Facebook: Πώς διατηρεί τους νέους στην πλατφόρμα Marketplace –

Facebook: Το Project Ghostbusters και η υποκλοπή δεδομένων του Snapchat - Οικονομικός Ταχυδρόμος

Η επιρροή του Facebook, σαν πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παραμένει ισχυρή παγκοσμίως, ωστόσο οι νεότερες ηλικίες φαίνεται να είναι λιγότερο… συνδεδεμένες. Μόνο το 32% των εφήβων στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί σήμερα το Facebook, από 71% το 2014, σύμφωνα με μια μελέτη της Pew Research του 2024.

Ωστόσο, η πλατφόρμα μεταπωλήσεων του Facebook, το Marketplace, παραμένει ένας σοβαρός λόγος που οι νεότερες ηλικίες παραμένουν.

«Χρησιμοποιώ το Facebook μόνο για το Marketplace», δήλωσε στο CNBC η Μίρκα Αρεβάλο, φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο. «Μπαίνω γνωρίζοντας τι θέλω, όχι απλώς κάνοντας περιήγηση».

Το Facebook Marketplace, το οποίο ξεκίνησε το 2016, έχει εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες επιτυχίας της Meta. Με 1,1 δισεκατομμύριο χρήστες σε 70 χώρες, ανταγωνίζεται το eBay και το Craigslist, σύμφωνα με το BusinessDasher, πλατφόρμα σύγκρισης τιμών.

Το Marketplace δραστηριοποιείται στην ακμάζουσα αγορά μεταπώλησης, η οποία αναμένεται να φτάσει τα 350 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027

«Το Marketplace είναι η υπαίθρια αγορά του Διαδικτύου», δήλωσε ο Τσαρλς Λίντσεϊ, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο. «Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος επιχειρήσεων ουσιαστικά από καταναλωτές-σε-καταναλωτές».

Σε αντίθεση με το eBay ή το Etsy, το Marketplace δεν χρεώνει τέλη καταχώρισης και οι τοπικές παραλαβές βοηθούν στην αποφυγή του κόστους αποστολής, σύμφωνα με το Κέντρο βοήθειας του Facebook.

«Στους πωλητές αρέσει το γεγονός ότι το Marketplace δεν έχει χρεώσεις», δήλωσε στο CNBC η Τζάσμιν Ένμπεργκ, Αντιπρόεδρος και Κύριος Αναλυτής στο eMarketer. «Η εισαγωγή τελών θα μπορούσε να σπρώξει τους χρήστες αλλού».

Το Marketplace δραστηριοποιείται επίσης στην ακμάζουσα αγορά μεταπώλησης, η οποία αναμένεται να φτάσει τα 350 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, σύμφωνα με το ThredUp.

«Οι νεότεροι αγοραστές έλκονται από την οικονομική προσιτότητα και τη βιωσιμότητα», δήλωσε η Γου-Κιούνγκ Σεόκ, καθηγητής στο College of Family and Consumer Sciences στο Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια. Το Marketplace προσφέρει και τα δύο.

Ενώ το Facebook δεν χρεώνει τέλη καταχώρισης, παίρνει ένα ποσοστό 10% από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας αποστολής του

Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι η εμπιστοσύνη. Τα προφίλ των χρηστών στο Facebook κάνουν τις συναλλαγές να αισθάνονται πιο ασφαλείς από ό,τι σε ανώνυμες πλατφόρμες όπως το Craigslist, σύμφωνα με τη Σεόκ.

Τον Ιανουάριο του 2025, το eBay συνεργάστηκε με το Facebook Marketplace , επιτρέποντας σε επιλεγμένες καταχωρίσεις eBay να εμφανίζονται στο Marketplace στις ΗΠΑ, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι αυτό θα οδηγήσει σε επιπλέον 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις για το eBay μέχρι το τέλος του 2025, σύμφωνα με την Wells Fargo.

«Αυτή η συνεργασία ενισχύει τον αριθμό των αγοραστών και των πωλητών», δήλωσε η Ένμπεργκ. «Θα μπορούσε επίσης να λύσει ορισμένα από τα ζητήματα εμπιστοσύνης του Marketplace». Ενώ το Facebook δεν χρεώνει τέλη καταχώρισης, παίρνει ένα ποσοστό 10% από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας αποστολής του, σύμφωνα με το Κέντρο βοήθειας του Facebook.

Το Marketplace δεν είναι μια σημαντική πηγή άμεσων εσόδων, αλλά κρατά τους χρήστες αφοσιωμένους. «Είναι ένα από τα μέρη του Facebook με τα λιγότερο έσοδα», είπε η Ένμπεργκ. «Αλλά φέρνει αφοσίωση, την οποία εκτιμούν οι διαφημιστές».

Η Meta βασίζεται σε διαφημίσεις για πάνω από το 97% των εσόδων της 164,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024. «Το Marketplace βοηθά τη Meta να αποδείξει ότι οι νεότεροι χρήστες εξακολουθούν να συνδέονται», δήλωσε Ένμπεργκ. «Ακόμα κι αν αγοράζουν και πουλάνε αντί να κάνουν κύλιση».

Διατηρώντας την αφοσίωση των χρηστών, το Marketplace διαδραματίζει βασικό ρόλο στη μακροπρόθεσμη στρατηγική του Facebook, διασφαλίζοντας ότι η πλατφόρμα παραμένει σχετική σε ένα μεταβαλλόμενο ψηφιακό τοπίο.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ