Στο φόντο θεσμικών αλλαγών όπως τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε μια κοινωνική συνθήκη όπου η ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής αλληλεπίδρασης, ενώ διαρκώς αναδεικνύονται οι όλο και πιο διαφοροποιημένες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα, είτε στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται να αντιμετωπίσουν μια σειρά από προκλήσεις: να γνωρίζουν τις τελευταίες τάσεις στη γλωσσική διδασκαλία, να εξοικειώνονται με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο και να βρίσκουν τρόπους να προσαρμόζουν το γλωσσικό μάθημα σε αυτές, να είναι σε θέση να κατανοούν το κοινό της τάξης τους και να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του, να αισθάνονται επαρκείς και αποτελεσματικοί σε αυτό που κάνουν, να ανταποκρίνονται σε διαδικασίες αξιολόγησης.
Σε αυτό το πλαίσιο, το γλωσσολογικό συνέδριο Τζαρτζάνεια 2025 επικεντρώνεται στην ανάπτυξη προβληματισμού γύρω από τις διαφορετικές μορφές υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Οι προτάσεις για εισηγήσεις μπορούν να αφορούν έρευνες που σχετίζονται με δράσεις/πρωτοβουλίες για την επιμόρφωση/υποστήριξη των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ακόλουθες θεματικές:
· Προγράμματα Σπουδών
· Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
· Αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών/εργαλείων AI
· Πολυγραμματισμοί
· Πολυπολιτισμικές τάξεις – πολυγλωσσία
· Δημιουργία εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού
· Κοινότητες διδακτικών πρακτικών

Το γλωσσολογικό συνέδριο Τζαρτζάνεια 2025 διοργανώνεται για έβδομη φορά στον Τύρναβο στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2025. Η διοργάνωση του Συνεδρίου γίνεται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Τυρνάβου, του Εργαστηρίου Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Συνδέσμου Φιλολόγων νομού Λάρισας.
Τα μέλη της ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας καλούνται να υποβάλουν προτάσεις εισηγήσεων για παρουσίαση έως τις 27 Απριλίου 2025. Οι προτάσεις των εισηγήσεων (15´+5΄για ερωτήσεις/συζήτηση) θα παρουσιάζουν κατά προτίμηση ερευνητικά αποτελέσματα και θα αξιολογηθούν ανώνυμα από τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής ως προς τη συνάφειά τους με τη θεματική του συνεδρίου, τη σαφήνεια των στόχων, τη μεθοδολογική επάρκεια και την πρωτοτυπία τους.
Κάθε σύνεδρος μπορεί να συμμετάσχει με μία ατομική εισήγηση και/ή με μία σε συνεργασία.
Παράλληλα, με στόχους την επίτευξη ενός ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στους διάφορους φορείς εκπαίδευσης και την ανάδειξη των βιωμάτων των εκπαιδευτικών προβλέπεται να διοργανωθεί έκθεση με θέμα: «Εμπειρίες επιμόρφωσης: H φωνή των εκπαιδευτικών».
Στην έκθεση καλούνται οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα στην πρωτοβάθμια (Nηπιαγωγείο και Δημοτικό) και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να καταθέσουν με δημιουργικούς τρόπους, προσωπικά βιώματα, απόψεις, συναισθήματα κ.ά. από τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες επιμόρφωσης. Ενδεικτικά, μπορούν να κατατεθούν γραπτές αφηγήσεις, video, podcast, προτάσεις για δρώμενα, εικαστικές δημιουργίες κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην έκθεση θα πρέπει να στείλουν τις ολοκληρωμένες δημιουργίες τους έως τις 18 Μαΐου 2025 ώστε να κριθούν από επιτροπή. Για πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Συνεδρίου: tzartzaneia.tirnavos.gr.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr