Του Γιώργου Σκορδίλη
Πριν από έναν μήνα, η Υπηρεσία Τελωνείων και Εμπορίου των ΗΠΑ (USTR) παρουσίασε μια πρόταση που στοχεύει τα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα.
Ένα από τα βασικά σημεία της πρότασης αυτής περιλάμβανε την επιβολή χρέωσης 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε εισερχόμενο πλοίο κοντέινερ στις ΗΠΑ, ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας ή σημαίας.
Ενώ η USTR αναζητά αυτήν τη στιγμή δημόσια σχόλια για την πρόταση, που λήγουν στις 24 Μαρτίου, το 37,8% του ενεργού στόλου κοντέινερ κατασκευάστηκε σε κινεζικά ναυπηγεία.
Επιπλέον, το τρέχον βιβλίο παραγγελιών κοντέινερ, που περιλαμβάνει σχεδόν 800 πλοία με συνολική χωρητικότητα άνω των 9 εκατ. teu, έχει πάνω από το 70% των παραγγελιών του τοποθετημένες σε κινεζικά ναυπηγεία.
Από τα 10 μεγαλύτερα ναυπηγεία ως προς τις παραγγελίες πλοίων, τα 7 βρίσκονται στην Κίνα.
Αναλυτικά και ανά εταιρία, στην Κίνα είναι ναυπηγημένο:
-Το 59,9% ή 305 πλοία της COSCO
-Το 41% ή 265 πλοία της CMA CGM
-To 24% ή 211 πλοία της MSC
-Το 26,9% ή 197 πλοία της AP Moller
-Το 23,1% ή 69 πλοία της Hapag Lloyd
– Το 26,4% ή 68 πλοία της ΟΝΕ
-Το 59,8% ή 57 πλοία της PLI
-Το 59,4% ή 57 πλοία της X-Press Feeders
-To 96,6% ή 57 πλοία της Zhouggu Logistics
-Το 43,1% ή 56 πλοία της ZIM Lines
Επίσης, σχεδόν κατά 100% επηρεάζονται οι κινεζικές εταιρίες Ningbo Ocean (98%) και η Antong (98%). Η εταιρία, η οποία εμφανίζεται να επηρεάζεται το λιγότερο από τα νέα μέτρα είναι η Evergreen Line στην οποία μόνο το 15,9% του στόλου της ή 36 πλοία, έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα.
Πηγή: capital.gr