Διεθνές συνέδριο «Θέατρο και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» στις 21, 22, 23 Μαρτίου στην Αθήνα – Το πρόγραμμα και η διαδικασία εγγραφής

212121

Σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο φοβικός στο διαφορετικό και βίαιος, μπορούν οι τέχνες και η εκπαίδευση να λειτουργήσουν ως ανάχωμα; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει το διεθνές συνέδριο «Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που πραγματοποιείται στην Αθήνα στις 21,22,23 Μαρτίου.

Το Συνέδριο φιλοξενείται στους χώρους του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου Παλλήνης.

Σκοπός της διεθνούς αυτής συνάντησης είναι η καταπολέμηση της ρητορικής του μίσους, της ξενοφοβίας και του ρατσισμού με οποιαδήποτε μορφή τους μέσω της ανάδυσης νέων εφαρμοσμένων καλλιτεχνικών πρακτικών που συνδέουν τη θεατρικότητα, την ενσώματη πρακτική και τις νέες οπτικοακουστικές τεχνολογίες με την παιδαγωγική και κοινωνική δράση.

-9 Κεντρικές ομιλίες

-37 Βιωματικά εργαστήρια

-55 Ανακοινώσεις & προβολές ταινιών (άρθρα γνώμης, έρευνες, παρουσιάσεις καλών πρακτικών, διδακτικών προτάσεων, καλλιτεχνικών δράσεων)

-9 Ομάδες Εργασίας/Θεματικά Τραπέζια

-Καλλιτεχνικά δρώμενα

-Προ /μετά συνεδριακές εκδηλώσεις σε διάφορες πόλεις

Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, πανεπιστημιακούς, ερευν*ήτριες, θεατροπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, καλλιτέχν*ιδες, φοιτ*ήτριες, εμψυχ*ώτριες ομάδων, κοινωνικούς επιστήμονες και σε όποι*α δραστηριοποιείται στο πεδίο της έρευνας και της πρακτικής των Παραστατικών Τεχνών στην Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν εμψυχ*ώτριες, καλλιτέχν*ιδες θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος, χορού/κίνησης καθώς και θεατροπαιδαγωγοί, κοινωνικοί και πολιτικοί επιστήμονες και ακαδημαϊκοί από περισσότερες από 20 χώρες.

Το Διεθνές Συνέδριο διερευνά τις δυνατότητες της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς για όλες τις μαθή*τριες, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ταυτότητα, ευαλωτότητα και εθνοτικό, πολιτισμικό, θρησκευτικό ή γλωσσικό υπόβαθρο.

Διαδικασία εγγραφής και προτεραιότητες

Στις κεντρικές ομιλίες, προφορικές ανακοινώσεις και στα δρώμενα δεν υπάρχει περιορισμός συμμετοχών αλλά για λόγους διευκόλυνσης της οργάνωσης παρακαλούμε φροντίστε για την εγγραφή σας το αργότερο έως τις 10 Μαρτίου. Όμως, οι θέσεις για τα εργαστήρια και τις ομάδες εργασίας είναι περιορισμένες και τηρείται σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία εγγραφής στο Συνέδριο.

Χαιρετισμοί-ομιλίες:

· Melissa Fleming, Βοηθός Γενική Γραμματέας του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Επικοινωνία (μαγνητοσκοπημένος χαιρετισμός):

· Maria Clara Martin, Αντιπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα

· John O’ Toole , Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης| Αυστραλία

· Sanjoy Ganguly, Ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Jana Sanskriti – Κέντρου Θεάτρου των Καταπιεσμένων | Δυτική Βεγγάλη, Ινδία

· Sanja Krsmanović Tasić, Πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού για το Θεάτρου στην Εκπαίδευσης (IDEA), Πρόεδρος του Εκτελεστικού Γραφείου της Παγκόσμιας Συμμαχίας για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση (WAAE),

· Κώστας Μάγος, Καθηγητής Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

· Κωστής Παπαϊωάννου, Διευθυντής «Σημείο για τη Μελέτη και Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς»

Τα θεματικά τραπέζια (δείτε ποιοι συμμετέχουν)

1. «Ορατές και αόρατες έμφυλες διακρίσεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλον: διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της συμπερίληψης»

2. «Η θεατρική αναπαράσταση της ετερότητας: η περίπτωση των Ρομά»

3. «Ταυτότητες, διαπολιτισμικότητα και θεατρικότητα: προκλήσεις, αντιφάσεις και αναστοχασμός»

4. «Δογματισμός, Θρησκευτικός Φονταμενταλισμός, Πολιτική και παραστατικές τέχνες»

5. «Συμπερίληψη προσφύγων στην εκπαίδευση»

6. «Διαμορφώνοντας αντιλήψεις για τους πρόσφυγες: ο ρόλος των ΜΜΕ και των τεχνών»

7. «Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη: Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά»

8. «Θέατρο-Παραστατικές Τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές»

9. «Παραστατικές τέχνες, εκπαίδευση και αναπηρία: προκλήσεις για τους καλλιτέχνες, τους εμψυχωτές και τους εκπαιδευτικούς»

Στηρίζουν:

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) – Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία |ΕΚΠΑ – Τμήμα Θεατρικών Σπουδών | ΕΚΠΑ – Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ΠΜΣ Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) – Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης | ΑΠΘ – Τμήμα Θεάτρου | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης | Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Τμήμα Θεατρικών Σπουδών | Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής | Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου | Πανεπιστήμιο Πατρών – Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου | Ankara University – Education Department, Τουρκία | Συμβούλιο της Ευρώπης – Τμήμα Ρομά και Περιπλανώμενων | UNICEF, Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland, Νορβηγία | Bundesverband Theaterpädagogik e.V. (German Association for Theatre Pedagogy – BUT), Γερμανία | La Transplanisphere (LT), Γαλλία | Ex-Quorum – Associação de Divulgação de Eventos Culturais (EQ), Πορτογαλία | Centre for Intercultural Dialogue Association (CID), Βόρεια Μακεδονία |Stadt Theatre Dortmund (STD), Γερμανία | Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο» | Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | ΣΗΜΕΙΟ για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς | Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας | ΚΑΡΠΟΣ – Κέντρο εκπαιδευτικών δράσεων και διαπολιτισμικής επικοινωνίας | “Σχολείο Παιχνιδιού” – Εργαστήρι Πολιτιστικής Εκπαίδευσης |UNIMA Hellas-Ελληνικό Κέντρο Κουκλοθεάτρου

Πληροφορίες:

Email: info@theatroedu.gr – Τηλ.:0030 2106541600

Αναλυτικό πρόγραμμα: www.theatroedu.gr

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ), σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

[1] Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει κάθε έμφυλη ταυτότητα.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ