωνική του Σικάγου και την Ορχήστρα του Cleveland. Το 2018 έγινε η πρώτη γυναίκα αρχιμουσικός που διηύθυνε στην απονομή των βραβείων Νόμπελ τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Στοκχόλμης.

Είναι από το 2019 η μόνιμη αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας και ζει με την οικογένειά της στην Ολλανδία, ενώ είναι και η Πρώτη Επισκέπτης Μαέστρος της επίσης διακεκριμένης Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Λονδίνου.

Το πρόγραμμα της φετινής της εμφάνισης στη Νέα Υόρκη ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά σε έργα του εικοστού αιώνα, με την αρχιμουσικό να έχει μια εκλεκτική συγγένεια με μοντερνιστικά αλλά και σύγχρονα έργα.

Πηγή: Εθνικός Κήρυκας

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ