ΕΝΚΑ Βόλου: Αλλαγές στις μετρήσεις κατανάλωσης ενέργειας και τα προβλήματα στην εκτίμηση

METRHTES

Εκατοντάδες είναι τα παράπονα καταναλωτών για τους διανομείς φυσικού αερίου για το γεγονός, ότι καλούνται να πληρώσουν κατ’ εκτίμηση το κόστος της κατανάλωσης του φυσικού αερίου σε ένα μήνα, υπερεκτιμημένο επίσης, καθώς μετρήσεις δεν γίνονται κάθε μήνα ενώ και οι καταχωρήσεις ηλεκτρονικά στη φόρμα του παρόχου, πολλές φορές δεν φθάνουν καν στον πάροχο. Αυτά επισήμανε, μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος.

Η διαδικασία καταγραφής των μετρήσεων της κατανάλωσης ενέργειας έχει αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας νέες προκλήσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους παρόχους, τονίζει ο κ. Λυχναρόπουλος. «Μέχρι τον Μάρτιο του 2024, η καταμέτρηση γινόταν σε τετραμηνιαία βάση, με τέσσερις εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ετησίως. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή παρουσίαζε προβλήματα, καθώς οι εκτιμήσεις συχνά βασίζονταν σε ανακριβή δεδομένα.

Για να διορθωθούν αυτές οι αστοχίες, αποφασίστηκε η μηνιαία καταμέτρηση από τους διανομείς, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη συλλογή των δεδομένων. Οι υπάλληλοί τους χρησιμοποιούν tablet με κάρτες SIM για να καταγράφουν τις μετρήσεις και να τις αποστέλλουν μέσω τηλεματικής επικοινωνίας. Παρόλα αυτά, σε περιοχές με αδύναμο σήμα, η αποστολή των δεδομένων ενδέχεται να αποτύχει, ενεργοποιώντας αυτόματα έναν αλγόριθμο εκτίμησης της κατανάλωσης. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στο ιστορικό κατανάλωσης του κάθε καταναλωτή, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αποκλίσεις στους λογαριασμούς.

Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, οι διανομείς έχουν ενισχύσει τις διαδικασίες τεκμηρίωσης με φωτογραφίες των μετρητών. Αυτή η πρακτική επιτρέπει στους καταναλωτές να έχουν αποδεικτικά στοιχεία σε περίπτωση αμφισβήτησης των χρεώσεών τους. Παράλληλα, συνιστάται η χρήση των κεντρικών διαδικτυακών πλατφορμών των διανομέων, όπως ο ΔΕΔΔΗΕ και η ΕΔΑ Θεσσαλίας, για την υποβολή των μετρήσεων.

Ωστόσο, ακόμη και η ηλεκτρονική καταγραφή παρουσιάζει δυσκολίες. Η διαδικασία υποβολής μέσω των επίσημων ιστοσελίδων ή εφαρμογών των παρόχων μπορεί να αποτύχει λόγω αυξημένης κίνησης στους διακομιστές. Για τον λόγο ο κ. Λυχναρόπουλος προτείνει στους καταναλωτές να κρατούν αρχεία οθόνης (screenshots) κάθε υποβολής, ώστε να διαθέτουν αποδεικτικά στοιχεία σε περίπτωση προβλήματος”.

Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα αφορά τη διαθεσιμότητα των μετρητών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι μετρητές πρέπει να είναι προσβάσιμοι στους καταμετρητές. Παρόλα αυτά, σε αρκετές περιπτώσεις, είτε λόγω έλλειψης ενημέρωσης είτε αμέλειας, οι καταμετρητές δεν πραγματοποιούν τις μετρήσεις, οδηγώντας σε εκτιμώμενους λογαριασμούς. Οι καταναλωτές μπορούν να απαιτούν έκτακτο λογαριασμό, ο οποίος λειτουργεί ως έναντι, ώστε να αποφευχθούν μεγάλες διαφορές κατά την εκκαθάριση, εξήγησε ο κ. Λυχναρόπουλος.

Οι αλλαγές στον τρόπο καταγραφής της κατανάλωσης ενέργειας αποτελούν μια σημαντική εξέλιξη, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν νέες προκλήσεις. Η σωστή ενημέρωση των καταναλωτών και η βελτίωση των τεχνολογικών υποδομών είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση διαφάνειας και δικαιοσύνης στις χρεώσεις, επισήμανε ο κ. Λυχναρόπουλος, τονίζοντας ότι η Ένωση Καταναλωτών θα είναι στο πλευρό τους και μπορούν να καταφεύγουν σε αυτή για λύσεις.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ