Επείγουσα έρευνα διέταξε ο υπουργός Ενέργειας της βρετανικής κυβέρνησης, Εντ Μίλιμπαντ, για όσα συνέβησαν στο αεροδρόμιο Χίθροου και τις γύρω περιοχές όταν έπιασε φωτιά ένας υποσταθμός που ηλεκτροδοτούσε το διεθνές αεροδρόμιο με αποτέλεσμα αυτό να κλείσει επηρεάζοντας εκατοντάδες πτήσεις.
Ο ίδιος με ανάρτησή του στο Χ ενημέρωσε ότι η κυβέρνηση είναι «αποφασισμένη να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη και ποια είναι τα διδάγματα που μπορούν να αντληθούν».
Την εν λόγω έρευνα θα αναλάβει ο Εθνικός Διαχειριστής Ενεργειακού Συστήματος (NESO) με στόχο να δοθεί μια «σαφής εικόνα» του περιστατικού και της ενεργειακής ανθεκτικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου γενικότερα, ώστε «να μην ξανασυμβεί ποτέ», δήλωσε το αξιωματούχος του υπουργείου Ενεργειακής Ασφάλειας τον οποίο επικαλείται το BBC.
Η NESO αναμένεται να υποβάλει έκθεση στη ρυθμιστική αρχή ηλεκτρικής ενέργειας Ofgem και στην κυβέρνηση σε έξι εβδομάδες, παρουσιάζοντας τα πρώτα της πορίσματα.
1. The loss of power to the Heathrow area has caused major disruption to thousands of people and many businesses. We are determined to properly understand what happened and what lessons need to be learned.
— Ed Miliband (@Ed_Miliband) March 22, 2025
Σημειώνεται ότι οι αξιωματικοί της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας ηγούνται των ερευνών, ωστόσο το περιστατικό δεν αντιμετωπίζεται ως ύποπτο.
Χίθροου: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων
Από την πλευρά τους οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διαχειριστούν καθηλωμένα αεροσκάφη και πληρώματα, ενώ ορισμένοι επιβάτες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, ανέφερε ότι το περιστατικό θα έχει «τεράστιο αντίκτυπο» στους πελάτες της εταιρείας για αρκετές ημέρες, ενώ η Virgin Atlantic δήλωσε ότι ελπίζει να λειτουργήσει σχεδόν πλήρες πρόγραμμα πτήσεων παρότι αναμένονται κάποιες ακυρώσεις.
Σχεδόν 1.400 πτήσεις διαταράχθηκαν από το κλείσιμο του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον ιστότοπο για την εναέρια κυκλοφορία flightradar24.com. Περίπου 120 πτήσεις εκτρέπονται αλλού. Αν και το αεροδρόμιο δήλωσε ότι ήταν «ανοιχτό και πλήρως λειτουργικό» το πρωί του Σαββάτου, το χάος που προκλήθηκε έχει εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ανθεκτικότητα του μεγάλου κόμβου μεταφορών.
«Αποτυχία σχεδιασμού του αεροδρομίου»
Παράγοντες του ταξιδιωτικού κλάδου, ανησυχώντας για οικονομικές ζημιές εκατομμυρίων λιρών και ενδεχόμενες αντιπαραθέσεις για το ποιος θα πληρώσει, αναρωτιούνται πώς κατάφεραν να καταρρεύσουν τόσο σημαντικές υποδομές χωρίς εφεδρικά συστήματα.
«Είναι ξεκάθαρη αποτυχία σχεδιασμού του αεροδρομίου», δήλωσε ο Γουίλι Γουάλς, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
Το αεροδρόμιο είχε προγραμματίσει προχθές 1.351 πτήσεις για 291.000 επιβάτες, όμως πολλά αεροσκάφη κατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια της Βρετανίας και της Ευρώπης, ενώ πτήσεις μεγάλων αποστάσεων επέστρεψαν στα αεροδρόμια αναχώρησής τους.
Ειδικοί στον τομέα των αερομεταφορών σημείωσαν ότι η τελευταία φορά που τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αντιμετώπισαν προβλήματα σε τόσο μεγάλη κλίμακα ήταν το 2010, όταν λόγω της ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία περίπου 100.000 πτήσεις καθηλώθηκαν στο έδαφος.
Πηγή: in.gr