Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των ειδικών για την αξιολόγηση της αναγνωστικής ευχέρειας των παιδιών.

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μίνα Μαυρογιάννη, παρουσιάζει μια ψηφιακή μέθοδο για την διάγνωση  της δυσλεξίας.

O Βασίλης Ανδρεαδάκης, ερευνητής Μεθόδου Eye Radar, Μηχανικός Επικοινωνιών, αναφορικά με την μέθοδο της Τάχιστης Αξιολόγησης Δυσλεξίας & Ανωμαλιών της Ανάγνωσης (RADAR) εξηγεί πως η μέθοδος βοηθά στην αξιολόγηση της αποκωδικοποίησης των λέξεων που περνούν μπροστά από τον οφθαλμό.

Εξετάζονται παιδιά από την τρίτη δημοτικού και καλούνται να διαβάσουν σιωπηλά ένα κείμενο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν δυσκολίες στην ανάγνωση, στην κατανόηση των λέξεων. Πρόκειται για ένα εργαλείο που αποτυπώνει τις κινήσεις του ματιού και διακρίνει τις διάφορες δυσκολίες και τον βαθμό τους. Που ακριβώς εντοπίζονται οι δυσκολίες για κάθε παιδί, γιατί δεν έχουν όλα το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Επίσης, η δυσλεξία δεν πρέπει να συγχέεται με άλλες μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες προκύπτουν από αδυναμίες στην όραση, στην ακοή, από προβλήματα νοημοσύνης ή από ελλιπή εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεαδάκη, η διαδικασία της εξέτασης ενός παιδιού μπορεί να διαρκέσει από 10 λεπτά έως και λίγο περισσότερο από ένα ημίωρο. Ακολούθως, έχοντας εντοπιστεί το ακριβές πρόβλημα, αναλαμβάνουν ειδικοί παιδαγωγοί και λογοθεραπευτές.

Κατά την παραμονή τους στην Λάρισα η ομάδα που εφαρμόζει την μέθοδο διαπίστωσε ότι υπήρχαν μαθητές με προβλήματα τα οποία οι γονείς αγνοούν και συνήθως τα αποδίδουν στην συμπεριφορά των παιδιών τους.  

«Δεν πρέπει να συσχετίζεται η δυσλεξία με το επίπεδο εξυπνάδας» και μπορεί συχνά η ελλειμματική προσοχή να ευθύνεται για χαμηλές επιδόσεις, ωστόσο, η σχέση μεταξύ ανάγνωσης και προσοχής είναι υπαρκτή. Καθώς η ανάγνωση απαιτεί την αλληλεπίδραση πολλών ικανοτήτων, η βλάβη κάποιας από αυτές μπορεί να οδηγήσει σε δυσλεξία. Επομένως, η διάγνωση πρέπει να διαφοροποιεί διάφορα είδη δυσλεξίας. Τα παιδιά διαγιγνώσκονται ως δυσλεξικά όταν πλέον φτάσουν στο σχολείο και διαπιστωθεί ότι η αναγνωστική τους επίδοση είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που θα αναμενόταν για το μορφωτικό τους επίπεδο και δεν μπορεί να εξηγηθεί από αισθητηριακό, νευρολογικό ή ψυχιατρικό έλλειμμα ή από χαμηλό IQ.

Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα μεγάλο αριθμό μαθητών και γονέων, ενώ βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια βαθμίδα. Έχουν παρουσιαστεί  διάφορες  θεωρίες για να εξηγήσουν την φύση της δυσλεξίας, αλλά τα αίτια της παραμένουν ασαφή. Καθώς η ατρακτοειδής έλικα, όπου φαίνεται ότι εδράζεται το πρόβλημα συνεχίζει να αναπτύσσεται έως την ενηλικίωση, η έγκαιρη διάγνωση και θεραπευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ξεπεράσει το πρόβλημα. Αρκεί κάποιες δυσκολίες προσαρμογής στην πολύ μικρή ηλικία να μην αποδοθούν σε δύσκολο ή επιθετικό χαρακτήρα. Κάθε παιδί αντιδρά με τον δικό του τρόπου στην απομόνωση.

Τι ακριβώς βιώνουν τα παιδιά σε ένα περιβάλλον το οποίο το αντιλαμβάνονται με διαφορετικό τρόπο; Μοναξιά, θλίψη, κυρίως γιατί δεν εξαρτάται από αυτά να ενταχθούν χωρίς την ανάλογη βοήθεια.  

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ