Η θεατρική σεζόν ολοκληρώνεται – Στην Αμερική τα νούμερα μιλούν ξεκάθαρα

20250326_212935

Καθώς η φετινή θεατρική σεζόν στην Ελλάδα οδεύει προς το τέλος της, το τοπίο στα εγχώρια θέατρα παραμένει, όπως κάθε χρόνο, ασαφές όσον αφορά την εμπορική πορεία των παραστάσεων. Η έλλειψη επίσημων στατιστικών δεδομένων για τις εισπράξεις και την πληρότητα καθιστά δύσκολο να γνωρίζει κανείς ποιες παραστάσεις πηγαίνουν καλά και ποιες όχι.

Στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, ωστόσο, και συγκεκριμένα στο Broadway της Νέας Υόρκης, τα εβδομαδιαία νούμερα είναι ξεκάθαρα και δημοσιεύονται συστηματικά, δίνοντας πλήρη εικόνα για τη δυναμική των παραγωγών. Τα στατιστικά αυτά όχι μόνο δείχνουν αν μια παράσταση είναι επιτυχία ή αποτυχία, αλλά και αν θα συνεχίσει για όσο είχε προγραμματιστεί αρχικά.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της εβδομάδας που πέρασε στο Broadway

Το «And Juliet» έχασε $71.000 και είχε πληρότητα 96%, με μέση τιμή εισιτηρίου τα $118. Δεν είναι το blockbuster που υπήρξε στο παρελθόν, αλλά στέκεται αξιοπρεπώς και μάλλον δεν κινδυνεύει.

Το «Aladdin» είχε απώλειες $87.000 και πληρότητα 94%, με εισιτήριο στη μέση τιμή των $98. Για μια τόσο σταθερή παραγωγή, δεν υπάρχει ανησυχία.

Το «Boop», όμως, φαίνεται να μη πατάει σε στέρεο έδαφος αυτή την εβδομάδα, με απώλειες $146.000, πληρότητα μόλις 93% και εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή εισιτηρίου ($54 αν το αγοράσεις από το TKTS). Αν δεν πάρει υποψηφιότητες στα Tony για Καλύτερο Μιούζικαλ, το «κλείσιμό» του μοιάζει πιθανό.

Το «Cabaret at the Kit Kat Club» είχε απώλειες $498.000 και πτώση πληρότητας στο 88%, με $136 μέση τιμή εισιτηρίου. Σημειώνεται πως, αυτή που πέρασε ήταν η πρώτη εβδομάδα με νέο πρωταγωνιστικό δίδυμο, που μάλιστα απουσίασε αρκετές φορές λόγω ασθενειών. Αυτό δεν δίνει ικανοποιητικά στατιστικά στοιχεία για το μέλλον την παράστασης που συνήθως κάνει θραύση και στο Broadway και το West End.

Το «Chicago», αν και έπεσε κατά $66.000 και έφτασε στο 70% πληρότητα, παραμένει άτρωτο λόγω του brand name του.

Το «Hadestown» ($111 μέση τιμή εισιτηρίου) και το «Hamilton» ($189) παραμένουν σχεδόν γεμάτα με πληρότητες 98%, παρά απώλειες $129.000 και $157.000 αντίστοιχα.

Το «Boook of Mormon», το «Lion King», το «Wicked» και το «MJ» συνεχίζουν σταθερά, παρά μικρές απώλειες.

Τα νέα και οι εκπλήξεις

Το «Real Women Have Curves» (μιούζικαλ εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία με την Αμέρικα Φεράρα) φαίνεται να δυσκολεύεται, με πληρότητα μόλις 78% και εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή εισιτηρίου ($57), γεγονός που προβληματίζει για τη διάρκειά του.

Από την άλλη, το «Maybe Happy Ending» είδε άνοδο $162.000, φτάνοντας πληρότητα 97%, επωφελούμενο από την επιστροφή του Darren Criss.

Το «John Proctor is the Villain» και το «Just In Time» ξεκίνησαν εντυπωσιακά, γεμίζοντας τα θέατρα, αν και με διαφορετικά επίπεδα τιμών εισιτηρίου.

Το «Picture of Dorian Gray» και το «Othello» συνεχίζουν sold out εμφανίσεις, με το τελευταίο να έχει εξαιρετικά υψηλή μέση τιμή εισιτηρίου ($383!).

Ας δούμε αναλυτικότερα κάποιες παραστάσεις που ξεχωρίζουν:

«Good Night and Good Luck»: Η θεατρική μεταφορά της ομώνυμης ταινίας (Στα ελληνικά κυκλοφόρησε ως «Καλή Νύχτα και καλή Τύχη») με πρωταγωνιστή τον George Clooney στο ντεμπούτο του στο Broadway συνεχίζει να προσελκύει το κοινό, με τα εισιτήρια να εξαντλούνται και τη μέση τιμή να φτάνει τα $251. (Τα ακριβότερα εισιτήρια είναι περίπου 750 Ευρώ το άτομο).

«Death Becomes Her»: Και αυτό βασίζεται στην ομώνυμη ταινία (στα ελληνικά κυκλοφόρησε ως «Ο Θάνατος σου Πάει Πολύ»). Η μουσική διασκευή της κλασικής ταινίας σημειώνει πτώση $122.000 στα έσοδα και 2% στη χωρητικότητα, φτάνοντας το 93% συνολικά, με μέση τιμή εισιτηρίου $98. Παρά τις προκλήσεις, η παράσταση διατηρεί τη δυναμική της.

«Titanique»: Η σατιρική προσέγγιση της ιστορίας του Τιτανικού, με έμπνευση από τη Céline Dion, συνεχίζει να συγκινεί το κοινό, διατηρώντας υψηλά ποσοστά πληρότητας και θετικές κριτικές.

Glengarry Glen Ross: Η αναβίωση του έργου του David Mamet, με πρωταγωνιστή τον Kieran Culkin, (στα ελληνικά είχε αποδοθεί ως «Οικόπεδα με Θέα») σημειώνει πτώση $311.000 στα έσοδα, αλλά διατηρεί πλήρη χωρητικότητα, με μέση τιμή εισιτηρίου $170.

Προβλέψεις για τη νέα σεζόν του Broadway

Η επερχόμενη σεζόν του Broadway αναμένεται να είναι από τις πιο λαμπερές και δαπανηρές. Φέτος ο πήχης ανέβηκε ψηλά με συμμετοχές από αστέρες του Χόλιγουντ όπως οι George Clooney, Denzel Washington και Jake Gyllenhaal. Οι τιμές των εισιτηρίων για ορισμένες παραστάσεις ξεπερνούν τα $700, αντανακλώντας τη δύναμη των ονομάτων που συμμετέχουν.

Με την τελετή των 78ων Βραβείων Tony να έχει προγραμματιστεί για τις 8 Ιουνίου 2025 στο Radio City Music Hall, οι παραστάσεις επιδιώκουν να ενισχύσουν τη θέση τους και να κερδίσουν αναγνώριση… ή να ρίξουν γρήγορα αυλαία και να αφήσουν χώρο για νέες παραγωγές.

Σκέψεις

Πριν λίγο καιρό βρέθηκα στο Βroadway και παρακολούθησα 3 από τις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις της σαιζόν. Η γεύση που μου έμεινε ήταν «ανάμεικτη» αλλά γλυκιά, με το επίπεδο παραγωγής ακόμα και στα off Broadway έργα να είναι αρκετά υψηλή αλλά με ένα μούδιασμα σχετικά με το μέλλον του.

Σε επίπεδο παρατήρησης πάντως το Broadway είναι κάτι σαν το χρηματηστήριο όσων αγαπούν το θέατρο καθώς συνεχίζει να αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα διαφάνειας για την θεατρική αγορά, με τα εβδομαδιαία νούμερα να καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο την πορεία των παραγωγών.

Στην Ελλάδα, όπου το θεατρικό τοπίο παραμένει πιο «κλειστό» και τα οικονομικά των παραστάσεων σπάνια γίνονται γνωστά, μια τέτοια πρακτική θα ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστική — και ίσως απαραίτητη — για τη βιωσιμότητα και το μέλλον του ελληνικού θεάτρου.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

LUX2025_SoMe_1-1.P01.EL_

LUX Βραβείο Κοινού: Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του γραφείου του ΕΚ στην Ελλάδα μιλάει για τα Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το Βραβείο Κοινού LUX απονέμεται κάθε χρόνο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και…