Μικρή υποχώρηση του πληθωρισμού στο 2,5% τον Φεβρουάριο

Μικρή υποχώρηση του πληθωρισμού στο 2,5% τον Φεβρουάριο

Ελαφρώς πτωτική τάση έδειξε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο, με τις τιμές των τροφίμων να διατηρούνται σχεδόν αμετάβλητες αλλά και με ανατιμήσεις πολλαπλάσιες του μέσου ρυθμού σε μία σειρά κατηγορίες, όπως η στέγαση, η ένδυση, το φυσικό αέριο και τα ξενοδοχεία.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) παρουσίασε τον Φεβρουάριο αύξηση 2,5% σε σύγκριση με τον δείκτη ένα χρόνο νωρίτερα, επιβραδύνοντας από το 2,7% του Ιανουαρίου.

Στη σύγκριση Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου ο ΔΤΚ εμφάνισε  μείωση 0,1%, μετά τη μηναία μείωση κατά 0,7% στη σύγκριση Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου.

Όπως προαναφέρθηκε, η κατηγορία Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά παρουσίασε οριακή αύξηση κατά 0,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ωστόσο η Ένδυση και υπόδηση ήταν αυξημένη κατά 6,4%, η Στέγαση κατά 5,1%, τα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια κατά 5,5% και η υγεία κατά 3,4%.

Σε επιμέρους αγαθά, οι τιμές του φυσικού αερίου παρουσιάζουν εκρηκτική αύξηση κατά 41,1% από ένα χρόνο νωρίτερα, με τα Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία στο +17,5%, τη Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο στο +10,8% και τα Ασφάλιστρα υγείας στο +7%.

Την ίδια ώρα, οι τιμές του ελαιόλαδου ήταν ισχυρά μειωμένες κατά 16,9%,  αν και στα Άλλα βρώσιμα έλαια παρουσίασαν αύξηση κατά 11%.

Ετήσια σύγκριση

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,5% τον Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια (γενικά), άλλα βρώσιμα έλαια, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά κατεψυγμένα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αλλαντικά, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λοιπά τρόφιμα.

• 2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 5,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

• 3,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.

• 1,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

• 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 5,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. 

Μηνιαία σύγκριση

Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 5,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

• 1,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.  Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. 

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 0,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία.

• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. 

* Δείτε αναλυτικά την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ δεξιά στη στήλη Σχετικά Αρχεία

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ