Ενώ το παραγωγικό AI προωθείται με βήμα ταχύ από τις Big Tech, ο ύπνος.. παραμένει εμπόδιο καθώς είναι οι ώρες εκείνες της μέρας που παύει η ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insdider, οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί παράγουν όλο και περισσότερο προς κατανάλωση και ο ύπνος είναι το τελευταίο μεγάλο κομμάτι της μέρας μας που παραμένει (κυρίως) ελεύθερο από την ψηφιακή ενασχόληση. Μέχρι τώρα.
Κερδίζουν έδαφος οι Big Tech;
«Ενώ φαίνεται ότι όλοι μειώνουν τον ύπνο τους και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις οθόνες τους, υπάρχει ένα όριο στο πόσο χρόνο μπορεί να περάσει κάποιος καταναλώνοντας ψηφιακό περιεχόμενο», έγραψαν οι αναλυτές του διαδικτύου της Bernstein σε μια πρόσφατη σημείωση προς τους επενδυτές.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις που αποτυπώνονται στο EMARKETER, σε περίπου 15 χρόνια, θα έχουν προστεθεί περίπου έξι ώρες την ημέρα σε «ψηφιακή κατανάλωση».
Στο διάγραμμα αποτυπώνεται ο εκτιμώμενος χρόνος που καταναλώνεται στα ψηφιακά μέσα, από το 2010 έως το 2026.
Πόσο πρέπει να κοιμόμαστε
Σύμφωνα με τους ειδικούς ο ύπνος κατά μέσο όρο πρέπει να είναι 8 ώρες τη νύχτα. Άρα, απομένουν δεκαέξι ώρες συνολικά από τις οποίες αφαιρείται και ένα οχτάωρο για άλλες δραστηριότητες, όπως το φαγητό, η άσκηση, το σεξ, η τουαλέτα και η συζήτηση με άλλους ανθρώπους στον πραγματικό κόσμο.
Ανταγωνιζόμαστε τον ύπνο, λέει ο συνιδρυτής του Netflix
Όσο η πίεση για ανταγωνιστικότητα των Big tech συνεχίζεται και αυξάνεται, ο ύπνος θα μπορούσε να γίνει το επόμενο σύνορο για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.
Όπως είπε ο συνιδρυτής του Netflix, Reed Hastings, το 2017, «Ανταγωνιζόμαστε τον ύπνο.» Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποια μορφή θα πάρουν τα νέα ψηφιακά μέσα τη νύχτα, αν και ήδη υπάρχουν τεχνολογίες παρακολούθησης του ύπνου και εφαρμογές που ισχυρίζονται ότι βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα ύπνου μέσω διαλογισμού και ηρεμιστικών ήχων».
Ανταγωνίζονται τον ύπνο
Η εξέλιξη και παραγωγή του ψηφιακού περιεχομένου έχει συμβάλει στο να μπορούν να γίνονται παράλληλα διάφορες δραστηριότητες, που παλαιότερα θα ήταν χρονοβόρες
Παρόλα αυτά, ο αριθμός των ελεύθερων ωρών για να καταναλώσουμε ακόμα περισσότερα ψηφιακά μέσα μειώνεται. Καθώς ο όγκος του περιεχομένου εκτοξεύεται, μεγαλώνουν και οι επιλογές των χρηστών, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι κάποιες υπηρεσίες θα παρατηρούνται λιγότερο συχνά.
Για παράδειγμα, οι αναλυτές της Bernstein έγραψαν ότι η αυξανόμενη αλληλεπίδραση με δωρεάν βίντεο μέσω social media, μπορεί τελικά να μειώσει τα νούμερα των χρηστών των πληρωμένων υπηρεσιών βίντεο-ροής.
«Κάποια στιγμή, η πίτα σταματάει να μεγαλώνει και το κομμάτι αρχίζει να μικραίνει», έγραψαν οι αναλυτές της Bernstein.
Πηγή: ot.gr