«Tο τρίπτυχο της κακοδαιμονίας του ελληνικού σιδηροδρόμου»

Στην εξουσία για τέταρτη φορά

«Πολυδιάσπαση, υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση» είναι το τρίπτυχο της κακοδαιμονίας του ελληνικού σιδηροδρόμου που οδήγησε στη δραματική συρρίκνωσή του και στο δυστύχημα των Τεμπών, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Οι ίδιοι απορρίπτουν με οργή τη φράση «βαθύ κράτος», που «άρχισε να διακινείται σκόπιμα από υπουργικά χείλη αμέσως μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό» και έχει ως στόχο «να φορτώσει και πάλι στους “κακούς” εργαζόμενους» τη σημερινή κατάντια των σιδηροδρομικών μεταφορών».

«Οι σιδηροδρομικοί έχουν υποστεί τα πάνδεινα μέσα στην τελευταία 15ετία και δεν θα δεχτούν από κανένα τον χαρακτηρισμό “βαθύ κράτος”, πόσω μάλλον από εκείνους που ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση του σιδηροδρόμου» τόνισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ-ΜΣΤ), σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου με θέμα «Μύθοι και αλήθειες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Η Hellenic Train

Ο πρόεδρος της ΠΟΣ-ΜΣΤ Γιάννης Ντίτσας, αφού αναφέρθηκε εκτενώς στους λόγους της πρωτοφανούς υποβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρόμου, ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης (σ.σ. του 2022) με τους ιταλούς μετόχους της Hellenic Train, με σκοπό την αλλαγή των όρων της συμφωνίας ή την αποχώρηση των «επενδυτών» από τη χώρα.

«Πρόκειται για σύμβαση της οποίας το περιεχόμενο παραμένει “μυστικό”, ενώ δεν γνωρίζουμε ούτε εάν υπάρχουν άλλες διεταιρικές συμβάσεις» κατήγγειλαν οι συνδικαλιστές, αφήνοντας αιχμές για τις «δήθεν επενδύσεις» της Hellenic Train. «Σε πρόσφατη συνάντηση που είχαμε με τη διοίκηση της Hellenic Train μας γνωστοποιήθηκε ότι ζητούν να αυξηθεί η ετήσια κρατική επιδότηση των 62 εκατ. ευρώ» είπε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Αλέξανδρος Τζαμπαζλής και πρόσθεσε: «Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάς ανέφερε πως η Hellenic Train έχει κάνει 140 εκατ. επενδύσεις και ότι έχει ζημιές 500 εκατ. ευρώ από το 2017 που ήρθε στην Ελλάδα». Και σκωπτικά συμπλήρωσε: «Προφανώς, θεωρούν επένδυση την αλλαγή του μηχανογραφικού συστήματος!».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

Oι προτεραιότητες

Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού (σήμερα στον ΟΣΕ υπηρετούν μόλις 554 μόνιμοι εργαζόμενοι, έναντι 3.446 το 2010), η ανανέωση του γερασμένου τροχαίου υλικού (είναι ηλικίας άνω των 25 ετών), η γρήγορη αποκατάσταση του δικτύου στο τμήμα που υπήρξαν καταστροφές λόγω του «Daniel» και η ολοκλήρωση της τηλεδιοίκησης είναι οι προτεραιότητες που θέτουν οι σιδηροδρομικοί. Για όλα αυτά ζητούν να έχουν το συντομότερο συναντήσεις με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });

Ο αναπληρωτής πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νίκος Αχιλλεόπουλος ανέδειξε τις αρνητικές συνέπειες του νόμου 3891/2010, που «όχι μόνο δεν εξυγίανε τον ΟΣΕ, αλλά τον αποδεκάτισε», με τις μετατάξεις 1.200 έμπειρων σιδηροδρομικών και το κλείσιμο του 1/3 του δικτύου (τα 2.800 χιλιόμετρα επιβατικού δικτύου του 2010 έγιναν μόλις 1.200 χλμ). Σήμερα, πρόσθεσε, ο ΟΣΕ τυγχάνει και ελλιπούς χρηματοδότησης, καθώς από τα 106 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιδότησης του 2011 φτάσαμε στα 45 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια και στα 75 εκατ. ευρώ αμέσως μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ