Ταχύτερη υιοθέτηση σειράς σημαντικών ναυτιλιακών συμβάσεων του ΙΜΟ ζητούν…

Θετικά νέα στις Βρυξέλλες για την ελληνική ναυτιλία

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

Εκστρατεία ενημέρωσης για την “Προώθηση της Επικύρωσης Ναυτιλιακών Συμφωνιών” από τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ξεκινούν από κοινού το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η Διεθνής Ναυτιλιακή Επιτροπή (CMI).

Εδώ και πολλά έτη υπάρχει έκδηλη η ανησυχία ότι πολλές κυβερνήσεις δεν επικυρώνουν σημαντικές διεθνείς συμβάσεις, παρά την υιοθέτησή τους από τον IMO και άλλους διεθνείς κανονιστικούς οργανισμούς.

Για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, το ICS και το CMI επικαιροποίησαν από κοινού την εκστρατεία τους για να ενθαρρύνουν και να υποστηρίξουν τις κυβερνήσεις να επικυρώσουν αυτές τις συμβάσεις.

Η εκστρατεία εστιάζει στις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις που το ICS και το CMI θεωρούν εξαιρετικά σημαντικές για να επικυρωθούν από τις κυβερνήσεις ως ζήτημα επείγουσας ανάγκης.

Οι διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις που ενθαρρύνονται έντονα να επικυρωθούν από τις κυβερνήσεις από το ICS και το CMI ως επείγον προτεραιότητα είναι η Σύμβαση για την Αφαίρεση Ναυαγίων (Σύμβαση Ναϊρόμπι, 2007), το Πρωτόκολλο του 2010 για τη Διεθνή Σύμβαση περί Ευθύνης και Αποζημίωσης για Ζημιές που Συνδέονται με τη Μεταφορά Επικίνδυνων και Βλαβερών Ουσιών δια Θαλάσσης (HNS, 1996), η Σύμβαση για την Ασφαλή και Περιβαλλοντικά Υγιή Ανακύκλωση Πλοίων (Χονγκ Κονγκ, 2009), και η Σύμβαση του ΟΗΕ για τις Διεθνείς Επιπτώσεις των Δικαστικών Πωλήσεων Πλοίων, 2023 (Σύμβαση Πεκίνου).

Να σημειωθεί ότι η εκστρατεία του ICS/CMI για την προώθηση της επικύρωσης των συμφωνιών έχει την πλήρη υποστήριξη του ΙΜΟ, ο οποίος επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στην ανάγκη βελτίωσης της αποτελεσματικής εφαρμογής των υπαρχόντων ναυτιλιακών εργαλείων του, πέρα από την κρίσιμη λειτουργία του στη θέσπιση κανονισμών.

Η Kiran Khosla, Διευθύντρια του Νομικού Τμήματος του Διεθνούς ναυτιλιακού Επιμελητηρίου αναφερόμενη στο θέμα αυτό υπογράμμισε ότι “Ως παγκόσμια βιομηχανία, που ρυθμίζεται εκτενώς από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας και άλλους οργανισμούς του ΟΗΕ, η ανάγκη για τη διεθνή επικύρωση και εφαρμογή κανονισμών σε εθνικό επίπεδο είναι ζωτικής σημασίας. Σκοπός της εκστρατείας είναι οι μέλη του ICS και του CMI, που αντιπροσωπεύουν τις εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και τις εθνικές ενώσεις ναυτιλιακού δικαίου, αντίστοιχα, να συνεργαστούν με τις κυβερνήσεις τους για να τις πιέσουν να επικυρώσουν αυτές τις συμβάσεις όπου δεν ισχύουν ήδη.

Η βιομηχανία μας εξαρτάται από ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό σύστημα για να λειτουργεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Τα παγκόσμια πρότυπα πρέπει να εφαρμόζονται και να επιβάλλονται ομοιόμορφα σε όλο τον κόσμο, για να αποτραπούν σημαντικές προκλήσεις, όπως ένα σύστημα εθνικών κανονισμών που δεν είναι συνεκτικό και χαμηλότερα επίπεδα ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας. Είναι θεμελιώδες ότι οι ίδιοι κανονισμοί εφαρμόζονται σε όλα τα πλοία που συμμετέχουν στο διεθνές εμπόριο και ότι οι ίδιοι κανόνες ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιους κανονισμούς”.

Η Ann Fenech, Πρόεδρος του CMI, προσέθεσε: “Το CMI είναι ευτυχές που συνεργάζεται με το ICS και επανεκκινεί την εκστρατεία “Προώθηση Επικύρωσης Ναυτιλιακών Συμφωνιών”. Η σημερινή δύσκολη διεθνής κατάσταση και οι γεωπολιτικές εξελίξεις, καθιστούν πιο επιτακτική την ανάγκη, τώρα περισσότερο από ποτέ, οι ναυτιλιακοί νόμοι και κανονισμοί σε διάφορες δικαιοδοσίες να παρέχουν νομική σαφήνεια και ομοιομορφία.

Το CMI μέσω των εθνικών του ενώσεων ναυτιλιακού δικαίου, θα συνεχίσει να επικοινωνεί με τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς με στόχο την επίτευξη αυτών των στόχων, που αποτελούν την ίδια την ύπαρξη του CMI”.

Η εκστρατεία “Προώθηση Επικύρωσης Ναυτιλιακών Συμφωνιών” αναφέρει ποια είναι η κάθε σύμβαση, γιατί είναι σημαντική και ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις. Η νέα εκστρατεία υπογραμμίζει επίσης εργαλεία και κανονισμούς που θα ωφεληθούν από ευρύτερη επικύρωση, όπως η Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση των Υδάτων Πρόωσης Πλοίων (BWM, 2004) και το Πρωτόκολλο του 1997 της MARPOL (Παράρτημα VI – Πρόληψη της Ρύπανσης του Αέρα από Πλοία).

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ