Σε έναν κόσμο όπου η ταχύτητα και η ευκολία είναι πρωταρχικής σημασίας για τους πελάτες, οι πάροχοι υπηρεσιών logistics στρέφονται σε αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική «πολύ εκτεταμένα» στις αποθήκες της, δήλωσε ο Χαβιέ Μπιλμπάο Ουζκιάνo, της DHL Supply Chain, μιλώντας στο CNBC.
«Δεν αντικαθιστά – συμπληρώνει τον άνθρωπο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε. «Υπάρχουν εργασίες … που προηγουμένως αναλάμβαναν οι άνθρωποι, οι οποίες είναι βαριές, είναι πολύ επαναλαμβανόμενες, και αυτές μεταφέρονται σε ρομπότ». Εργασίες όπως η μετακίνηση παλετών ή η εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, μαζί με πολλά άλλα μέρη των διαδικασιών αποθήκευσης της εταιρείας βοηθούνται πλέον από ρομπότ, πρόσθεσε ο Ουζκιάνo.
«Βλέπουμε τις αυτόνομες δυνατότητες να γίνονται όλο και περισσότερο διαθέσιμες, επιτρέποντας σε αυτά τα ρομπότ να κινούνται μόνα τους στην αποθήκη», είπε. «Δεν χρειάζεται να υπάρχουν gadgets στην αποθήκη για να μπορείτε να παρακολουθείτε πού κινούνται οι άνθρωποι … πού είναι οι χάρτες θερμότητας, [και] πού έχετε σημεία συμφόρησης».
«Η δύναμη της ρομποτικής μας δίνει ευελιξία», είπε, ειδικά γύρω από τις «αιχμές στην κίνηση που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των Black Friday και Cyber Monday».
Τεχνητή νοημοσύνη στην παράδοση τροφίμων
Η υπηρεσία διαδικτυακών παραγγελιών φαγητού Talabat, με έδρα το Ντουμπάι, εργάζεται επίσης για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης της. Η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως στη χρήση των προβλεπτικών ικανοτήτων της τεχνολογίας για να πείσει περισσότερους πελάτες να παραγγείλουν στην πλατφόρμα της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τομάσο Ροντρίγκεζ, μιλώντας σε μια εκδήλωση του CNBC.
«Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών που ανοίγουν την εφαρμογή μας κάθε μέρα καταλήγουν να μην παραγγέλνουν για οποιονδήποτε λόγο», δήλωσε ο Ροντρίγκεζ. «Τώρα, με την Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορείτε να πάτε πολύ βαθιά στο κάθε άτομο και να γνωρίζετε ακριβώς τι είναι πιο πιθανό να θέλει ή όχι αυτό το άτομο … και εκεί πραγματικά εστιάζουμε όλη μας την προσοχή αυτή τη στιγμή».
Αυτό έχει επιτρέψει στην εταιρεία να παρέχει καλύτερες συστάσεις σε πιθανούς πελάτες και να στοχεύει τους χρήστες με τις «σωστές προσφορές» ή άλλα κίνητρα, είπε.
Η εταιρεία πειραματίζεται επίσης με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών και ρομπότ για παραδόσεις, ωστόσο οι τοπικοί περιορισμοί μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο, δήλωσε ο Ροντρίγκεζ. Και οι δύο μέθοδοι απαιτούν επίσης κάποια προσπάθεια από τον πελάτη να παραλάβει τα προϊόντα, ενώ οι άνθρωποι μπορούν να παραδώσουν τα τρόφιμα απευθείας στην πόρτα του πελάτη.
«Είναι λίγο νωρίς ακόμα», δήλωσε ο Ροντρίγκεζ. «Πιστεύω [ότι] η ανθρώπινη αλληλεπίδραση εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική και δεν θα αντικατασταθεί για αρκετό καιρό».
Πηγή: ot.gr